  • 31. Data: 2016-11-19 13:22:51
    Temat: Re: Kamera, rejestrator
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 19-11-2016 o 12:12, Mateusz Bogusz pisze:

    > UFG płaci za szkody *OSOBOWE*, nie za materialne. Inaczej jaki byłby
    > sens kupna AC?

    AC co do zasady, płaci za szkody, które sam sobie spowodujesz.
    Względnie jakieś czynniki zewnętrzne którym nie można przypisać winy,
    lub przestępstwa (kradzież).

  • 32. Data: 2016-11-19 22:03:17
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam!

    > Nie wierze ze w przypadku uszkodzen jak sprawca nieznany to ufg nie placi. Jak jest
    nagranie to sprawca jest znany chociaz uciekl.

    Jeżeli UFG wypłaca bez określenia sprawcy (tylko na podstawie fragmentu
    filmu z jakimś samochodem powodującym stłuczkę), to mamy doskonałe pole
    do nadużyć...

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 33. Data: 2016-11-19 22:17:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak jest okazja to zawsze znajda sie tacy co ja beda chcieli wykorzystac. Syn sasiada
    wykorzystywal. Bez zawiasow dostal za wyludzanie odszkodowan. System dziala w obie
    strony z tym ze ta urzedowa zawsze wygrywa.

  • 34. Data: 2016-11-19 22:31:35
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 19 Nov 2016 22:03:17 +0100, Dykus napisał(a):

> [...]
    >
    > Jeżeli UFG wypłaca bez określenia sprawcy (tylko na podstawie fragmentu
    > filmu z jakimś samochodem powodującym stłuczkę), to mamy doskonałe pole

    Oczywiście że UFG na podstawie czegoś takiego nic nie wypłaci.

    Co więcej - nawet jeśli numery by były widoczne i byłby znany
    ubezpieczyciel OC tego pojazdu, to przy dużej szkodzie jak uruchomią swoich
    prawników od zapierania się od odpowiedzialności, to robi się bardzo ciężki
    temat w sytuacji kiedy sprawa ugrzęźnie na etapie "ustalania kierującego".

    Teoretycznie ustalenie kierującego nie jest aż tak istotne, w praktyce może
    być kluczowe.
    Bo nie da się przypisać winy osobie nieznanej.
    Z kolei odpowiedzialność na zasadzie ryzyka też ma swoje wyłączenia i sąd
    może uznać że nie da się wykluczyć którejś z przesłanek wyłączających
    odpowiedzialność za zasadzie ryzyka i co wtedy?

  • 35. Data: 2016-11-19 23:40:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To w takiej sytuacji po chuj kamera? Adwokaci zamaca, sad nie uzna nagrania za dowod.
    Zreszta nie bedzie mial co uznawac bo na policji nagranie sie zgubi.

  • 36. Data: 2016-11-20 00:33:05
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 19 Nov 2016 14:40:27 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > To w takiej sytuacji po chuj kamera? Adwokaci zamaca, sad nie uzna nagrania za
    dowod. Zreszta nie bedzie mial co uznawac bo na policji nagranie sie zgubi.

    Po pierwsze po to co sam pisałeś - żeby Tobie nikt nie wcisnął winy.
    Do udowodnienia winy w sprawie spornej - też bez problemu.

    Natomiast jak sprawca ucieknie, to oczywiście też fajnie żeby mieć numer
    rejestracyjny. Ale po prostu tak już jest, że nawet znajomość numerów to
    jeszcze nie wszystko żeby sprawę dociągnąć do szczęśliwego końca.
    Ale to już raczej nie temat o kamerach

  • 37. Data: 2016-11-20 09:54:10
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...

> [...]
    > swoich prawników od zapierania się od odpowiedzialności, to robi się
    > bardzo ciężki temat w sytuacji kiedy sprawa ugrzęźnie na etapie

    A czy ustalenie kierujacego jest wazne w kontekscie tego, ze płaci przeciez
    OC a nie kierujący?
    UFG jest w takiej sytuacji potrzebny wtedy, jakby sie okazało, ze dane auto
    OC nie ma. Myle sie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem

  • 38. Data: 2016-11-20 09:54:11
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Dykus d...@s...wp.pl ...

    > Jeżeli UFG wypłaca bez określenia sprawcy (tylko na podstawie
    > fragmentu filmu z jakimś samochodem powodującym stłuczkę), to mamy
    > doskonałe pole do nadużyć...

    Przeczytaj kiedy ufg płaci za szkody na mieniu a kiedy tylko za osobowe...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jestem mały Talibanek, mam granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę

  • 39. Data: 2016-11-20 14:52:16
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > AC co do zasady, płaci za szkody, które sam sobie spowodujesz.
    > Względnie jakieś czynniki zewnętrzne którym nie można przypisać winy,
    > lub przestępstwa (kradzież).

    No to ja wcale nie cofałem i puknąłem w drzewo, a to jakiś zamaskowany
    zorro jarisem mnie obtarł na parkingu i uciekł, drogi UFG. A teraz
    poproszę na naprawę.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 40. Data: 2016-11-20 14:54:30
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > AC co do zasady, płaci za szkody, które sam sobie spowodujesz.

    A to, to już w ogóle jakieś fantazje.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz