  • 41. Data: 2012-11-08 10:02:07
    Temat: Re: Kara ch?osty za jazd? po pijaku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Nov 2012, Shrek wrote:

    > Ogólnie problem "pijanych kierowców" to w Polsce istnieje głownie medialnie
    > za sprawą limitu 0,2 a nie 0,5.

    Albo i 0,5 a nie 0,8
    To może być powód "dziwnych statystyk" dla dwu wymienionych gdzieś
    obok województw.

    > A że i tak kiepsko statystyki wyglądają, to
    > trzeba dobierać z "kierowców rowerów". Jak myślisz, dlaczego w stosunkowo
    > krótki weekend majowy łapią tyle samo "pijanych kierowców", co w dwa razy
    > dłuższy Boże narodzenie - Nowy rok? Bo w zimę mało pijanych kierowców na
    > rowerach;)

    :D
    Za to zapewniam, że wtedy kontrolują czy taki kierownik roweru jest
    trzeźwy. Doświadczyłem :)

    > W lato większość "pijanych kierowców wiozących śmierć" to... "kierowcy
    > rowerów".

    Jeszcze dla porządku, ci pijani sprawcy rowerów, ktorzy powodują masowe
    wycinanie pieszych i pasażerów za pomocą skierowania w kosmos TIRa,
    AFAIK w tym roku wyrobili "normę" zabijania kogo innego niż siebie.
    Znaczy był wypadek w którym kto inny niż pijany sprawca poniósł śmierć.
    Jeden.
    W zeszłym roku AFAIK również.
    Średnio zdaje się wypada mniej niż raz na rok.

    Takich którzy zabili siebie jest oczywiscie sporo.

    > Więc jak pisałem - pijani kierowcy w Polsce to głownie problem medialny
    > i "fakt" prasowy.

    Stanowczo się sprzeciwiam!
    To jest "fakt rządowy", od lat.
    Prasa jedynie udziela "medialnego wsparcia".

    > I nie to żebym popierał jeżdzenie na bani - po prostu wystarczy trochę
    > pomyśleć i widać jak to naprawdę wygląda.

    Takoż właśnie uważam.
    Nie znaczy, że "nie ma problemu", ale jest mocno nieproporcjonalnie
    nagłaśniany w skali "wyników".

    pzdr, Gotfryd

  • 42. Data: 2012-11-08 10:03:14
    Temat: Re: Kara chłosty za jazdę po pijaku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Nov 2012, Tomasz Pyra wrote:

    > I nie tylko pijanych kierowców, a przestępców ogólnie - wszystkich.

    Znaczy niepijanych kierowców (sprawców wypadków stanowiacych
    przestępstwa) tak samo, jak rozumiem?

    pzdr, Gotfryd

  • 43. Data: 2012-11-08 10:15:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Nov 2012, Pawel O'Pajak wrote:

    > Powitanko,

    > "(...)Byli oni sprawcami 2 717 wypadków, w których zginęło 300 osób, a ranne
    > zostały 3 753 osoby. W odniesieniu do ogólnej liczby wypadków spowodowanych
    > przez kierujących, nietrzeźwi stanowili 8,4%."
    > kopyrajt:
    > http://dlakierowcow.policja.pl/download/15/90806/Seg
    regator1.pdf
    > Nie ma problemu powiadasz?

    Jest jedno niewygodne pytanie, na które bardzo trudno odpowiedzieć.
    Mianowicie, czy fakt że sprawca był pijany przesądził o dojściu
    do wypadku.
    SPODZIEWAMY SIĘ, że statystycznie powinien się przyczynić, ze względu
    na opóźnioną rekację itede.
    Ale to by znaczyło, że wskaźnik wyżej jest zawyżony (statystycznie)
    o te przypadki, w których również trzeźwy kierowca spowodowałby
    wypadek.
    Zauważ - jakby pominąć ten drobiazg, to wyszłoby, że brakujące od
    8,4% do 100% przypadków powód miało w tym, że kierujący był trzeźwy,
    co mało logicznie wygląda :>
    Czyli 8,4% wypadków to *NIE* jest liczba wypadków, w których fakt
    pijaństwa kierującego przesądził o wypadku.

    I teraz mamy do kompletu wskaźnik 4,1% wypadków śmiertelnych,
    spowodowanych przez zasypiających.
    Czy przypadkiem TO nie jest pewien problem?

    > Twierdzisz, ze kazdy powinien walnac kielicha przed jazda?

    Tylko wtedy, jak ktoś chce wywieść, że 8,4% wypadków miało
    POWÓD w tym, że kierujący był pijany!
    (skoro tak, to wychodzi że powodem pozostałej części była trzeźwość)
    Po uznaniu, że w tych 8,4% jest pewne prawdopodobieństwo
    wzrostu wypadkowości, pytaniem pozostaje, czy wynosi ono
    70% (z tych 8,4%) czy może 10% z nich.
    A tego trudno się dowiedzieć :(

    pzdr, Gotfryd

  • 44. Data: 2012-11-08 11:02:06
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2012-11-08 06:44, Shrek pisze:
    (...)
    > Więc jak pisałem - pijani kierowcy w Polsce to głownie problem medialny
    > i "fakt" prasowy.

    Wystarczy poczytać badania europejskie, ich metodologię, wyniki itd.
    Jakiś czas temu podrzucałem te materiały - wujek gugiel pewnie pamięta.

    > I nie to żebym popierał jeżdzenie na bani

    Ja też nie popieram jazdy na bani :) Zresztą znajdź takich, którzy
    popierają. Znaczy znajdziesz takich, którzy będą innym wmawiać, że
    popierają, ale to nie to samo :)

    > - po prostu wystarczy trochę
    > pomyśleć i widać jak to naprawdę wygląda. Potrzebny jest temat medialny
    > i wyrobienie statystyk, no to się problem znajduje i pompuje:(

    No wiesz, hasło pijak jest medialne i łatwo znaleźć klakierów
    - jak zejdzie problem na jeżdżących za szybko, niebezpiecznie,
    wyprzedzających na pasach to już nie jest tak łatwo, bo to przecież
    ograniczanie wolności i "każdy tak robi". To podobnie jak wrzask,
    że zabiera się kierowcom "prawa" i daje się im rowerzystom, czy
    pieszym. :)

  • 45. Data: 2012-11-08 12:08:53
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    > Znaczy niepijanych kierowców (sprawców wypadków stanowiacych
    > przestępstwa) tak samo, jak rozumiem?

    Podobnie jak słonie:
    http://deser.pl/deser/1,111857,12815491,Pijane_sloni
    e_zdemolowaly_wioske__Wypily_ponad_500.html

  • 46. Data: 2012-11-08 12:21:55
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2012-11-08 01:38, Tomasz Pyra pisze:> Ja to bym zaczął od
    upubliczniania wizerunków - i to takiego wydajniejszego
    > niż czasem stosowany obecnie, co kończy się jakąś tam wzmianką w lokalnej
    > gazecie.
    >
    > Czyli żeby publikować imię, nazwisko, adres, zdjęcie i informacje za co
    > skazany.

    To niewiele da. Wystarczy spojrzeć jak bezczelnie zachowują się ludzie u
    władzy - i bycie publicznymi jakoś niewiele im szkodzi.
    Ludzie się przyzwyczają, zwłaszcza jak już spory procent populacji się
    "opublikuje"

    Pozdrawiam

  • 47. Data: 2012-11-08 18:07:28
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    > A nie, że nie warto zabijać ?

    Nie. Nie w tych kategoriach po dwóch trzech piwach.

    > Problemem polskich dróg nie są ludzie, którzy jeżdżą po piwku, dwóch,
    > nie są poranni skacowani dojeżdżający do pracy, bo oni co najwyżej
    > stłuczkę i korek wygenerują ... problemem mogą być nakurwieni jak
    > stodoła zawodnicy bez wzroku i błędnika. Podwyższając dzikie kary walimy
    > jak w bęben nie w nich, a łamiemy życia ludziom, którzy po piwku wsiedli
    > do auta. I zaostrzanie kar dla pijanych jest dla mnie bezsensem w
    > świecie policji pędzącej za statystyką. Jakby pały mogły rowerzystom po
    > 2 piwach stawiali by zarzuty za zbrodnie na ludzkości ...

    Masz racje. Podałem tylko przykład dość skuteczny, przykład bardziej
    odstraszający niż grzywna i zatrzymane prawko. A jak to stosować i z
    jakimi dodatkowymi atrakcjami to już inna sprawa.

    Np. Zawodowemu kierowcy zdarza się prowadzić z zespołem dnia
    wczorajszego. Tz. takim kacem że oczy bolą od światła. Ja bym mu w takim
    przypadku prawka nie zabierał, tylko chłosta. Będzie skuteczna metoda
    resocjalizacji? Będzie. I życia mu się nie złamie. A że na dupie nie
    będzie mógł usiąść dwa tygodnie to też resocjalizacja a jeździć trzeba :-D
    --
    Krzysiek
    http://www.zmieleni.pl/

  • 48. Data: 2012-11-08 18:44:26
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2012-11-07 19:12, Artur Maśląg pisze:
    > W Polsce nie ma problemu nachlanych kierowców, ofiaro medialnej ściemy
    > i populistycznej nagonki.

    Za Biurem Ruchu Drogowego Zespołu Profilaktyki I Analiz a nie medialnej
    ściemy i populistycznej nagonki.

    W 2011 roku nietrzeźwi użytkownicy dróg uczestniczyli w 4 972 wypadkach
    drogowych (12,4% ogółu wypadków), śmierć w nich poniosło 559 osób (13,3%
    ogółu zabitych), a 6 075 osób odniosło obrażenia (12,3% ogółu rannych)

    W ciągu roku zatrzymuje się około 150 tyś pijanych kierowców. Jest to
    procent tego ilu jeździ nagrzanych.

    Jak zawsze masz racje. Nie ma problemu.

    --
    Krzysiek
    http://www.zmieleni.pl/

  • 49. Data: 2012-11-08 19:09:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2012-11-08 07:38, J.F. wrote:

    > Opieram sie na jedynym dosepnym zrodle
    6761.html
    > Obława: Prawie 17 tysięcy kierowców sprawdzili w osiem godzin
    >
    > No i zlapali 66 pijanych. 0.4%. A statystycznie powoduja te 5-7% wypadkow.

    No to jak już jesteśmy przy Kujawsko Pomorskim, to w 2011 pijaniu
    _uczestnicy_ruchu_ (wszyscy nie tylko kierowcy) _uczestniczyli_ (nie
    koniecznie spowodowali) w 3,1% wypadków. Wyjdzie coś koło 5 razy
    bardziej. Ale racja dużo. Swoją drogą ciekawe jak wypada statystyka
    trzeźwych, ale w służbowych autach;)

    > Z tym sie zgodze, ale z drugiej strony - te 10x, czy nawet wiecej, robi
    > wrazenie, powinni tego zabronic :-)

    Zgoda, ale rozsądnie. Wyrabianie statystyk na tych co wypili wczoraj i
    rowerzystach IMHO nie jest rozsądne - ani to "sprawiedliwe", ani
    efektywne, jedynie efektowne.

    Shrek

  • 50. Data: 2012-11-08 19:19:51
    Od: <8...@7...191951.invalid> (Tom N)

    Krzysztof 45 w

    > Za Biurem Ruchu Drogowego Zespołu Profilaktyki I Analiz a nie medialnej
    > ściemy i populistycznej nagonki.

    Czyli za:
    Zespół Profilaktyki i Analiz BRD KGP
    ^^^^

    KGP sam sobie rozszyfrujesz...?

> [...]
    ^^^^^
    > ogółu zabitych), a 6 075 osób odniosło obrażenia (12,3% ogółu rannych)

    "W 2011 roku nietrzeźwi uczestnicy ruchu spowodowali 3 893 wypadki (9,7%
    ogółu), w których zginęło 450 osób (10,7%), a rannych zostało 4 820 osób
    (9,7%).
    Najliczniejszą grupę nietrzeźwych sprawców wypadków stanowili kierujący
    pojazdami.
[...]

    "W grupie nietrzeźwych kierujących największe zagrożenie bezpieczeństwa
    stanowili
    kierujący samochodami osobowymi, którzy spowodowali 2 075 wypadków
    (76,4% wypadków spowodowanych przez nietrzeźwych kierujących). Wskaźnik ten
    jest niższy niż w roku poprzednim (2010 - 77%). W wypadkach zawinionych
    przez
    nietrzeźwych kierujących samochodami osobowymi zginęło 265 osób, tj. 88,3%
    ^^^^^
    śmiertelnych ofiar zdarzeń spowodowanych przez nietrzeźwych kierujących"

    "Piesi, będący pod działaniem alkoholu spowodowali 1 106 wypadków, w ich
    wyniku śmierć poniosło 139 osób, a 987 zostało rannych"
    ^^^^

    Bałeś się podać źródło swoich "rewelacji"?
    <http://dlakierowcow.policja.pl/download/15/90806/Se
    gregator1.pdf>
    I tyle z twojej manipulacji danymi statystycznymi zostało "ofiaro medialnej
    ściemy"...

    --
    'Tom N'