  • Data: 2010-07-06 10:32:27
    Temat: Re: KM D%D- co w zamian
    Od: "Paweł Łukawski" <p...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Łukasz Goran" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:4c32f92e$0$2601$65785112@news.neostrada.pl...

    > Przegladam ofertę Sony ale powiem szczerze że się w niej gubię. Dużo
    > modeli z różnymi numerami... Właściwie to seguruję się cenami w
    > szeregowaniu a i to wprowadza pewne zamieszanie... Które modele są nowsze
    > a które starsze- jaka jest/ była numeracja? Czy obecnie wszystkie mają
    > podgląd live? Wolałbym tego nie mieć a jeśli mogę mieć za taką samą cenę
    > wyższy model bez liveview. Głównie zależy mi na szybkim AF oraz jak
    > najwyższym użytkowym ISO.
    > --
    > Pozdrawiam
    > Łukasz Goran Gądzik
> [...]
    akurat w tym Ci nie pomogę za bardzo, ale generalnie im wyższa Alfa 200 -
    900 tym lepsza.
    http://www.sony.pl/hub/dslr/cameras

    masz tu skrócone opisy. Co do LiveView ... czasem sie przydaje. Ja mam
    własny Canon 450D i firmowy Nikon D700 (tak wiem to dwie stajnie - ale nie
    ma zarzutu że kupując obiektyw do firmy za kilka kilo PLN kupuje dla
    siebie).
    I to co ważne to szkło - jasne i czyste, potem wielkość matrycy (ale nie
    liczba Mpix).
    Więc jeśli myślisz nad zmianą stajni to zacznij od szkieł, jakie byś chciał
    (i czy są w zasięgu) potem dobierasz odpowienie body.
    Teoretycznie do D-strony ale jednak jeśli nie ma oporu przed zmianą nawyków
    i logiki menu to tak najlepiej.
    No i pozostaje jeszcze zwiedzić jakieś dwa marketoidy aby pomacać czy dobrze
    w ręku leży. Potem można zamówić w necie - z odbiorem osobistym i cieszyć
    się z nowej zabawki pstrykając wszystko dookoła.
    Mimo iż brak tu wskazania - bież X bo najlepsze a Y to badziewie - to lepiej
    być świadomym tego co się wzieło i co to nam da i ile będa kosztowały
    kolejne szkła (lustranki to takie studnie finansowe - chyba że to ma być
    "lustrzanka" i nic więcej).
    Dla przykładu podam że obecnie takie C 450D (następcy) kosztuja od ok. 1300
    po 2900 za klasę "nie profesionalną" ale do tego należy dołożyć obiektywy
    więc na cały sprzęt na raz to można spokojnie wydać od 3-4 tys. wzwyż.
    Tylko czy to o to chodzi?? Mówisz że masz jakieś szkło do KM. jakąś lampę.
    Dlatego piszę pomyśl o Sony.
    Ale nie oczekuj że ktoś powie Ci kup to ... konkretnie to. To nie moja kasa
    więc ... ;)
    Niestety zakup aparatu innego niż kompakt to powinna być dobrze przemyślana
    sprawa.

    Paweł Łukawski