  • 41. Data: 2016-11-20 17:01:34
    Temat: Re: Kamera, rejestrator
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 20-11-2016 o 14:52, Mateusz Bogusz pisze:

    > No to ja wcale nie cofałem i puknąłem w drzewo, a to jakiś zamaskowany
    > zorro jarisem mnie obtarł na parkingu i uciekł, drogi UFG. A teraz
    > poproszę na naprawę.

    Spróbuj.
    Myślę że jakiś śmieszny wyrok, na początek w zawiasach, szybko Cię
    zniechęci do tego typu zabaw.
    A jeśli nie, to perspektywa utraty tych zawiasów.

    Akurat rozpoznać czy trafiłeś w drzewo czy w samochód jest dość łatwo.

  • 42. Data: 2016-11-20 17:02:17
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 20-11-2016 o 14:54, Mateusz Bogusz pisze:

    > A to, to już w ogóle jakieś fantazje.

    Bo ponieważ?

  • 43. Data: 2016-11-20 20:33:25
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 20 Nov 2016 08:54:10 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...

    > A czy ustalenie kierujacego jest wazne w kontekscie tego, ze płaci przeciez
    > OC a nie kierujący?

    Ale jest istotne w kwestii ustalenia winy.
    Generalnie żeby komuś przypisać winę, trzeba go przesłuchać, postawić przed
    sądem i udowodnić mu tą winę.
    Bo zawsze jest szereg możliwości które mogłyby oznaczać że winę ponosił
    ktoś inny - nawet jeśli chodzi o odpowiedzialność na zasadzie ryzyka.

    Prawdę mówiąc to nie jestem powiem w jaki sposób w ogóle ustala się
    odpowiedzialność ubezpieczyciela w sytuacji kiedy nie uda się ustalić
    kierującego.

    > UFG jest w takiej sytuacji potrzebny wtedy, jakby sie okazało, ze dane auto
    > OC nie ma. Myle sie?

    Tak - UFG to w pewnym uproszczeniu po prostu ubezpieczyciel
    nieubezpieczonych pojazdów.

    Do tego w przypadku szkód na osobie również w przypadku nieznanych
    pojazdów/sprawców.
    Co ciekawe nie jestem pewien, ale w przypadku gdy szkoda jest i w mieniu i
    w osobie (czyli np. poszkodowany jest ranny i ma rozbity samochód), to UFG
    płaci i za leczenie i za naprawę.
    Ale jak szkody są tylko w mieniu, to w przypadku nieznanego pojazdu
    sprawcy, UFG nie płaci.

  • 44. Data: 2016-11-20 22:00:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > Bo zawsze jest szereg możliwości które mogłyby oznaczać że winę
    > ponosił ktoś inny - nawet jeśli chodzi o odpowiedzialność na zasadzie

    No dobrze, ale załózmy ze na filmie widac ze winny jest ten drugi - nie
    wiadomo kto to ale wiadomo, ze to był ten w tym drugim samochodzie.

    > Prawdę mówiąc to nie jestem powiem w jaki sposób w ogóle ustala się
    > odpowiedzialność ubezpieczyciela w sytuacji kiedy nie uda się ustalić
    > kierującego.

    Przeciez Oc nie jest na kierowce tylko na samochód...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Aniołom łatwo być aniołami. Nie jedzą i są bezpłciowi."

  • 45. Data: 2016-11-21 09:30:42
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 18 Nov 2016 14:47:20 +0000 (UTC)
    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    > Pytanie wiec, jakie sensowne parametry ustawić zeby:
    > - byla zmpsna jakosc pozwalajaca odczytac numery
    > - nie zapisywac zadmiarowych GB danych ktorych obiektyw i tak nie łapie a
    > co za tym idzie - zmaksymalizowac czas nagrania?

    Na to pytanie nie ma tak naprawdę dobrej odpowiedzi.
    Na to pytanie muszisz sobie odpowiedzieć sam, po testach swojego rejestratora ;)
    O ile w dzień większość normalnych rejestratorów za te >100 PLN powinno sobie dobrze
    radzić, o tyle w przypadku pochmurnej deszczowej pogody, lub nocy może być różnie.
    Zatem poświęć jedno popołudnie i wieczór, na testy, zrób kilka nagrań w różnej
    jakości i potem do komputera i ocenianie co jest ok, co spokojnie wystarczy, a co
    jest już przerostem formy nad treścią ;)

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 46. Data: 2016-11-21 10:02:58
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 20 Nov 2016 21:00:59 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > No dobrze, ale załózmy ze na filmie widac ze winny jest ten drugi - nie
    > wiadomo kto to ale wiadomo, ze to był ten w tym drugim samochodzie.

    Widać czy nie widać... Generalnie nikt nie jest winny dopóki nie
    uprawomocni się wyrok sądu to stwierdzający, nawet jeśli teoretycznie jest
    to oczywiste.

    > Przeciez Oc nie jest na kierowce tylko na samochód...

    Niby tak, ale samym przedmiotem ubezpieczenia jest odpowiedzialność cywilna
    posiadacza.

    Postaram się dopytać jak w praktyce wyglądają takie sytuacje. Bo w sumie
    ciekawa sprawa :)

    W ramach ćwiczeń ożna zrobić taki eksperyment myślowy:
    - wiemy że szkodę w jadącym pojeździe wyrządził jeden z dwóch innych
    samochodów, ale nie wiemy który. - oba ubezpieczone w tym samym
    towarzystwie.
    - towarzystwo musi płacić czy nie musi?

  • 47. Data: 2016-11-21 20:00:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > - wiemy że szkodę w jadącym pojeździe wyrządził jeden z dwóch innych
    > samochodów, ale nie wiemy który. - oba ubezpieczone w tym samym

    IMO trzeba orzec ktory bo płaci się z Oc pojazdu (konkretnego) a nie z
    polisy ubezpieczyciela.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Cytaty znanych ludzi tylko w ustach znanych ludzi są pouczajace.

  • 48. Data: 2016-11-21 22:19:47
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 21 Nov 2016 19:00:59 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...

    > IMO trzeba orzec ktory bo płaci się z Oc pojazdu (konkretnego) a nie z
    > polisy ubezpieczyciela.

    W praktyce to "niezbadane są wyroki sądów rejonowych" ;)

    Tak jak dopytałem to to są śliskie sprawy i ubezpieczyciele co prawda
    raczej winę przyjmują, co nie znaczy że muszą i że robią to zawsze.

    Chodzi o to, warunkiem ponoszenia odpowiedzialności rozpatrywanej na
    zasadzie winy jest właśnie ta wina.
    A lista rzeczy wyłaczających winę jakaś tam jest i trzeba by sprawdzić np.
    czy sprawca był poczytalny w chwili kiedy popełniał czyn.

  • 49. Data: 2016-11-22 04:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > A lista rzeczy wyłaczających winę jakaś tam jest i trzeba by sprawdzić
    > np. czy sprawca był poczytalny w chwili kiedy popełniał czyn.

    Hmm, z czego wynikają te wyłączenia?
    Załóżmy taka sytuacje - gośc jedzie i dozstaje ataku serca. Nijak tu winy
    się doszukiwać. Robi szkody. I co? Ubezpieczyciel moze sie wymigać od
    wypłaty odszkodowania z OC?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach

  • 50. Data: 2016-11-22 21:09:27
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 22 Nov 2016 03:00:47 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

> [...]
    > Załóżmy taka sytuacje - gośc jedzie i dozstaje ataku serca. Nijak tu winy
    > się doszukiwać. Robi szkody. I co? Ubezpieczyciel moze sie wymigać od

    Zależy jaka szkoda - bo generalnie posiadacz pojazdu odpowiada na zasadzie
    ryzyka, gdzie nie trzeba udowaniać winy.
    Czyli jeśli zawałowiec wjedzie w płot, to nie ma znaczenia czy zawinił czy
    nie - płaci.

    Ale jeśli dojdzie do zderzenia pojazdów, to art. 436 § 2 KC mówi że szkody
    naprawia się na zasadach ogólnych (czyli na zasadzie winy i
    odpowiedzialności deliktowej).
    I tu już warunkiem odpowiedzialności cywilnej deliktowej jest wina (umyślna
    lub nieumyślna), a ta ma szereg wyłączeń i jednym z nich jest
    niepoczytalność.

    Jest jeszcze w KC Art. 428. "Gdy sprawca [...] nie jest odpowiedzialny za
    szkodę[...], poszkodowany może żądać [...] naprawienia szkody od samego
    sprawcy, jeżeli z okoliczności, a zwłaszcza z porównania stanu majątkowego
    poszkodowanego i sprawcy, wynika, że wymagają tego zasady współżycia
    społecznego."

    I tu zależy jak to interpretować :)
    Decydował będzie sąd (jeśli ubezpieczyciel nie zapłaci po dobroci).