    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Kablówka, a podłączenie komputera. Różnica potencjałów.
    Date: Wed, 15 Sep 2010 18:13:31 +0000 (UTC)

    Pan Piotr Gałka napisał:

    > To jest mniej więcej tak:
    > Jakbyśmy wszyscy zrezygnowali z komórek, PC-tów, mp3-ek, płaskich TV, w
    > temacie pralek wrócili do programatorów mechanicznych (nie mówię, że do
    > Frani), zrezygnowali z TV kablowej (każdy ma swoją antenę na dachu) i
    > przyjęli, że nie przeszkadzają nikomu paski na ekranie TV przy suszeniu
    > włosów to być może urzędnicy wycofaliby dyrektywę EMC i wtedy dało by się
    > bez problemu zrobić urządzenia nie kopiące.

    Ilekroć próbowałem posłuchać starego zapomnianego radia (takiej
    skrzynki, nie rozgłośni), to się okazywało, że nie brzmi już jaki
    kiedyś. Pewnie ma ta związek ze znanym faktem, że przed wojną, to
    trawa była zieleńsza niż teraz. Ale również stacji było mniej, nie
    mówiąc już o pecetach i komórkach. W związku z tym wymagania co
    do selektuwności czy odporności na jakieś skrośne modulacje były
    mniejsze. Dzisiejszy (nawet wczorajszy) sprzęt odbiorczy radzi
    z tym sobie zdecydowanie lepiej. I to bez dyrektyw urzędniczych,
    Jak urzędnik nie przeszkadza, to konstruktor projektuje dobrze,
    bo inaczej klient nie kupi, a flejtucha wyleją z roboty.

    Nie do końca w to wierzę, ale skoro nie da się inaczej i zasilacz
    musi albo kopać albo siać (to coś jak ogrodnik), to może urzędnik
    powinien też się lepiej przyłożyć do roboty i nakazać montowanie
    filtrów w gniazdkach zamiast obligatoryjnego trzeciego przewodu.
    Obecna sytuacja, gdzie każda wtyczka pasuje do gniazdka bez uziemienia,
    to przyzwolenie na wszystkie opisywane wyżej nieszczęścia. Gdyby to
    była prawda, to powinien być również zmieniony system gniazdek
    i wtyczek.

    --
    Jarek