  • 1. Data: 2010-05-17 09:01:55
    Temat: Czy warto mieć USB 3.0 i SATA 3 ??
    Od: "Krz" <k...@o...pl>

    Czy warto mieć USB 3.0 i SATA 3 ?? Właśnie kupuje płytę i się zastanawiam czy
    warto mieć USB3.0 (nie znam urządzeń które z tego korzystają) i SATA 3 (chyba nie
    ma takich dysków) na płycie ? Gigabyte daje USB 3 i SATA 3, ale nie wiem czy nie
    lepszy będzie ASUS pod katem OC..? (ale z kolei bez USB 3 i SATA 3).

    /Krz

  • 2. Data: 2010-05-17 10:10:56
    Temat: Re: Czy warto mieć USB 3.0 i SATA 3 ??
    Od: MAR <m...@s...org>

    W dniu 2010.05.17 11:01, Krz pisze:
    > Czy warto mieć USB 3.0 i SATA 3 ??

    Warto.

    > Właśnie kupuje płytę i się zastanawiam czy
    > warto mieć USB3.0 (nie znam urządzeń które z tego korzystają) i SATA 3 (chyba nie
    > ma takich dysków) na płycie ?

    No to nie warto.

    --
    Mar

  • 3. Data: 2010-05-17 10:21:43
    Od: "Kris" <k...@o...pl>

    > Warto.

    > No to nie warto.

    Super odpowiedź, jak z ONET-u czy Gazety...

    /Krz

  • 4. Data: 2010-05-17 10:32:48
    Od: "M1SLQ" <mbierwia@w_domenie_o2.pl>

    > Super odpowiedź, jak z ONET-u czy Gazety...

    IMHO odpowiedź MAR'a była najlepsza możliwa - nowa technologia jest
    lepsza od starej (dlatego warto mieć USB 3.0 i SATA 3) ale z drugiej
    strony nie przyda się komuś, kto nie ma żadnych urządzeń, które z niej
    korzystają.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2010-05-17 11:23:39
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-05-17 12:32, Użytkownik M1SLQ napisał:

> [...]
    > lepsza od starej (dlatego warto mieć USB 3.0 i SATA 3) ale z drugiej
    > strony nie przyda się komuś, kto nie ma żadnych urządzeń, które z niej

    Są/były na allegro kontrolery z USB3 i SATA3, cena 150zł plus wysyłka.
    Kupujący musi odpowiedzieć na dwa pytania, czy tańsza będzie płyta
    z tymi kontrolerami czy zwykła płyta plus taka karta ?
    Drugie pytanie to czy potrzebuje tych kontrolerów już teraz ?
    bo może jednak warto odpuścić i kupić w momencie kiedy będą
    potrzebne (będzie miał urządzenie potrafiące to wykorzystać)
    do tego za jakiś czas taka karta będzie tańsza niż dzisiaj.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2010-05-17 12:17:44
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Krz" <k...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    > Czy warto mieć USB 3.0 i SATA 3 ??

    Warto. Jak nie dziś to w przyszłości.

    Właśnie kupuje płytę i się zastanawiam czy
    > warto mieć USB3.0 (nie znam urządzeń które z tego korzystają) i SATA 3 (chyba
    > nie
    > ma takich dysków) na płycie ?

    Musisz sam sobie odpowiedzieć. Jak będą dyski/pendrive'y z usb3 to wolałbyś
    skorzystać z większej przepustowości? Kiedy zamierzasz nabyć taki sprzęt i kiedy
    planujesz modernizację komputera.
    Jeżeli 1 wartość będzie mniejsza od drugiej to już teraz kupuj z usb3.

    Gigabyte daje USB 3 i SATA 3, ale nie wiem czy nie
    > lepszy będzie ASUS pod katem OC..? (ale z kolei bez USB 3 i SATA 3).

    Gigabyte nie jest aż tak gorsza w o/c a niektóre jej płyty główne mają blok do
    wc.

  • 7. Data: 2010-05-17 14:32:39
    Od: "Kris" <k...@o...pl>

> [...]
    > lepsza od starej (dlatego warto mieć USB 3.0 i SATA 3) ale z drugiej
    > strony nie przyda się komuś, kto nie ma żadnych urządzeń, które z niej

    Sposób odpowiedzi był trochę zakręcony, ale mniejsza o to.

    /Krz

  • 8. Data: 2010-05-17 14:36:51
    Od: "Kris" <k...@o...pl>

> [...]
    > potrzebne (będzie miał urządzenie potrafiące to wykorzystać)
    > do tego za jakiś czas taka karta będzie tańsza niż dzisiaj.

    Racja. Narazie nie ma (zbyt wiele) urządzeń USB 3.0, choć ponoć mają być
    niedługo lustrzanki cyfrowe Canona które będą miały USB 3.0. A dyski SATA 3 już
    są - np. Western Digital Caviar. W sumie nie mam urządzeń w domu z takim
    łączem/interfacem, ale kto wie co kupię za pół roku czy rok ;)

    Moje pytanie sprowadzało się raczej do: Czy kupić ASUS P6T SE (bez USB3 / SATA3,
    z lepszymi możliwościami OC) czy kupić Gigabyte (z USB3 i SATA3, ale z gorszymi
    możliwościami OC)?.

    /Krz

  • 9. Data: 2010-05-17 15:21:19
    Od: "M1SLQ" <mbierwia@w_domenie_o2.pl>

    > W sumie nie mam urządzeń w domu z takim
    > łączem/interfacem, ale kto wie co kupię za pół roku czy rok ;)

    Kupisz upgrejdowy standard, czyli płyta+procesor+RAM

> [...]
    > USB3 / SATA3,
    > z lepszymi możliwościami OC) czy kupić Gigabyte (z USB3 i SATA3, ale z

    To już zależy od Twojego zacięcia overclokerskiego ;)

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2010-05-17 17:24:04
    Od: "mbuniek" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > czy nie
    > lepszy będzie ASUS pod katem OC..? (ale z kolei bez USB 3 i SATA 3).

    Warto, a to czemu bo lada moment bedzie to standard, koljena sprawa to
    wartosc takiej plyty przy odsprzedazy, zawsze bedzie lepsza nic bez tych
    elementow, a przy kolejnym upgradzie kazda 100 pln na wage zlota. :)

    Buniek