    From: yabba <g...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kamera z lidla
    Date: Fri, 14 Jul 2017 14:43:40 +0200

    W dniu 2017-07-14 o 09:06, Pszemol pisze:

    > Ok, przypuszczenie masz :-) To zmienia sprawę :-)

    > Być może? Przecież tu o kasę chodzi. I to dużą kasę, czyli 100% zwrotu, z
    > punktu widzenia detalisty to jest zwrot finansowo porównywalny do 5-6
    > udanych transakcji z których detalista ma tylko marżę bo resztę odprowadził
    > z powrotem do fiskusa, do producenta czy też dystrybutora lokalnego lub
    > centrali producenta odpowiedniej do kontynentu/regionu świata na którym
    > handluje.
    >
    > Napewno sporządza dokładne raporty finansowe takich transakcji i wysyła
    > zwrócone towary do refurbishingu.

> [...]
    Podejrzewam, że jest bardzo różny sposób postępowania z uszkodzonym
    towarem w zależności od jego wartości i czy pochodzi od markowego
    producenta czy od "chińczyka".
    Kolega prowadził kiedyś sklep z tanim AGD-RTV. Kupował z Niemiec palety
    nowego sprzętu no-name po cenie złomu: miksery, radia, telewizory,
    mikrofalówki itp. Uszkodzenia były kuriozalnie proste: spalony
    bezpiecznik, niedokręcony kabelek, urwana wtyczka. Klient w Niemczech
    kupował sprzęt, na drugi dzień zwracał do sklepu, a sklep wyrzucał do
    utylizacji. Nie opłacało im się tego naprawiać ani wysyłać do producenta.
    Przy droższych sprzętach na pewno jest odsyłanie do producenta do
    naprawy/odnowienia.

    yabba