  • 61. Data: 2012-11-09 13:21:51
    Temat: Re: Kara ch?osty za jazd? po pijaku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Nov 2012, Shrek wrote:

    > Nieźle - podasz źródełko?

    Ze sporą pewnością siebie zabrałem się za dane ze strony policji.
    Pamiętam że to sprawdzałem z jakiejś "statystycznej" strony (było
    na którejś grupie), ale pewnie ze dwa lata temu :[
    Patrzę... patrzę... nie ma informacji szczegółowej o *uczestnikach*
    zdarzeń drogowych!
    Jest tylko łącznie "uczestniczyli w 4 972 wypadkach" oraz "spowodowali
    3 883 wypadki" - i podział na sprawców jak najbardziej jest (kierujący
    2075 wypadków).
    Jak znajdę, to zapodam, a szukał będę choćby po to, żeby nie musieć
    cicho siedzieć ;)
    Ostatnie dane zawierające przynajmniej częściowy podział sprawców
    (acz niekoniecznie ze względu na rodzaj zdarzenia - znaczy konkretnie
    kolizji samochód-samochód) widzę tu:
    http://www.easylogistyka.com/transport-w-polsce/53
    Czyli zbierane były, tylko nie sa upubliczniane. Wot ciekawostka.

    pzdr, Gotfryd

  • 62. Data: 2012-11-09 13:25:20
    Temat: Re: Kara chłosty za jazdę po pijaku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Nov 2012, Michoo wrote:

    > A na jakiej podstawie jak to już tylko kac i % w krwi nie ma? Chcesz karać
    > też niewyspanych?

    A możesz jakoś uzasadnić odpowiedź na pytanie "dlaczego nie"?

    pzdr, Gotfryd

  • 63. Data: 2012-11-09 18:04:17
    Od: anacron <a...@a...pl>

    > Byłeś kiedyś nawalony ???
    > Mi zdarzyło się parę razy w życiu wsiadać za kółko nawalonym jak topola.

    Głupi Rafał Gil jeździł po pijaku. I sam się jeszcze do własnej Głupoty
    przyznaje.

  • 64. Data: 2012-11-09 18:56:22
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2012-11-09 18:04, anacron pisze:

    > Głupi Rafał Gil jeździł po pijaku. I sam się jeszcze do własnej Głupoty
    > przyznaje.

    Ba ... publikowałem nawet wyrok.
    Aż dziw, że nie wziąłeś do komendanta na pogawędkę :)

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 65. Data: 2012-11-09 21:47:06
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-11-07 18:59:01 +0100, Jacek <s...@o...pl> said:

    > Żeby ludzie nie robili czegoś (w tym przypadku nie siadali za kółkiem
    > mają promile) potrzeba tylko dwóch rzeczy:
    > A. nieuchronności kary
    > B. uciążliwości kary (jakiejkolwiek, nie musi być od razu chłosta)
    > Efekt E jest mniej więcej równy A x B.

    I jeśli szansa na karę jest niezerowa, a KS uznamy za nieskończoność, to...
    ;-)

    --
    Bydlę

  • 66. Data: 2012-11-10 10:46:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 08 Nov 2012 20:16:01 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
> [...]
    6761.html

    > IMHO twoje "wyliczenie" oparte jest na błędzie interpretacyjnym. Znaczy
    > ja nie twierdzę, że nie może być poprawne, ale danych to mamy
    > zdecydowanie za mało, by tak uogólniać.

    Zdecydowanie za malo, ale innych nie ma :-)

    Poza tym, 17 tys sprawdzonych to juz jest jakas liczba, wiec jesli gdzies
    blad, to moze miejsce zle, dzien zly, godzina zla ...

    > Szczególnie, że przyjąłeś, że
    > alkohol był przyczyną wypadku (znaczy, ze pijani), a nie że przyczyną

    Nie nie - ja tylko zauwazylem ze trzezwych jezdzi 99.6% i powoduja ~60%
    wypadkow, a pijanych 0.4% i powoduja ~6% wypadkow

    > było ich zachowanie, a przy okazji byli pijani. Skoro ktoś jeździ
    > z promilami (tymi lepszymi, tym bardziej że poniżej napisałeś, że 85%
    > ma ponad 0,5%%) to można wyciągnąć wniosek, że podobnie traktuje inne
    > zasady bezpieczeństwa, więc wypadek mógł się równie dobrze wydarzyć
    > z jego winy, choćby i trzeźwy był.

    Skoro tak myslisz ... to co, wiecznie naprani jezdza ?
    Bo skoro tak, to przeciez jak jada na trzezwo, to tez lekcewaza, ale
    obciazaja wynikami "trzezwych"

    > Znając z kolei doświadczenia
    > innych państw wiem, że wielu kierowców po alkoholu prowadzi dużo
    > ostrożniej niż wielu trzeźwych, ponieważ mają świadomość, że
    > spowodowanie wypadku pod wpływem to konsekwencje będę sporo wyższe.
    > Tutaj podam Ci przykład Niemiec (o ile nic się ostatnio nie zmieniło)
    > - prowadzić pewnie bez konsekwencji wolno do 0,5%%, ale jeżeli masz
    > pow. 0.3%% i jesteś winien wypadku to jest ileś tam puktów + mandat
    > lub kara pozbawienia wolności. Pow. 0.5%% konsekwencje są surowsze.

    Nie nie. Jesli nic sie nie zmienilo, bo aktualnych przepisow cos znalezc
    nie moge, to owszem - 0.5%% mozesz miec, o ile jedziesz przepisowo.
    Jak cie zlapia na innym wykroczeniu i masz powyzej 0.3%% - to mandat jest
    wiekszy. Nieznacznie wiekszy. Ot na tyle zeby ktos pomyslal ze lepiej sie
    nie spieszyc.
    Kary stopniowo rosna i dopiero powyzej 1.1%% mamy przestepstwo, zagrozone
    m.in. kara wiezienia. Ale to ciagle kraj prawa - nie stajesz winny wypadku
    tylko dlatego ze miales 0.35%%. Ani nawet 2%%. Owszem - w sytuacji
    niewyraznej latwiej organom uznac ze to pijany byl winny, ale mysle ze to
    nie przy 0.35%%, ani nawet nie przy 0.6%% ..

    > Tak więc nie jestem w stanie w jakikolwiek miarodajny sposób policzyć
    > zwiększonego ryzyka z ich strony - widzę tylko ogólnie, jaki odsetek
    > wypadków powodują pewne osoby, które były pod wpływem. No i jest on
    > niewielki w stosunku do sprawców, którzy pod wpływem nie byli, a do
    > tego zdaje się tego wyniku nie da się poprawić poprzez nagonki
    > i medialne rewelacje.

    No i tu sie zgadzamy ze czesc wypadkow spowodowannych przez pijanych
    wydarzyla by sie takze gdyby byli trzezwi.

    Wiec tak naprawde cala ta nagonka to da nam gora kilka %, a 95 czy tam 97%
    wypadkow zostanie.

    J.

  • 67. Data: 2012-11-10 13:38:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 08 Nov 2012 19:09:08 +0100, Shrek napisał(a):
    6761.html
    > No to jak już jesteśmy przy Kujawsko Pomorskim, to w 2011 pijaniu
    > _uczestnicy_ruchu_ (wszyscy nie tylko kierowcy) _uczestniczyli_ (nie
    > koniecznie spowodowali) w 3,1% wypadków. Wyjdzie coś koło 5 razy
    > bardziej.

    Nie, uczestniczyli w 156 wypadkach, co jest 3.1% wypadkow z udzialem
    nietrzezwych w skali kraju. Ale poniewaz w K-P bylo 1366 wypadkow,
    wiec nietrzezwi uczestniczyli w 11.4% wypadkow w tym wojewodztwie.
    W calym kraju wskaznik ten wynosi 12.4%, wiec K-P miesci sie w normie.

    J.

  • 68. Data: 2012-11-10 14:38:57
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    > A możesz jakoś uzasadnić odpowiedź na pytanie "dlaczego nie"?

    A na jakiej podstawie to będziesz orzekał?

    Robisz testy refleksu i jak obleje to sprawdzasz, czy we krwi ma
    metabolity alkoholu? Jak ma to kara a jak nie ma to może zabijać spokojnie?

    Michoo

  • 69. Data: 2012-11-10 15:42:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2012-11-10 13:38, J.F. wrote:

    > Nie, uczestniczyli w 156 wypadkach, co jest 3.1% wypadkow z udzialem
    > nietrzezwych w skali kraju. Ale poniewaz w K-P bylo 1366 wypadkow,
    > wiec nietrzezwi uczestniczyli w 11.4% wypadkow w tym wojewodztwie.

    Ok, nie chce mi się sprawdzaqć, ale widać niedoczytałem.

  • 70. Data: 2012-11-10 16:03:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 Nov 2012 15:42:30 +0100, Shrek napisał(a):

    > Ok, nie chce mi się sprawdzaqć, ale widać niedoczytałem.

    3% by mnie nie zdziwilo, ale jak popatrzylem z tabelke - w lubuskim 1.3%, w
    opolskim 1.9%, co powoduje ze oni tam nie pija? A w mazowieckim 10%, w
    Slaskim 13% ... ze gornicy lubia wypic to moze nie dziwne, ale az takie
    roznice ? I cos mnie tknelo :-)

    J.