  • 21. Data: 2010-05-20 08:13:05
    Temat: Re: Karty 3D
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 19 Maj, 23:42, Maciej Browarczyk <m...@N...org>
    wrote:

    > A to nie jest tak, ze w LCD to przejscie to czas reakcji a jako takiego
    > odswiezania to nie ma?

    Jest i go nie ma. :)
    Czas reakcji jest czasem jako potrzeba zeby piksel zmienil kolor. I
    nie musi (i czesto nie jest) byc zsynchronizowany z odświerzaniem.

    Odświeżanie jest ale po stronie elektroniki przetwarzającej sygnał VGA/
    DVI na sygnały sterujące matrycą. I (pewnie dla obniżenia kosztów) te
    układy zazwyczaj nie obsługują wyższych odświeżań niż te 85Hz. Moje
    monitory (i w domu i pracowe) wyciagaja tylko 60 i 75Hz. Moze jakieś
    droższe potrafią sobie lepiej dawać rade ale nie spotkałem takich.

    Dodatkowo skomentuję jeszcze to że nawet jeśli na takim 75Hz LCD efekt
    3d bedzie widoczny (akwarium) to moze sie okazać że takie dwa
    półobrazy "rozmyte" (przez długi czas reakcji lcd) będą męczyć wzrok i
    umysł... Ale przyznam ze 3d na lcd nie widzialem.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 22. Data: 2010-05-20 08:48:43
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    marfi nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
    > Kolego... jedyny telewizor jaki posiadam to wieloletni Panasonic 27" z
    > typowym 50Hz kineskopem i nic mi nie migocze.

    Cóż, to że czegoś nie widzisz, nie znaczy, że nie istnieje.
    Przem

  • 23. Data: 2010-05-21 10:07:12
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "rageofhonor" <w...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Jest na rynku technologia kart graficznych 3D która sprawia że można grać
    > w gry i mieć obraz 3D.
    > http://www.nvidia.pl/object/GeForce_3D_Vision_Main_p
    l.html

    > Czy jest do tego na prawdę potrzebny monitor LCD taki jak w opisie.
    > Moim zdaniem to nie ma znaczenia. Jestem przekonany że to by też poszło na
    > zwykłym CRT
    > Bo to karta grafiki wysyła specjalny obraz na monitor a okulary sterują
    > tym co widzimy (przyciemniają lub rozjaśniają pole widzenia)

    Bardzo podobny zestaw NVidia sprzedawała około 10 lat temu z kartą TNT 2
    Ultra (czy jakoś tak).

    Kupiłem to wtedy. Działało prawidłowo ze starym monitorem CRT, który z
    trudem wyciągał 85 Hz przy 800x600.
    Grać się za bardzo nie dało, bo od tego całego 3D człowiek dostawał choroby
    morskiej, ale bajer był niezły... ;)

  • 24. Data: 2010-05-21 15:28:46
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy> zwrócił błąd:

    > Powinno działać w tej rozdzielczości jeśli uda się zmusić kartę/stery
    > żeby wyświetlało z odp. odświeżaniem. Czasami bywają z tym problemy. Na
    > szczęście zwykle z winy sterów, i wtedy wystarczy zmienić na inną
    > wersję. Także wizard do ustawiania 3D Vision może sprawiać problemy,
    > lepiej z niego nie korzystać.

    Sprawdziłem jak to działa z CRT - i od 100 Hz już wygląda bardzo dobrze
    - czyli możesz mieć większą rozdzielczość. Dało się ustawić nawet przy
    mniejszym odświeżaniu, ale efekt był dość ohydny, podobne wrażenie
    miałem jak na filmie Avatar - jakby kolory się zmieniały czy migotały.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8