  • Data: 2009-03-15 07:29:34
    Temat: Re: Justacja AF weryfikacja praktyczna
    Od: j...@a...at szukaj wiadomości tego autora

    > Te swoje testy z reki to mozesz...

    ja wiem co ja z nimi moge zrobic. bede mogl wykorzystac rozdzielczosc
    obiektywowo , wiedzac ze lepiej sie nie da .
    Innymi slowy dostane to za co zaplacilem , w przeciwinstwie do
    nieoptymalnie ostrzacych systemow AF gdzie uzyskuje sie tylko jakas
    czesc mozliwej rozdzielczosci obiektywu.

    to nie moja sprawa czy jestes w stanie wlaczyc na chwile wlasna
    mozgownice i jej uzyc zgodnie z przeznaczeniem , czy tez wolisz myslec
    linkami i klepac to co gdzies zanalzles pod jakims linkiem.
    wyjasniam wiec ew pozostalym.
    oczywiscie ze dokonalem rowniez porownania i to na wstepie w roznicy
    rozdzielczosci wynikow uzyskanych z reki i aparatem na stytywie.
    W tych warunkach ( oswietlenie lampa blyskowa) roznicy nie ma.

    coz to bylby za system AF , ktory aby ostrzyl prawidlowo musialby byc
    ustawiony na statywie ?. Zdecydowana wiekszosc zdjec robimy z reki a
    wiec i test ma sens w takich warunkach. Stytyw ma za zadanie
    wykluczenie poruszenia . lampa blyskowa wyklucza poruszenie.

    i wreszcze najwyzsza rozdzielczosc pomierzylem tez na zdjeciach
    robionych z reki przy uzyciu lv , gdzie aparat jest duzo , dozo
    trudniej utrzymac stabilnie niz przy twarzy ( nie jest spelniona
    zasada 3 punktow ) . Zdjecia sa znacznie ostrzejsze - widac wyraznie
    stabilnosc zamocowania aparatu w tych warunkach nie ma znczenie na
    prace AF

    i tak jest rzeczywiscie : skutecznosc AF nie zalezy od sposobu
    zamocowania aparatu !!!

    Jesli ktos sadzi ze poprawi prace AF w swoim aparacie , jesli
    przykreci go do statywu to sie myli - ale to chyba tak oczywiste ze
    podkreslac nie musze.
    Jedynie niejaki Mikolaj Tutak sadzi ze tak jest .

    chyba nie musze tego uzasadniac.

    Nie jest to test na wyznaczeniw najwyzszej mozliwej rozdzielczosci
    obiektywu a na skutecznosc , precyzje , powtarzalnosc AF.
    Taki test winen byc robiony z REKI ! - jesli ma sie przelozyc na
    praktyke.

    O teorii podobienstwa ( nie myl prawdopodobienstwa ) pewnie nie
    slyszales.

    XXX