    Date: Wed, 03 Jul 2013 16:18:27 -0400
    From: rs <n...@n...spam.info>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Karta SD 32GB
    <kqp4c8$lu7$1@mx1.internetia.pl> <kqp7m5$nkb$1@usenet.news.interia.pl>
    <51d05c61$0$38133$c3e8da3$f6268168@news.astraweb.com>
    <51d06006$0$1268$65785112@news.neostrada.pl>
    <51d065fc$0$1672$c3e8da3$dbd57e7@news.astraweb.com>
    <51d072c9$0$1263$65785112@news.neostrada.pl>
    <51d0795f$0$1658$c3e8da3$92d0a893@news.astraweb.com>
    <kqq5to$t6h$1@node1.news.atman.pl>
    <51d0a666$0$12294$c3e8da3$69010069@news.astraweb.com>
    <51d0b3d5$0$1231$65785112@news.neostrada.pl>
    <51d0c974$0$13492$c3e8da3$dd9697d2@news.astraweb.com>
    <51d47cc3$0$1460$65785112@news.neostrada.pl>

    On 7/3/2013 3:34 PM, ToMasz wrote:

    > sory, ale jesteś w głębokim błędzie.

    jestem w bledzie, bo widze te sklepy swietnie funkcjonujace od wielu
    lat. no tak.

    > Ostateczny konsument zapłaci za
    > wszystko. JEśli jeden sklep splajtuje, jego miejsce zajmie inny, i jego
    > bilans będzie taki jak poprzednika, plus minus parę procent. Dzisiaj
    > masz kilka sieci które nie przyjmują kart płatniczych, albo doliczają
    > 2.5% - więc margines jest wąski.

    i co w zwiazku z tym?

    > Twoim zdaniem. Moim zdaniem nazywa się to second hand - towary na
    > wycenie. (czyli nie na wagę) Każdy z nich jest w stanie idelanym, za
    > połowę ceny nowego.

    nie zrozumiales o czym rozmawialismy. mowa byla generalnie o jakosci
    towarow i przenoszeniu produkcji, a nie tego konkretnego produktu.

    > nie. Nie wiem jak na zachodzie, ale w Polsce dałoby się więcej
    > produkować, gdyby prawo było bardziej spójne, gdyby nie było
    > papierkologii, 100000 pierdółek które trzeba mieć, załatwić, żeby coś
    > wyprodukować, sprzedać. za wszystko co "wywalczysz" jakoklient, wszystko
    > co dostaniesz z prawem unijnym, w końcu zapłacisz.

    nie mozna by bylo wiecej produkowac, bo spoleczenstwo polskie sklada sie
    w duzej mierze z takich qwerych, ktorzy, jak to sam przyznal, kupuja
    zawsze rzeczy najtansze. nie jestes w stanie wyprodukowac w polsce
    rzeczy tak tanio jak one sa produkowane w chinach, meksyku itp. po
    prostu nie jestes chocbyc sie skichal, nawet przy odrzuceniu biurokracji
    i wprowadzeniu ulg podatkowych.

    > To Ci się tak tylko wydaje.

    nie. nie wydaje mi sie. uzasadnij mi cene 700$ na zwykly t-shirt
    varvatosa, z logiem CBGB. slucham.

    > To tylko przykład, ale zastanów się.
    > Kupujesz hamburgera w macdonaldzie. Jesteś niezadowolony, mimo że
    > posiłek wykonano zgodnie z procerurami. zwracasz go. Czy myślisz że po
    > zwróceniu obiadku za 15zł jakaś część tej kwoty wraca z zagranicy do
    > kieszeni właściciela restauracji? Tak samo jest z każdą inną instytucją
    > pochodzenia zagranicznego: NazwaSwiatowejFirmy.pl Polscy przedsiębiorcy
    > sami muszą coś tam kupić, zapłacić i sprzedać, jak każdy drobny
    > przedsiębiorca. Za WSZYSTKO zapłaci klient

    przyklad od czapy. jestes w stanie sprzedac nadgryzionego hamburgera tak
    jak, uzywana czesc elektroniczna. <rs>