  • 21. Data: 2011-05-18 10:21:13
    Temat: Re: Kabriolet w ogóle
    Od: Mario <c...@o...pl>

    W dniu 2011-05-17 22:51, Jackare pisze:
    > chyba chce kabrioleta. Z doświadczeń z jazdy kabrioletami:
    > parenaście lat temu corvette cabrio przez około 3 dni - pętanie się po
    > mieście i palenie gum

    Może fbody z t-topami, z ostatnich lat produkcji (01-02)?

    pozdrawiam
    mario

  • 22. Data: 2011-05-18 10:23:43
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    > ten dach po zdjęciu mieści się gdzieś w aucie czy trzeba w garażu
    > zostawić?
    > --

    W tym akurat konkretnym mx5 i w innych z hardtopem jakie widziałem był
    składany i chował się z tyłu podobnie jak w kabrioletach z miękkim dachem.
    Chociaż może są auta, w których jest zdejmowany/zakładany ręcznie.

  • 23. Data: 2011-05-18 10:23:46
    Od: Mariusz Chwalba <m...@c...net>

    On 18.05.2011 10:14, Jarek Andrzejewski wrote:

    > ten dach po zdjęciu mieści się gdzieś w aucie czy trzeba w garażu
    > zostawić?

    Zależy od samochodu; http://www.youtube.com/watch?v=Gdf74OQTzjM

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

  • 24. Data: 2011-05-18 11:27:15
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "Przemek V" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On May 17, 10:51 pm, "Jackare" <1...@1...tralala.com> wrote:
> [...]
    > miarodajnych odczuć.
    > tak więc czy ktos mnie zasypie sensownymi argumentami "chłopie daj sobie
    > spokój bo....." czy spokojnie kupowac w ciemno kabrioleta i cieszyć się
    > wiatrem we włosach i niebem gwiaździstym nad głową.
    > Czy kabrio ma jakieś istotne cechy przez które jest mniej komfortowy w
    > eksploatacji od auta ze stałą budą?
    > P.S.
    > To nie ma być główne i jedyne auto w domu. Powiedzmy że zabawka z
    > założeniem
    > że jak się uprę to trasę 500-700 km też nią zrobię.

    Przejedź się Mazdą MX-5. Kupisz pełnooletnią za jakieś 12 tys zł a jak
    stwierdzisz, że to cię nie kręci to sprzedasz za 10 tys zł. następną
    wiosną. Tanie, niezniszczalne a radocha z jazdy czasami jest większa
    niż w Ferrari. Ja swoją mam od 11 lat i dalej daje banana. Z peemesu
    chyba ze 3 osoby już zaraziłem. Wejdź na forum MX-5 i sobie poczytaj
    jak większość userów jest zakręcona. W miejscu mieszkasz idealnym do
    takiego auta - w sobotę albo niedzielę raniutko zrzucasz dach, godzina
    jazdy i jesteś w górach - Szczyrk, Salmopol, Wisła, wiatr we włosach,
    zapachy, dźwięki. Odkryjesz zupełnie inne oblicze motoryzacji i nie
    chodzi wcale o grzanie jak dziki chociaż tutaj też daje radę.

    Za 40 lat wolisz wnukom opowiadać jak prawie kupiłeś kabrio czy z
    babcią pokazywać im taki album:
    http://picasaweb.google.com/przemv/Miata#

    Od strony praktycznej - dobrze mieć garaż albo przynajmniej parking
    strzeżony na noc i jednak nie parkować w jakichś totalnie kryminalnych
    miejscach. Na zimę można ale nie trzeba założyć hardtop i masz
    normalne dwuosobowe RWD. Ja gdy kupiłem swoją w styczniu 2000 to przez
    rok jeździłem nią na codzień, w tym tak do -5 stopni ze zdjętym
    dachem.

    bardzo ładny samochodzik - piekny wręcz, jednakże w moim przypadku wyklucza
    go jego dwuosobowość. Muszę zakładać że w przejażdżkach uczestniczymy
    wszyscy, czyli: żona, synek, moja skromna osoba i nasza psina.
    Podobają mi się proste bryły kabrioletów, np:
    audi: http://allegro.pl/audi-cabriolet-cabrio-kabriolet-i1
    605034578.html,
    http://allegro.pl/audi-cabrio-kabrio-kabriolet-80-b4
    -i1616126760.html

    stratus: http://otomoto.pl/chrysler-stratus-piekny-kabriolet-
    C18651711.html

    BMW: http://otomoto.pl/bmw-318-kabriolet-zarejestrowana-4
    8-C18892111.html

    i inne w tego typu stylistyce.
    --
    Jackare

  • 25. Data: 2011-05-18 11:37:14
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > A jakieś spostrzezenia co do tras ?

    tu niespecjalnie pomogę, ponoć w 645i kiedy zamknie się dach jest bardzo
    dobrze wyciszone jak na cabrio i spokojnie można jechać 200 km/h w trasie
    (no ale i ceny tych aut powalają),
    sam nie jechałem więc się nie wypowiem,

    brat

  • 26. Data: 2011-05-18 11:44:02
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "Mario" <c...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Może fbody z t-topami, z ostatnich lat produkcji (01-02)?
    >
    > pozdrawiam
    > mario

    to raczej była połowa lub końcówka 90-tych lat. Kumpel miał autokomis,
    trafiła się korwetka kabrio więc kilka dni lansowaliśmy się po mieście.
    Szczerze mówiąc niewiele pamiętam poza tym że to był bordowy metallic,
    automat i mocy miał tyle, że palił gumy przy każdym przycisnięciu pdału
    gazu....
    --
    Jackare

  • 27. Data: 2011-05-18 13:21:43
    Od: Przemek V <p...@g...com>

    On May 18, 11:27 am, "Jackare" <1...@1...tralala.com> wrote:

> [...]
    > wszyscy, czyli: żona, synek, moja skromna osoba i nasza psina.
    > Podobają mi się proste bryły kabrioletów, np:

    Niestety 4 osobowe kabrio mają to do siebie, że pasażerowie tylnych
    foteli są mocno targani wiatrem już przy dosyć niskich prędkościach. W
    2 osobowych albo 4 osobowych kabrio, gdy jadą nimi 2 osoby, da się
    zamontować windszota za plecami pierwszego rzędu foteli i wtedy można
    spokojnie do 100 km/h jeździć bez wielkiego czochrania. Musiałbyś
    sprawdzić czy synowi to nie przeszkadza (psom na ogół odpowiada :) ),
    no i być może tutaj różne auta się różnie zachowują. Nie kojarzę też
    patentu żeby windszot był za drugim rzędem foteli ale może ktoś coś
    takiego robi.

    Jakieś 15 lat temu wynająłęm na 4 dni Stratusa cabrio w Stanach i
    zjeździłem Nową Anglię. Fajna zabawa ale to był pierwszy raz kiedy
    miałem do czynienia z kabrio więc najarany byłem strasznie na cały
    klimat do tego stopnia, że po tej przejażdżce wiedziałem już, że chcę
    coś bez dachu.

  • 28. Data: 2011-05-18 13:26:24
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Wed, 18 May 2011 04:21:43 -0700 (PDT)) ktos podajacy sie za Przemek V
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    [...]

    Pozwole sobie wtracic jeszcze swoje pytanie do Ciebie Przemku :)
    Czy jesli ktos ma hardtop w MX5 to nie ma wtedy zwyklego miekkiego dachu?

    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02

  • 29. Data: 2011-05-18 13:28:40
    Od: Mario <c...@o...pl>

    W dniu 2011-05-18 11:44, Jackare pisze:
> [...]
    > Szczerze mówiąc niewiele pamiętam poza tym że to był bordowy metallic,
    > automat i mocy miał tyle, że palił gumy przy każdym przycisnięciu pdału

    Tak, może nie wyraziłem się jasno - może kup fbody..? Będziesz miał
    zalety kabrio bez obaw że ktoś potnie dach i nasika do środka. ;-)

    pozdrawiam
    mario

  • 30. Data: 2011-05-18 13:34:34
    Od: Przemek V <p...@g...com>

    On May 18, 1:21 pm, Przemek V <p...@g...com> wrote:

> [...]
    > miałem do czynienia z kabrio więc najarany byłem strasznie na cały
    > klimat do tego stopnia, że po tej przejażdżce wiedziałem już, że chcę

    Dorzucę tylko, że jeśli prawdą jest to co piszą w tym ogłoszeniu ze
    Stratusem o bezwypadkowości to wygląda na ciekawe auto. Jeśli to jest
    oryginalny dach i fotele to żeby być w takim stanie po 10+ latach auto
    musiało być zadbane, garażowane i używane jako drugi albo trzeci
    samochód. Do Twoich celów typu przejażdżki z całą familią i tak więcej
    mocy nie potrzebujesz a samo auto nie jest demonem skręcania więc te 2
    litry zupełnie wystarczają. W BMW i Audi będzie z tyłu dużo ciaśniej
    no i trochę powiewa dresowagenami a taki Chrysler jest czymś trochę
    nietuzinkowym jak na Polskę.