  • 1. Data: 2010-05-17 23:56:12
    Temat: Karty 3D
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Jest na rynku technologia kart graficznych 3D która sprawia że można grać w
    gry i mieć obraz 3D.
    http://www.nvidia.pl/object/GeForce_3D_Vision_Main_p
    l.html

    Czy jest do tego na prawdę potrzebny monitor LCD taki jak w opisie.
    Moim zdaniem to nie ma znaczenia. Jestem przekonany że to by też poszło na
    zwykłym CRT
    Bo to karta grafiki wysyła specjalny obraz na monitor a okulary sterują tym
    co widzimy (przyciemniają lub rozjaśniają pole widzenia)

  • 2. Data: 2010-05-18 10:13:09
    Temat: Re: Karty 3D
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces rageofhonor <w...@w...pl> zwrócił błąd:
> [...]
    l.html

    > Czy jest do tego na prawdę potrzebny monitor LCD taki jak w opisie.

    Nie.

> [...]
    > Bo to karta grafiki wysyła specjalny obraz na monitor a okulary sterują tym
    > co widzimy (przyciemniają lub rozjaśniają pole widzenia)

    Pewnie że wystarczy, ale w rozdzielczości zapewniającej odświeżanie 120
    Hz. Czyli, prawdopodobnie, dość niskiej.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 3. Data: 2010-05-18 11:22:15
    Od: Miecio <m...@w...pl>

    W dniu 2010-05-18 01:56, rageofhonor pisze:
> [...]
    > Bo to karta grafiki wysyła specjalny obraz na monitor a okulary sterują
    > tym co widzimy (przyciemniają lub rozjaśniają pole widzenia)

    Potrzebny jest monitor do wyświetlenia dwóch obrazów z częstotliwością
    minimum 60Hz każdy. (Czyli min 120Hz)

    Dobre monitory CRT miały 100Hz. (więcej niż 100 przy niskich
    rozdzielczościach) Zwykłe LCD to głównie 60-75Hz

  • 4. Data: 2010-05-18 15:00:25
    Od: Tomasz Bątor <m...@k...pl>

    Dnia Tue, 18 May 2010 13:22:15 +0200, Miecio napisał(a):

    > Potrzebny jest monitor do wyświetlenia dwóch obrazów z częstotliwością
    > minimum 60Hz każdy. (Czyli min 120Hz)

    Też mnie ciekawiło czemu akurat 120 Hz. 60 Hz podzielone na 2 powinno
    spokojnie wystarczyć, więc skąd tak naprawdę to wymaganie?

    t.

    --
    _______ _______ ____ ____ _______ _______
    _\__ __/___\ /___\ _\/ /__\ __)___\ __/_

  • 5. Data: 2010-05-18 18:24:17
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Tomasz Bątor pisze:

    > Też mnie ciekawiło czemu akurat 120 Hz. 60 Hz podzielone na 2 powinno
    > spokojnie wystarczyć, więc skąd tak naprawdę to wymaganie?

    Ze względu na sposób wyświetlania obrazu - tak zwane półobrazy. Przy CRT
    60 Hz miga w oczach.

  • 6. Data: 2010-05-18 18:39:07
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości

    > Ze względu na sposób wyświetlania obrazu - tak zwane półobrazy. Przy CRT
    > 60 Hz miga w oczach.

    Przez kilkadziesiąt lat istnienia TV nie migało nawet 50Hz jednak w drodze
    ewolucji rynku reklamowego zmieniło się działanie ludzkiego mózgu.

    --
    marfi

  • 7. Data: 2010-05-18 18:54:03
    Od: MAR <m...@s...org>

    W dniu 2010.05.18 17:00, Tomasz Bątor pisze:

    > Też mnie ciekawiło czemu akurat 120 Hz. 60 Hz podzielone na 2 powinno
    > spokojnie wystarczyć, więc skąd tak naprawdę to wymaganie?

    120 to tutaj jest podane dla LCD. CRT w ogóle się nie zajmują.

    Gdyby typowy 60Hz LCD działał jak CRT 60Hz, to nie byłoby efektu smużenia.

    --
    Mar

  • 8. Data: 2010-05-18 21:16:08
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    marfi pisze:
    > Użytkownik "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości

    > Przez kilkadziesiąt lat istnienia TV nie migało nawet 50Hz jednak w
    > drodze ewolucji rynku reklamowego zmieniło się działanie ludzkiego mózgu.

    No proszę Ciebie kolego, nie porównuj PALu do VGA. Widziałeś 50Hz na
    monitorze CRT w VGA? tragedia.

    Poza tym, przed TV też siedzisz max 50-60 cm?

  • 9. Data: 2010-05-19 00:12:52
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Saiko Kila" <f...@p...vqrn.arg.cy> napisał w wiadomości

    > Nie.

    > Pewnie że wystarczy, ale w rozdzielczości zapewniającej odświeżanie 120
    > Hz. Czyli, prawdopodobnie, dość niskiej.

    Jest to monitor CRT SyncMaster 757DFX
    Sprawdziłem w ustawieniach Nvidia menager.

    2048x1536 = max 60 Hz
    1920x1440 = max 60 Hz
    1920x1200 = max 72 Hz
    1920x1080 = max 60 Hz
    1600x1200 = max 72 Hz
    1600x1050 = max 60 Hz
    1600x1024 = max 85 Hz
    1600x900 = max 85 Hz
    1360x768 = max 100 Hz
    1280x1024 = max 85 Hz
    1280x960 = max 85 Hz
    1280x800 = max 100 Hz
    1280x768 = max 100 Hz
    1280x720 = max 60 Hz
    1152x864 = max 100 Hz
    1024x768 = max 100 Hz
    800x600 = max 144 Hz

    Czyli chyba jedynie w rozdzielczości 800x600.

  • 10. Data: 2010-05-19 06:28:16
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    marfi nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
    > Przez kilkadziesiąt lat istnienia TV nie migało nawet 50Hz jednak w
    > drodze ewolucji rynku reklamowego zmieniło się działanie ludzkiego mózgu.

    A na temat czasu rozświetlenia luminoforu w telewizorach kiedyś czytałeś?
    Próponuję żebyś obejrzał sobie stary tv ale nie na wprost, a kątem oka,
    uwierz, zmienisz zdanie na temat migotania.
    Przem