  • 11. Data: 2011-03-20 17:12:08
    Temat: Re: KURS FOTOGRAFII - GDAŃSK
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-03-20 15:47:04 +0100, "marek augustynski"
    <h...@p...onet.pl> said:

    > Ciekawa teoria:)
    Tak jak nie ma dobrych zdjęć, malowideł, rzeźb. Są tylko takie, które
    się innym podobają.

    > To wiesz po całokształcie strony, głównie po treści.
    Nie koniecznie, bo jeżeli strona mówi o reporterce, a wykładowcą będzie
    np. Marek Wyszomirski, to chyba coś nie halo.

    > Marketing zawsze wygrywa z nazwiskiem bo nie ma nic bardziej niemedialnego niż
    > intelekt.
    Ale to nie mój problem. Ja gdybym szukał kursu foto, to przede
    wszystkim sprawdziłbym czy wykładowca ma osiągnięcia w dziedzinie,
    której ma zamiar uczyć.
    Ale to JA, być może inni idą do takiej szkoły z innych powodów.

    > Gdyby podali nazwiska zapytałbyś &#8222;A któż to jest?&#8221;. Nie
    > wiem czym oni się
    Nic bym nie zaczął, bo i teraz nie zacząłem.

    > kierują ale z pewnością taki byłby efekt.
    Z żadną pewnością, bo ja nie zapytałem o nazwiska, tylko delikatnie
    pociągnąłem temat.

    > Akademia Fotografii czyli firma do
    > nazwy której nawiązują ma np. taktykę opartą o czysty marketing. Taka
    > strategia. Podaje nazwiska żeby się nimi pochwalić.
    No właśnie. Sam sobie zaprzeczasz.

    > Gdańska Akademia Fotografii
    > jest tworem malutkim i na ich miejscu celowałbym w jakiś szczególny charakter,
    > specjalizację.
    Ależ ja nie twierdzę, że ma być odwrotnie. Tylko twierdzę, że dobrze
    wiedzieć, czy angielskiego uczy, ktoś kto ten język zna.

    > Jeśli tego nie zrobią zostaną wchłonięci, z nazwiskami lub bez.
    Mnie nic do tego. I ani mnie to ziębi ani grzeje.

    > Taki rynek. Jeśli mówimy o renomie placówki oświatowej (jakiekolwiek miejsce,
    > które czegoś uczy) to jedynym miernikiem pozwalającym nam na rzeczywistą ocenę
    > są losy absolwentów&#8230; lub przynajmniej język w jakim się
    > wypowiadają. Co z tego,
    > że Łódzka Filmówka ma nazwiska jeśli jej program czyni z głowy skansen?
    No i znowu sam sobie przeczysz i to w dwóch kolejno po sobie
    występujących zdaniach. Akurat Łódzka Filmówka raczej nie musi się
    wstydzić losów swoich absolwentów.
    A co do programu i skansenu to jest Twoje subiektywne zdanie. Ktoś inny
    może mieć odmienne.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2011-03-20 21:04:54
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

    > Tak jak nie ma dobrych zdjęć, malowideł, rzeźb. Są tylko takie, które
    > się innym podobają.

    Definicja edukacji powinna brzmieć: ..Uczymy podobania się.. lub ..Uwierz, że
    podoba ci się..

    > Nie koniecznie, bo jeżeli strona mówi o reporterce, a wykładowcą będzie
    > np. Marek Wyszomirski, to chyba coś nie halo.

    Masz jak byk napisane, że kurs jest o wszystkim i prowadzą go osoby z
    doświadczeniem fotoreporterskim.

    > Ale to nie mój problem. Ja gdybym szukał kursu foto, to przede
    > wszystkim sprawdziłbym czy wykładowca ma osiągnięcia w dziedzinie,
    > której ma zamiar uczyć.

    Jak wysyłasz zdjęcie na konkurs to warto sprawdzić kto jest w jury. To ma sens.
    W szkołę trzeba się wsłuchać, a nie popełnić błąd pędzenia za nazwiskiem. Gdyby
    kurs prowadził sam Avedon i pisał w sposób znany nam z tej strony to co?..

    > No właśnie. Sam sobie zaprzeczasz.

    Omijasz sens zdań. Zwracam uwagę, że nazwisko to marketing. Chwalisz się
    nazwiskiem (nazwą) a nie tym co ono sobą reprezentuje jako ciało pedagogiczne.
    Od Nazwiska do jego przełożenia na edukację dzieli stumilowy las. Nawet jeśli
    napiszesz w notatce.. Ten człowiek studiował tu i tu, ma osiągnięcia takie i
    takie.. nic to nie będzie znaczyć. Znacznie ma czy czytasz tego człowieka i czy
    w ogóle on jest w stanie napisać coś od siebie.. Pisać Od Siebie

    Jak zwykle popełniam błąd bo dyskutuję o jakimś kursiku a oczekuję od niego
    poziomu. Gdyby autorzy kursu Wypowiedzieli Się, dali jakiś Znak Życia, byłoby
    to Znamienne. Ich nazwiska są wyłącznie nazwiskami.

    > Ależ ja nie twierdzę, że ma być odwrotnie. Tylko twierdzę, że dobrze
    > wiedzieć, czy angielskiego uczy, ktoś kto ten język zna.

    Jeśli nie potrafisz tego stwierdzić po stronie no to przecież jest katastrofa;)

    > Mnie nic do tego. I ani mnie to ziębi ani grzeje.

    Bo nie zastanawiasz się nad nimi. Po prostu Cię to nie interesuje:)

    > No i znowu sam sobie przeczysz i to w dwóch kolejno po sobie
    > występujących zdaniach. Akurat Łódzka Filmówka raczej nie musi się
    > wstydzić losów swoich absolwentów.

    Czego dowodzi kinematografia i te niebywałe pokłady wiedzy jakie płyną z
    naszego ekranu;)

    marek

  • 13. Data: 2011-03-20 21:34:26
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-03-20 22:04:54 +0100, "marek augustynski"
    <h...@p...onet.pl> said:

    > Definicja edukacji powinna brzmieć: ..Uczymy podobania się.. lub ..Uwierz, że
    > podoba ci się..
    I dokładnie tak jest. Twoja w sensie dosłownym i przenośnym, estetyka,
    to wypadkowa wiedzy jaką zdobyłeś w życiu. To wypadkowa podobania
    Twoich nauczycieli.

    > Masz jak byk napisane, że kurs jest o wszystkim i prowadzą go osoby z
    > doświadczeniem fotoreporterskim.
    No i chciałbym wiedzieć, czy portretu, lub makro nie będzie mnie
    przypadkiem uczył fotoreporter.

    > Jak wysyłasz zdjęcie na konkurs to warto sprawdzić kto jest w jury. To ma sens.
    To jest podstawa. Mam kilku klientów, którzy na BBC wybierają zdjęcia w
    zależności od nazwisk zasiadających w jury.

    > W szkołę trzeba się wsłuchać, a nie popełnić błąd pędzenia za nazwiskiem. Gdyby
    > kurs prowadził sam Avedon i pisał w sposób znany nam z tej strony to co?..
    Ależ to jest oczywiste, wracając do analogii językowych, niewielu
    Anglików jest w stanie nauczać angielskiego. Wielokrotnie lepiej zrobią
    to polscy przygotowani pedagogicznie filolodzy. Ale jest jeden warunek.
    Ci pedagodzy muszą znać angielski. Jak będą rusycystami, to niestety
    wolę iść uczyć się od nieprzygotowanego anglika.
    I analogicznie. Jeżeli fotografii portretowej będzie mnie uczył
    świetnie przygotowany pedagog, ale pejzażysta, to będę wolał
    portrecistę nie pedagoga. Przynajmniej będzie uczył na "temat".

    > Omijasz sens zdań. Zwracam uwagę, że nazwisko to marketing. Chwalisz się
    > nazwiskiem (nazwą) a nie tym co ono sobą reprezentuje jako ciało pedagogiczne.
    To nie jest jednoznaczne. Wykształcenie pedagogiczne musi iść w parze z
    przedmiotem. Najlepszy nauczyciel mechaniki płynów, nie wykształci
    elektryka, a zwykły monter po zawodówce tak.

> [...]
    > takie.. nic to nie będzie znaczyć. Znacznie ma czy czytasz tego człowieka i czy
    > w ogóle on jest w stanie napisać coś od siebie.. Pisać Od Siebie
    A bez znaczenia jest czy w ogóle ma o czym pisać, czy jego wiedza w
    temacie jest na tyle szeroka, że zajmie więcej niż dwa zdania?

    > Jak zwykle popełniam błąd bo dyskutuję o jakimś kursiku a oczekuję od niego
    > poziomu.
    Nie. Po prostu wymieniamy zdania nt. naszego postrzegania problemu szkoleń.

    > Gdyby autorzy kursu Wypowiedzieli Się, dali jakiś Znak Życia, byłoby
    > to Znamienne. Ich nazwiska są wyłącznie nazwiskami.
    Obawiam się, że ich nazwiska (wykładowców), nie są nawet Nazwiskami. Są
    tylko wpisem w dowody osobiste.

    > Jeśli nie potrafisz tego stwierdzić po stronie no to przecież jest katastrofa;)
    No a skąd mam wiedzieć, że lektor zna angielski. (Nie byłem na stronie
    owego kursu) :)

    > Bo nie zastanawiasz się nad nimi. Po prostu Cię to nie interesuje:)
    Dokładnie. Wolę poświęcić czas Tobie, niż na przeglądanie strony www
    jakiegoś kursu foto w Gdańsku.

    > Czego dowodzi kinematografia i te niebywałe pokłady wiedzy jakie płyną z
    > naszego ekranu;)
    No chyba jednak zbyt uogólniasz.
    Młyn i krzyż
    Lech Majewski (ur. 30 sierpnia 1953 w Katowicach) - reżyser filmowy i
    teatralny, pisarz, poeta i malarz. Członek Gildii Reżyserów
    Amerykańskich i Europejskiej Akademii Filmowej. Studiował na Akademii
    Sztuk Pięknych w Warszawie oraz na Wydziale Reżyserii PWSFTviT w Łodzi.

  • 14. Data: 2011-03-21 09:09:43
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

    > I dokładnie tak jest. Twoja w sensie dosłownym i przenośnym, estetyka,
    > to wypadkowa wiedzy jaką zdobyłeś w życiu. To wypadkowa podobania
    > Twoich nauczycieli.

    Zatem dobry jesteś na tyle na ile potrafisz odwracać swój sposób myślenia,
    patrzeć na siebie z perspektywy.

    Dobry nauczyciel powinien mieć zdolność uczenia się od swojego ucznia czyli
    posiadać umiejętność słuchania. Dobry uczeń powinien potrafić powiedzieć co
    myśli.
    Dobry układ uczeń nauczyciel to układ równy z równym. Rolą nauczyciela jest
    utrzymywanie tego układu.

    > No i chciałbym wiedzieć, czy portretu, lub makro nie będzie mnie
    > przypadkiem uczył fotoreporter.

    W tym wypadku będzie

    > To jest podstawa. Mam kilku klientów, którzy na BBC wybierają zdjęcia w
    > zależności od nazwisk zasiadających w jury.

    Nie, to nie jest podstawa, to jedynie ma sens. Podstawą jest zainteresowanie
    fotografią, drążenie tematu..

    Gdyby

    > Ależ to jest oczywiste

    Albo ja mam problemy z myśleniem, co jest prawdopodobne bo akurat kuruję się z
    choroby albo Ty skaczesz do woli po problemie.
    Nie wsłuchujesz się w autorów tego kursidła, a twierdzisz, że to powinno być
    oczywiste. Nie łapię.

> [...]
    > świetnie przygotowany pedagog, ale pejzażysta, to będę wolał
    > portrecistę nie pedagoga. Przynajmniej będzie uczył na "temat".

    On będzie tylko mówił o temacie w żaden sposób w niego nie wnikając. Wyklepie
    swoją mantrę i pójdzie. Pedagog, ten od pejzażu, wysłucha Ciebie i postara się
    zareagować. No ale Ty też musisz być zdolny żeby to zrozumieć. Klasyczny adept
    fotografii w życiu tego nie pojmie bo klasyczny adept w ogóle nie wie po co mu
    fotografia.

    > To nie jest jednoznaczne. Wykształcenie pedagogiczne musi iść w parze z
    > przedmiotem.

    Tak jest najlepiej.

    > Najlepszy nauczyciel mechaniki płynów, nie wykształci
    > elektryka, a zwykły monter po zawodówce tak.

    Fotografia to nie elektryka. Jeśli przyjdzie ten o portretu po zawodówce to
    wykształci operatora aparatu portretowego a nie portrecistę.

    > A bez znaczenia jest czy w ogóle ma o czym pisać, czy jego wiedza w
    > temacie jest na tyle szeroka, że zajmie więcej niż dwa zdania?

    Nie jest bez znaczenia. Ja mówię, że znaczenie ma czy i jak pisze, że to jest
    znamienne.
    Gro z tych wykładowców fotografii jacy są na rynku nie umie wymówić otwartego
    zdania o sobie, a więc pokazać innym jak myślą. Problem polega na tym, że oni
    właśnie nie myślą. Klepią formułki, które spływają im pod czaszkę, a na samą
    myśl o odniesieniu się do nich swoja ułomną wiedzą dostają gęsiej skórki. To są
    wykładowcy, którzy będą bronić się przez uczniem rękami i nogami, udowadniać mu
    jak marny jest. Nauczyciel nie pedagog wyrządza szkody.

    > Obawiam się, że ich nazwiska (wykładowców), nie są nawet Nazwiskami. Są
    > tylko wpisem w dowody osobiste.

    Ty się nie obawiaj o ich nazwiska tylko poczytaj co mają do powiedzenia.

> [...]
    > Amerykańskich i Europejskiej Akademii Filmowej. Studiował na Akademii
    > Sztuk Pięknych w Warszawie oraz na Wydziale Reżyserii PWSFTviT w Łodzi.

    Widziałem tylko reklamówkę. Moja ocena musi być błędna;)

    marek

  • 15. Data: 2011-03-21 10:00:41
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Nauczyciela w takiej instytucji dość łatwo zweryfikować - choćby po jego
    własnym dorobku.
    Spora część posiada "nazwisko", któe jakoś się kojarzy. Z działalności
    komercyjnej, artystycznej czy choćby dydaktycznej.
    Jeżeli nie jest znany, to ma szansę się przedstawić. Choćby tak, że
    prowadził szkolne kółko i ... wiemy, jak się pisze CV.
    Tu znamy tylko cenę, i program. Ten drugi można uzyskać spisując spis treści
    typowego podręcznika o fotografii.
    Jak na ofertę edukacyjną to trochę zbyt mało.

  • 16. Data: 2011-04-03 11:57:10
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

    > Widziałem tylko reklamówkę. Moja ocena musi być błędna;)

    Jako niedoceniający Polaka polaczek muszę.
    Film do muzeum i na lekcje plastyki.

    Moja opinia i tak sukcesu mu nie odbierze ani wstudu nie przyniesie.

    marek