  • Data: 2018-01-23 16:30:29
    Temat: Re: Kable rozruchowe
    Od: viktorius <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-01-23 o 15:33, Shrek pisze:

    > Ludzie... Przecież tym paskiem nie kręcicie silnikiem! Co ma do tego wał
    > korbowy?
    >
    >  a rozpędzić już kręcący, to jest jednak
    >
    > Ale zmiana prędkości obrotowej większa niż ta od zera do 1000.

    > Jeszcze raz - przecież tym paskiem nie kręcisz silnikiem  -jedynie
    > rozrządzem;)

    OK, myślałem o wałku rozrządu, napisałem korbowy, mój błąd.

    Anyway, uważam (jak sirapacz), że ważny jest przyrost prędkości
    obrotowej w jednostce czasu (różniczki ehh). Zaczynając od zerowej
    prędkości obrotowej wałka rozrządu masz dodatkowe siły związane z
    oporami statycznymi łożysk, krzywek, na zimno, jeszcze bez smarowania.
    Jak ten wałek się już kręci, to energia dostarczona na zmianę prędkości
    będzie zawsze mniejsza, co za tym idzie, przeciążenie na elemencie
    napędzającym (ten nieszczęsny pasek w tym przypadku) będzie mniejsze.

    --
    viktorius