  • 1. Data: 2012-11-07 18:36:47
    Temat: Kara chłosty za jazdę po pijaku
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    To powinno dotyczyć równo wszystkich. Od robotnika po polityków i
    biskupów. Jestem za. Szybko rozwiązał by się u nas problem nachlanych
    kierowców.

    Poniżej artykułu film.

    http://www.poboczem.pl/naszym-zdaniem/news-konfiskat
    a-auta-za-jazde-po-pijanemu-a-moze-kara-chlosty-fil,
    nId,646301
    --
    Krzysiek
    http://www.zmieleni.pl/

  • 2. Data: 2012-11-07 18:59:01
    Temat: Re: Kara chłosty za jazdę po pijaku
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2012-11-07 18:36, Krzysztof 45 pisze:
    > To powinno dotyczyć równo wszystkich. Od robotnika po polityków i
    > biskupów. Jestem za. Szybko rozwiązał by się u nas problem nachlanych
    > kierowców.
    Żeby ludzie nie robili czegoś (w tym przypadku nie siadali za kółkiem
    mają promile) potrzeba tylko dwóch rzeczy:
    A. nieuchronności kary
    B. uciążliwości kary (jakiejkolwiek, nie musi być od razu chłosta)
    Efekt E jest mniej więcej równy A x B.

    Jeżeli szansa na wpadkę jest niewielka (niska wartość A) to możemy sobie
    zwiększać wartość B do woli, a i tak g...o uzyskamy. Możemy wymyślać
    chłosty, wieszanie za jaja, ogłaszanie w miejscu pracy i zamieszkania,
    aż do kary śmierci włącznie itd. itp.
    Patrzenie tylko na karę w oderwaniu od nieskuteczności wyłapywania
    delikwentów nie ma żadnego sensu.
    Kolega mieszka we Wiedniu i opowiadał, że co sobotę wracali samochodami
    z kolegami z Grinzingu po winie, czy piwie i uchodziło na sucho. Czasem
    oczywiście jakiś pechowiec zaliczył wpadkę. Odkąd policja wzięła się za
    kontrole wszystkich wjeżdżających w tym rejonie wjazdem na obwodnicę
    (nie znam Wiednia, więc mogę tu być nieprecyzyjny) to nikomu do głowy
    nie przyjdzie wypić i jechać.
    Nadmienię, że mają tam limit 0,5 promila.
    Jacek

  • 3. Data: 2012-11-07 19:12:02
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-11-07 18:36, Krzysztof 45 pisze:
    > To powinno dotyczyć równo wszystkich. Od robotnika po polityków i
    > biskupów. Jestem za. Szybko rozwiązał by się u nas problem nachlanych
    > kierowców.

    W Polsce nie ma problemu nachlanych kierowców, ofiaro medialnej ściemy
    i populistycznej nagonki. Póki co to problem jest, ale z trzeźwymi,
    zdrowymi i niekoniecznie głupimi, choć rozsądku i dojrzałości to
    im często brakuje.

  • 4. Data: 2012-11-07 19:19:38
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2012-11-07 18:59, Jacek pisze:
    > ...] to możemy sobie
    > zwiększać wartość B do woli, a i tak g...o uzyskamy.
    Uzyskamy, bo bym tę chłostę wykonywał w miejscu publicznym bez
    możliwości łaski.

    Kilka takich publicznych nagłośnionych w mediach wyroków i nie jednemu
    by rura zmiękła i przypomni sobie w najgorszym upojeniu że jednak taryfa
    to jest lans.
    --
    Krzysiek
    http://www.zmieleni.pl/

  • 5. Data: 2012-11-07 19:31:09
    Od: dato <d...@w...pl>

    > Żeby ludzie nie robili czegoś (w tym przypadku nie siadali za kółkiem
    > mają promile) potrzeba tylko dwóch rzeczy:
    > A. nieuchronności kary

    A nigdy nie spełnisz, każdy kto pije i jedzie liczy na to że mu się uda,
    u mnie w robocie takich jest 50% w poniedziałek

  • 6. Data: 2012-11-07 19:37:54
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2012-11-07 19:31, dato pisze:

    > A nigdy nie spełnisz, każdy kto pije i jedzie liczy na to że mu się uda,
    > u mnie w robocie takich jest 50% w poniedziałek

    Bo nie ma kontroli, bo majster oko przymyka, bo koledzy kryją, bo szef
    sam podpija itd.
    Nie musi być 100% skuteczności, wystarczy 30-40 i już działa.
    W Skandynawii procent wykrywanych kradzieży sklepowych to ok połowa i to
    wystarcza, że bardzo rzadko się takie rzeczy zdarzają.
    Jacek
    PS
    nadal twierdzę, że zaostrzanie kar jest tylko pod publikę, jest
    najłatwiejsze do wykonania, ludziskom się podoba a może i głosów w
    wyborach przybyć politykom.

  • 7. Data: 2012-11-07 19:40:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
    >W Polsce nie ma problemu nachlanych kierowców, ofiaro medialnej
    >ściemy
    >i populistycznej nagonki.

    Problem pewien jest, bo raz na rok sie slyszy, jak to naprany usilujac
    wyjechac z osiedla uszkodzil kilka pojazdow.

    Do tych co to ich policja zlapala w trakcie "rutynowej kontroli"
    zasadniczo nic nie mam ... choc z fragmentarycznych danych wynikaloby
    ze jednak zagrozenie w ruchu stanowia spore ... no bo tez np 2 promile
    to niemalo ..

    >Póki co to problem jest, ale z trzeźwymi,
    >zdrowymi i niekoniecznie głupimi, choć rozsądku i dojrzałości to
    >im często brakuje.

    Ale radary lapia wszystkich, takze tych rozsadnych i dojrzalych :-P

    J.

  • 8. Data: 2012-11-07 19:51:48
    Temat: Re: Kara ch?osty za jazd? po pijaku
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2012-11-07 19:40, J.F pisze:
    > Ale radary lapia wszystkich, takze tych rozsadnych i dojrzalych :-P

    No właśnie. Tak długo, jak długo głównym kryterium ustawienia
    radaru/fotoradaru jest możliwość zrobienia jak największej kasy, a nie
    rzeczywiste zagrożenie w ruchu, to "rozsądny i dojrzały" człowiek czasem
    przegapi znak z ograniczeniem i wpadnie. Przykładem jest tu słynna gmina
    Kobylnica.
    Jacek

  • 9. Data: 2012-11-07 19:52:04
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 07.11.2012 19:37, Jacek pisze:

> [...]
    > nadal twierdzę, że zaostrzanie kar jest tylko pod publikę, jest
    > najłatwiejsze do wykonania, ludziskom się podoba a może i głosów w

    bez jaj. Jakby społeczeństwo chciało, to moglibyśmy uchwalić prawo,
    pozwalające czynnie przeciwdziałać kradzieży. czyli wybuchające atrapy
    telefonów komórkowych, ładunki wybuchowe w fotelach naszych samochodów.
    tak czy siak, wystarczyłoby żeby kary były dotkliwe. nie pieniężne,
    tylko dotkliwe. Przymusowe roboty mogły by być, ale 20 godzin to jakaś
    kpina. 20 dniówek na przodku - pasuje. Kara dodatkowa - 100% pokrycie
    szkód. Tak jakby pijak nie miał ubezpieczenia

    ToMasz

  • 10. Data: 2012-11-07 19:52:53
    Od: dato <d...@w...pl>

    > Bo nie ma kontroli, bo majster oko przymyka, bo koledzy kryją, bo szef
    > sam podpija itd.

    bo szef jakby podpierdolił kogoś to sam by dostał wpierdol za bramą, a
    jak by jeszcze tego podpierdolonego dla przykładu zwolnili to szef by
    tego nie przeżył, każdy kto pije w robocie tak mówi i wszyscy to wiedzą