    Subject: Re: Kamerka samochodowa raz jeszcze
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Kviat
    Date: Sun, 6 May 2018 00:10:23 +0200

    W dniu 2018-05-05 o 20:42, Marek S pisze:

    > Jeśli tak rzeczywiście jest, to nie wiem na czym różnica polega i
    > dlaczego samochodowa kamerka żre aż tyle prądu.

    Przypuszczam, że nie żre więcej. W kamerkach sportowych też mają gps,
    wifi i inne cuda na kiju.
    Ale rejestratory samochodowe mają albo kondensator (prąd na kilka
    sekund), albo akumulator ok.100mAh. Największe jakie spotkałem podczas
    szukania to 240mAh
    W sportowych to 900mAh i więcej.

    Jedyny model jaki spotkałem, który w opisie miał "długi czas pracy bez
    konieczności podłączenia do zasilania - nawet do 24 godzin" to Lamax
    Drive C7

    Być może chodzi o częstość włączania i wyłączania, i doszli do wniosku,
    że skoro żywotność spada przez ilość cykli ładowania (kondensatory nie
    mają tej wady), to nie ma sensu wstawiać pojemniejszych akumulatorów.
    Jak dla mnie, to pokrętne i nieuzasadnione tłumaczenie, bo już na pewno
    nie chodzi o rozmiary.
    O ile jeszcze rozumiem rozwiązanie z kondensatorami (do użytku tylko w
    samochodzie), to wstawianie takich mikrych akumulatorów jest bez sensu,
    a przynajmniej ja nie widzę logicznego wytłumaczenia, skoro już
    zdecydowali się te akumulatory włożyć.

    > Miałem na myśli wielkość fizyczną matrycy a nie w pikselach :-D
    > Napisałem "przy tej samej rozdzielczości". Chodzi o to, że im piksel
    > jest większy, tym mniej szumi. W kamerach samochodowych dałoby to szansę
    > na zobaczenie numerów rejestracyjnych przejeżdżającego szybko auta. A
    > teraz, przy takich kamerach jaką mam, to wyczyn.

    Tak, zrozumiałem. Chodziło mi o to, ze te kamerki są porównywalne
    wielkościowo do rejestratorów, a często rejestratory są nawet większe
    (więc i matryca mogłaby być większa), a jednak kamerki sportowe z
    podobnej półki cenowej oferują chyba lepszą jakość obrazu.
    Piszę "chyba", bo jednak w kamerkach przesłony są w okolicach f/2.0,
    f/1.8, a w tych lepszych rejestratorach to f/1.6 czy nawet f/1.4, co
    zapewne ma niebagatelny wpływ na nagrywanie w nocy.
    I z innej strony, w rejestratorach nie są aż tak istotne rzeczy, jak
    nasycenie kolorów itp.

    Ale nawet pomimo takich różnic, nadal nie przekonuje mnie, czemu w
    rejestratorach nie montują mocniejszych akumulatorów, bo chyba nie
    chodzi tu o zaoszczędzenie kilku złotych przy cenie w okolicach 700 czy
    800 złotych...

    > Racja - ale trochę dziwnie brzmi, że potrzebujemy demontować system
    > alarmowy z obawy przed ... kradzieżą :-D

    Bo systemu alarmowego nie widać przez szybę? :)
    Jak wybiją szybę i ukradną rejestrator, to po jaką cholerę mi taki
    ukradziony system alarmowy? :):)

    Pozdrawiam
    Piotr