  • 1. Data: 2010-05-17 12:09:55
    Temat: testowanie ramu
    Od: Radek <n...@o...ciach.pl>

    Witam
    Mam na kompie dziwny problem, 2 moduły ram po 512MB, komp zaczął się
    wieszać, więc reinstalka windowsa. Podczas reinstalacji błędy przy
    kopiowaniu plików - czyli jasna diagnoza: uszkodzony ram. puściłem
    memtesta v4.10 i rzeczywiście znalazł 2 błedy przy około 258 megabajcie
    (błedy przy 258 wyrzucił w pierwszym przebiegu), a potem jeszcze przy
    524 chyba - te pojawiły się później (test nr 4 Movin inversions, random
    pattern) postanowiłem więc sprawdzić, który moduł nawalił, wyciągnąłem
    jeden puszczam memetest i ok, bez błędów - 2 przebegi, wyciągnąłem
    drugi, założyłem pierwszy i też ok!!! teraz założyłem znowu oba i dalej
    bez błędów, więc o co chodzi? Sądziłem ze memetest najlepiej testuje
    ram, ale teraz widze ze chyba jednak nie..

  • 2. Data: 2010-05-17 12:16:23
    Temat: Re: testowanie ramu
    Od: "M1SLQ" <mbierwia@w_domenie_o2.pl>

    > bez błędów, więc o co chodzi?

    1) zbyt agresywne ustawienia timingów w biosie
    2) niestabilne napięcia podawane przez zasilacz
    3) zbyt słaba wydajność prądowa zasilacza przy zwiększonym obciążeniu
    (podczas instalacji systemu mocno pracuje dysk i napęd optyczny, nie
    działają opcje oszczędzania energii)

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-05-17 12:19:00
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Radek" <n...@o...ciach.pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > dalej bez błędów, więc o co chodzi? Sądziłem ze memetest najlepiej testuje
    > ram, ale teraz widze ze chyba jednak nie..

    Podbij napięcie na ramie, zmniejsz timingi i będzie cacy.

  • 4. Data: 2010-05-17 13:45:43
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 17 May 2010 14:16:23 +0200, M1SLQ napisał(a):

    > 1) ....
    > 3) ....

    4) Zanieczyszczone styki. Wyjęcie i włożenie nieco poprawiło, ale warto
    byłoby czymś dokładniej przeczyścić (np FE-10)

  • 5. Data: 2010-05-18 21:12:34
    Od: "Jan P. Ciecinski" <s...@o...pl>

    Radek pisze:
    > Witam
    Sądziłem ze memetest najlepiej testuje
    > ram, ale teraz widze ze chyba jednak nie..

    Witam!
    Najlepiej testuje pamięci "Gold Memory"

    --
    Pozdrawiam, Jan
    http://www.ciecinski.eco.pl

  • 6. Data: 2010-05-20 13:57:02
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Radek" <n...@o...ciach.pl> wrote in message
> [...]
    > wieszać, więc reinstalka windowsa. Podczas reinstalacji błędy przy
    > kopiowaniu plików - czyli jasna diagnoza: uszkodzony ram. puściłem

    Dlaczego ludzie zaczynaja od reinstalacji systemu, zamiast sprawdzic co mu
    wlasciwie dolega? Stad biora sie potem urban legends o zlych i zawodnych
    windowsach, bo "piaty raz reinstaluje w tym miesiacu".

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 7. Data: 2010-05-26 10:00:46
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>