  • 11. Data: 2011-05-18 08:38:07
    Temat: Re: Kabriolet w ogóle
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Jackare" <1...@1...tralala.com> napisał w wiadomości
    news:iqun7f$l2p$1@node2.news.atman.pl...
    > chyba chce kabrioleta.
    [...]
    > Czy kabrio ma jakieś istotne cechy przez które jest mniej komfortowy w
    > eksploatacji od auta ze stałą budą?

    Nie wiem nie jeździłem, ale gdy muszę otworzyć szyberdach to zona narzeka,
    że jej słońce przeszkadza. Chyba, że żona/ panna nosi (eleganckie)
    kapelusze.
    Ja bym może kupił jako dodatkowe.
    Brile na nosie, zimny łokieć - na światłach, robi na panienkach wrażenie.
    Rozsiewasz wokół szelmowskie spojrzenia, mrugasz oczkiem,....

    [...]
    > To nie ma być główne i jedyne auto w domu.
    To ja bym kupił.

    Artur(m)

  • 12. Data: 2011-05-18 08:46:13
    Od: Mariusz Chwalba <m...@c...net>

    On 17.05.2011 22:51, Jackare wrote:
> [...]
    > parenaście lat temu corvette cabrio przez około 3 dni - pętanie się po
    > mieście i palenie gum
    > co jakiś czas vw kubelwagen, ale toto jedzie 40 km/h i powiedzmy że
    > bardziej "roadster" niż cabrio i przy tej prędkości w 70 letniej
    > blaszance nie ma miarodajnych odczuć.
    > tak więc czy ktos mnie zasypie sensownymi argumentami "chłopie daj sobie
    > spokój bo....." czy spokojnie kupowac w ciemno kabrioleta i cieszyć się
    > wiatrem we włosach i niebem gwiaździstym nad głową.
    > Czy kabrio ma jakieś istotne cechy przez które jest mniej komfortowy w

    Poszukaj jakiegoś hardtopa - przy zamkniętym dachu jeździ się jak
    zwykłym coupe. Z otwartym dachem mało komfortowo przekracza się tak
    powiedzmy 130 - zaczyna w środku być głośno. Na codzień dojeżdżam do/z
    pracy po mieście z otwartym dachem i nie zarejestrowałem problemów.

    Co do hałasu - dużą różnicę robi zamknięcie okien.

    Jak się władujesz w korek, zawsze można zamknąć dach i dać obieg
    wewnętrzny, to kilkanaście sekund trwa. Kurzyć się w środku owszem -
    kurzy, na myjni zwykle biorę od razu mycie i odkurzanie wnętrza.

    Podsumowując: mając wybór, kupiłbym drugi raz.

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

  • 13. Data: 2011-05-18 09:09:14
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

> [...]
    > To nie ma być główne i jedyne auto w domu. Powiedzmy że zabawka z
    > założeniem że jak się uprę to trasę 500-700 km też nią zrobię.

    Szukałbym jakiegoś z hardtopem, to likwiduje sporo wad kabrioletu. Dach
    jednak poprawia znacznie sztywność nadwozia. Poza tym hardtopu nie przebije
    byle złośliwiec jakimś szpikulcem. Kolega z pracy miał mx5 starszą z miękim
    dachem i zmienił na nowszą z hard topem, według jego relacji niebo a ziemia.
    Z zamkniętym dachem w zasadzie jak normalne auto, a z otwartym normalnie jak
    kabriolet. Dodam, że jeżdzi cały rok, bo to jego jedyne auto, z tym, że po
    prostu niewiele jeździ.

  • 14. Data: 2011-05-18 09:23:04
    Od: n...@o...pl

    Witam serdecznie.

    Od 5 lat jeżdżę w weekendy i: "na wczasy" autkiem typu: "targa".
    Jest sporo wad, ale frajda wszystko rekompensuje.

    > Użytkownik "bratPit" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > O takie właśnie spostrzeżenia mi chodzi - dzięki wielkie. Syfu u mnie w
    > mieście sporo i kolejny obiekt wymagający ciągłego utrzymywania czystości
    > mnie nie rajcuje....
    Niestety praktycznie po każdej przejażdżce bez dachu wygląda jak auto z dachem
    po kilku miesiącach bez sprzątania. Przynajmniej jeśli chodzi o kurz i piasek na
    tapicerce.

    > A jakieś spostrzezenia co do tras ?
    Komfortowo jedzie się do 100km./h. Najwyżej 120. Później za duży huk. Piach po
    oczach, nawet przez okulary podwiewa. Z resztą nawet przy mniejszych
    prędkościach kiedy mijasz ciężarówkę to piachem, mimo okularów po oczach daje.
    No i w słoneczna pogodę, na trasy dłuższe niż 50km. obowiązkowo długi rękaw i
    kapelusz z ogromnym rondem ;-)
    Inaczej kończysz trasę: "na Leppera".
    Zostawiam w mieście otwarty. Mam alarm z czujką ultradźwiękową w środku. Jeśli
    ktoś wsadza łapę od razu pierwsza strefa reaguje.
    Na razie nikt mi nie napluł, nic nie wrzucił nic nie pociął. Pewnie to wszystko
    przede mną?
    Polecam MX-5 albo MR2 do takiej rozrywki, choć swojego speedy-ego nie
    zamieniłbym na nie, mimo gorszego komfortu i braków w wyposażeniu.
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http;//speedyelise.fora.pl

  • 15. Data: 2011-05-18 09:29:03
    Od: Przemek V <p...@g...com>

    On May 18, 8:46 am, Mariusz Chwalba <m...@c...net> wrote:

> [...]
    > kurzy, na myjni zwykle biorę od razu mycie i odkurzanie wnętrza.
    >
    >         Podsumowując: mając wybór, kupiłbym drugi raz.

    Tylko dodam, że w starych MX-5 zapięcie dachu trwa krócej niż w
    jakimkolwiek cabrio z hardtopem. Obracasz się przez prawe ramie,
    podnosisz prawą ręką dach i zapinasz 2 klamry. Trwa od 5 do 10 sekund
    w zależności od wprawy i gibkości :

  • 16. Data: 2011-05-18 09:35:27
    Od: Przemek V <p...@g...com>

    On May 18, 9:23 am, n...@o...pl wrote:
> [...]

    > po kilku miesiącach bez sprzątania. Przynajmniej jeśli chodzi o kurz i piasek na

    Wydaje mi się, że to zależy od aerodynamiki konkretnego modelu. Jakoś
    w MX-5 nigdy nie miałem wrażenia żeby się strasznie syfiły w środku w
    trasie. Od stania z otwartym dachem owszem.

> [...]
    > Polecam MX-5 albo MR2 do takiej rozrywki, choć swojego speedy-ego nie
    > zamieniłbym na nie, mimo gorszego komfortu i braków w wyposażeniu.

    Trzeba spróbować i samemu wyrobić sobie zdanie. Znajomy kupił Volvo
    C70 CC i stwierdził po 6 miesiącach, że to kompletna pomyłka. Tym
    wszystkim hatchbackom w wersjach cc też moim zdaniem czegoś brakuje -
    takie ni pies ni wydra. Ale takie Elise, MX-5, MR-2 jakoś bardziej
    kręcą. Barchetta - jakoś nie mam przekonania. MGF - trochę wydumka ale
    już prędzej. W MR-2 Boxsteropodobnym jest kompletny brak bagażnika -
    ZERO więc nawet na weekend ciężko się spakować.

  • 17. Data: 2011-05-18 09:40:45
    Od: Mariusz Chwalba <m...@c...net>

    On 18.05.2011 09:35, Przemek V wrote:

    > Wydaje mi się, że to zależy od aerodynamiki konkretnego modelu. Jakoś
    > w MX-5 nigdy nie miałem wrażenia żeby się strasznie syfiły w środku w
    > trasie. Od stania z otwartym dachem owszem.

    Potwierdzam, SLK r170 też nie jest specjalnie uwalony po jeździe.
    Bardziej niż sedan, ale bez przesady.

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

  • 18. Data: 2011-05-18 10:05:24
    Od: Mariusz Chwalba <m...@c...net>

    On 17.05.2011 22:51, Jackare wrote:

    > Czy kabrio ma jakieś istotne cechy przez które jest mniej komfortowy w
    > eksploatacji od auta ze stałą budą?

    Zapomniałbym o istotnym: jest mniejszy wybór przy ubezpieczaniu AC.
    Niektórym to zmniejsza komfort eksploatacji :-)

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

  • 19. Data: 2011-05-18 10:14:38
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 18 May 2011 09:09:14 +0200, "Vlad The Ripper"
    <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl> wrote:

    >Z zamkniętym dachem w zasadzie jak normalne auto, a z otwartym normalnie jak
    >kabriolet. Dodam, że jeżdzi cały rok, bo to jego jedyne auto, z tym, że po
    >prostu niewiele jeździ.

    ten dach po zdjęciu mieści się gdzieś w aucie czy trzeba w garażu
    zostawić?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 20. Data: 2011-05-18 10:20:49
    Od: Przemek V <p...@g...com>

    On May 18, 10:14 am, Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote:

    > ten dach po zdjęciu mieści się gdzieś w aucie czy trzeba w garażu
    > zostawić?

    W MX-5 poprzedniej generacji hardtop musi mieszkać w garażu. Tu widać:

    http://allegro.pl/hardtop-mazda-mx5-mx-5-hard-top-wa
    rszawa-i1603994239.html