  • 31. Data: 2012-11-07 23:29:00
    Temat: Re: Kara chłosty za jazdę po pijaku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Nov 2012, ToMasz wrote:

    > Natomiast kierowca wybierający się na popijawę, jest trzeźwy
    > i zanim podniesie kieliszek może się zastanowić

    100% prawdy.
    W innych przypadkach nie musi się zastanawiać.
    Jak wniosek się sam nie nasuwa, to nic nie poradzę :]
    Mogę ponowić moje standardowe pytanie o zupełnie przykładowy
    wypadek prof. Bartoszewskiego? Osoba wyłącznie z powodu
    zainteresowania mediów, nie żeby jakoś się szczególnie
    w sprawie wypadku wyróżnił - takich wypadków jest sporo.
    (w skrócie - pojawiła się plotka że mógł być pijany.
    Okazało się że nie. NA SZCZĘŚCIE NIE.
    I rozległo się "ufff..." - zwyczajnie zasnął)

    pzdr, Gotfryd

  • 32. Data: 2012-11-08 00:27:36
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > W Polsce nie ma problemu nachlanych kierowców, ofiaro medialnej ściemy
    > i populistycznej nagonki.

    "(...)Byli oni sprawcami 2 717 wypadków, w których zginęło 300 osób, a
    ranne zostały 3 753 osoby. W odniesieniu do ogólnej liczby wypadków
    spowodowanych przez kierujących, nietrzeźwi stanowili 8,4%."
    kopyrajt:
    http://dlakierowcow.policja.pl/download/15/90806/Seg
    regator1.pdf
    Nie ma problemu powiadasz?

    > Póki co to problem jest, ale z trzeźwymi,
    > zdrowymi i niekoniecznie głupimi, choć rozsądku i dojrzałości to
    > im często brakuje.

    Twierdzisz, ze kazdy powinien walnac kielicha przed jazda?.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 33. Data: 2012-11-08 00:36:20
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > Mogę ponowić moje standardowe pytanie o zupełnie przykładowy
    > wypadek prof. Bartoszewskiego?

    Gieremek/Geremek chyba raczej, cos bylo w mediach o przyczynach wypadku?
    Bo mialem wrazenie, ze sprawa dziwnie szybko ucichla.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 34. Data: 2012-11-08 00:56:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 08 Nov 2012 00:27:36 +0100, Pawel O'Pajak napisał(a):
> [...]
    > ranne zostały 3 753 osoby. W odniesieniu do ogólnej liczby wypadków
    > spowodowanych przez kierujących, nietrzeźwi stanowili 8,4%."

    Nie ma - zlikwidujesz nietrzezwych, a 92% wypadkow zostanie.
    93% jak odejmiesz pijanych rowerzystow.

    P.S. ciekawe ... wypadkow spowodowanych przez pijanych rowerzystow: 244.
    W tym 12 smiertelnych.
    Przez pijanych motorowerzystow - 175. w tym 1 smiertelny.
    Motorower swietnie chroni ? Czy po prostu z reguly ma swiatla ?

    Taki naiwny wniosek ze statystyki :-)

    J.

  • 35. Data: 2012-11-08 01:29:33
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>

> [...]

    > ranne zostały 3 753 osoby. W odniesieniu do ogólnej liczby wypadków
    > spowodowanych przez kierujących, nietrzeźwi stanowili 8,4%."

    Żeby to ocenić ze statystycznego punktu widzenia, to trzeba by wiedzieć
    jaka część ogółu kierowców jeździ w stanie nietrzeźwości i to jeszcze
    najlepiej znająć gradient tej nietrzeźwości i u kierujących i u tych co
    wypadki spowodowali.

    Chociaż statystyka pokazuje przynajmniej nieco wyższą śmiertelność w
    wypadkach spowodowanych przez nietrzeźwych w stosunku do wypadków
    spowodowanych przez trzeźwych, co jednak świadczy o tym że z nietrzeźwymi
    jest coś nie tak.

    Chociaż nie wszędzie, bo w dwóch najbardziej pijackich wojewódtwach (pod
    względem ilości wypadków spowodowanych przez nietrzeźwych), czyli woj.
    Śląskie i Małopolskie nietrzeźwi powodują stosunkowo niegroźne wypadki
    mając prawie 2x mniejszą ich śmiertelność niż trzeźwi czy reszta kraju -
    w sumie dziwny wynik, bo wygląda wręcz na jakieś sztuczne zawyżenie liczby
    nietrzeźwych sprawców w tych województwach.

  • 36. Data: 2012-11-08 01:38:14
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>

    Dnia Wed, 07 Nov 2012 18:36:47 +0100, Krzysztof 45 napisał(a):

    > To powinno dotyczyć równo wszystkich. Od robotnika po polityków i
    > biskupów. Jestem za. Szybko rozwiązał by się u nas problem nachlanych
    > kierowców.
    >
    > Poniżej artykułu film.
    >
    > http://www.poboczem.pl/naszym-zdaniem/news-konfiskat
    a-auta-za-jazde-po-pijanemu-a-moze-kara-chlosty-fil,
    nId,646301

    Ja to bym zaczął od upubliczniania wizerunków - i to takiego wydajniejszego
    niż czasem stosowany obecnie, co kończy się jakąś tam wzmianką w lokalnej
    gazecie.

    Czyli żeby publikować imię, nazwisko, adres, zdjęcie i informacje za co
    skazany.
    Tak żeby mogła powstać strona internetowa gdzie po wpisaniu kodu pocztowego
    da się zapoznać ze wszystkimi przestępcami z okolicy - wstyd przed
    sąsiadami i znajomymi będzie tu chyba w wielu przypadkach całkiem dobrą
    represją. A i sąsiedzi na przyszłość czujniejszym okiem sprawdzą w jakim
    stanie delikwent wtacza się do samochodu, a i potencjalny pracodawca pewnie
    też się chętnie zapozna.

    I nie tylko pijanych kierowców, a przestępców ogólnie - wszystkich.

    Proste, łatwe, a myślę że w stosunku do nakładów - całkiem skuteczne.

  • 37. Data: 2012-11-08 06:44:54
    Temat: Re: Kara ch?osty za jazd? po pijaku
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2012-11-07 20:14, J.F wrote:

    > Co nie zmienia faktu, ze taki pijany jest np 10x bardziej niebezpieczny
    > niz trzezwy.
    > Czyli spowoduje wypadek co 400 tys km a nie co 4 mln :-)
    > No - "fakt" to moze zbyt mocne slowo.

    Przydałyby się statystyki co do tej "niebezpieczności", bo z tego co
    pamiętam, aż tak niebezpieczne to statystycznie nie jest. No i źle
    patrzysz, te 400 kkm, to jakby trzeźwy do samochodu nie wsiadał przez
    całe życie. Jak sporadycznie wsiądzie następnego dnia, to statystycznie
    problem nie istnieje, bo jest w granicach błędu;)

    Ogólnie problem "pijanych kierowców" to w Polsce istnieje głownie
    medialnie za sprawą limitu 0,2 a nie 0,5. A że i tak kiepsko statystyki
    wyglądają, to trzeba dobierać z "kierowców rowerów". Jak myślisz,
    dlaczego w stosunkowo krótki weekend majowy łapią tyle samo "pijanych
    kierowców", co w dwa razy dłuższy Boże narodzenie - Nowy rok? Bo w zimę
    mało pijanych kierowców na rowerach;)

    Łatwo sprawdzić w statystykach - pijany kierowca i pijany "kierowca
    roweru" to inne paragrafy. Tych drugich jest w skali roku około 40-45%.
    W skali roku, a rowerzyści to zjawisko sezonowe, więc normę wyrabia się
    w kilka miechów. W lato większość "pijanych kierowców wiozących śmierć"
    to... "kierowcy rowerów".

    Więc jak pisałem - pijani kierowcy w Polsce to głownie problem medialny
    i "fakt" prasowy.

    I nie to żebym popierał jeżdzenie na bani - po prostu wystarczy trochę
    pomyśleć i widać jak to naprawdę wygląda. Potrzebny jest temat medialny
    i wyrobienie statystyk, no to się problem znajduje i pompuje:(

    Shrek.

  • 38. Data: 2012-11-08 07:38:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 08 Nov 2012 06:44:54 +0100, Shrek napisał(a):

    > Przydałyby się statystyki co do tej "niebezpieczności", bo z tego co
    > pamiętam, aż tak niebezpieczne to statystycznie nie jest.

    Opieram sie na jedynym dosepnym zrodle
    6761.html
    Obława: Prawie 17 tysięcy kierowców sprawdzili w osiem godzin

    No i zlapali 66 pijanych. 0.4%. A statystycznie powoduja te 5-7% wypadkow.

    Oczywiscie szansa na blad jest wielka - ale lepszego szacunku ilosci
    pijanych jezdzacych kierowcow nie ma :-)

> [...]
    > całe życie. Jak sporadycznie wsiądzie następnego dnia, to statystycznie
    > problem nie istnieje, bo jest w granicach błędu;)

    Ale tak to jakos wyjdzie, o ile powyzsze prawdziwe

    > Ogólnie problem "pijanych kierowców" to w Polsce istnieje głownie
    > medialnie za sprawą limitu 0,2 a nie 0,5.

    Nie, ~85% zlapanych przekracza jednak 0.5 promila.

    > Więc jak pisałem - pijani kierowcy w Polsce to głownie problem medialny
    > i "fakt" prasowy.

    Z tym sie zgodze, ale z drugiej strony - te 10x, czy nawet wiecej, robi
    wrazenie, powinni tego zabronic :-)

    J.

  • 39. Data: 2012-11-08 09:40:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Nov 2012, Pawel O'Pajak wrote:

    > Powitanko,

    > Gieremek/Geremek chyba raczej,

    Przepraszam bardzo, pisałem "z głowy czyli z niczego" i rzecz
    jasna pomyliłem osoby.

    > cos bylo w mediach o przyczynach wypadku?
    > Bo mialem wrazenie, ze sprawa dziwnie szybko ucichla.

    Jak wyszło że oczywiscie trzeźwy to wszyscy stracili zainteresowanie.
    "Zwyczajnie zasnął".
    Tak jakby z p. widzenia liczby zabitych robiło to jakąś różnicę.

    pzdr, Gotfryd

  • 40. Data: 2012-11-08 09:52:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Nov 2012, J.F. wrote:

    regator1.pdf

    > Nie ma - zlikwidujesz nietrzezwych, a 92% wypadkow zostanie.
    > 93% jak odejmiesz pijanych rowerzystow.

    Chyba 91%?

> [...]
    > Przez pijanych motorowerzystow - 175. w tym 1 smiertelny.
    > Motorower swietnie chroni ? Czy po prostu z reguly ma swiatla ?

    To może być złożenie paru czynników:
    - jednak większej liczby rowerzystów; w tym układzie 244 wypadki rowerowe
    to może być mniej "w udziale" niż 175 motorowerowych
    - mniejszego lekceważenia motorowerzystów niż rowerzystów przez
    innych uczestników drogi
    - i w drugą stronę też
    Nie wiem czy statystyka zawiera również podział dla kategorii
    podziału przyczyn dla wyłącznie pijanych, ale problemem przy
    kolizjach z roweremi są wymuszenia pierwszeństwa - z obu stron.

    Światła... może też, ale raczej w tę stronę: "o, moto jedzie,
    to będę czekał". I mam na myśli fakt, że w tym samym miejscu rower
    będzie *widoczny*, ale inaczej traktowany (mimo, że z rzadka
    pojedzie szybciej).

    > Taki naiwny wniosek ze statystyki :-)

    Cóż, dla zdarzeń w relacji trzeźwy-pijany w większości sprawcami
    są trzeźwi. Jakiś powód do tego musi istnieć.

    pzdr, Gotfryd