    From: j...@a...at
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Justacja AF weryfikacja praktyczna
    Date: Sat, 14 Mar 2009 09:35:06 -0700 (PDT)
    <gpduha$6cf$1@news.wp.pl> <gpeger$qum$1@inews.gazeta.pl>
    <4...@z...googlegroups.com>
    <gpem5h$lle$1@inews.gazeta.pl>
    <b...@j...googlegroups.com>
    <gpfu2a$ldv$1@inews.gazeta.pl>

    > Przecież to nie ja będę o tym decydował, tylko Ty. Wyraźnie to
    > napisałem, więc mój autorytet nie ma tu nic do rzeczy.

    nie rozumiem kompletnie , o czym mam decydowac , nie wiem szczerze o
    co Ci chodzi ?
    jesli masz na mysli ze mam rozstrzygac czy zrobione zdjecie tablicy
    jest ostre to sie nie podejmuje - dlatego mierze przebieg funkcji MTF
    zeby opisac zjawisko jakosci ostrzenia ilosciowo - czyli za pomoca
    liczb .
    ze na oko jest ostre lub nieostre to widac - tylko jak nieostre , w
    jakich warunkach nieostre itd itp. ?

    > Ja zdjęcia oceniam za pomocą oczu. Piękno kobiety także i nie
    > potrzebuję do tego tablic testowych, szablonów porównawczych. Oceniam i
    > już.

    alez naturalnie - wiekszosc tak robi , ja tez oceniam za pomoca oczu ,
    ale mierze za pomoca liczb.
    a poniewaz organoleptycznie stwierdzilem , ze cos z ta ostroscia nie
    tak , wiec i pomierzylem dzisiaj jestem madrzejszy.

    wyniki sa pouczajace - jesli ktos uwaza ze wie lepiej bo widzi na oko
    to ma prawo tak sadzic .
    mnie to nie wystarcza.
    to kwestia wymagan - widac mam inne .

    > Nikt tu niczego nie chce rozstrzygać siłą. Obcy ludzie beznamiętnie,
    > prawie jak automaty powiedzą czy za pomocą swoich nie doskonałych oczu
    > widzą różnice. Tyle.

    nie rozumiem o co chodzti , czy o ostrosc zdjec ?- w podanym na
    poczatku tego watku linku jest wykres i na prawo dwa zdjecia
    zrobione dla roznych wartosci poprawek okreslonych na podstwie
    wykresu- o0cen am ktore jest bardziej ostre.
    Sa i inne wrecz zaskakujace wnioski , ktorych na wykresach nie
    pokazalem
    ale dla zainteresowanych tym tematem moge jeszcze i jeden rysunek
    zalaczyc.

    Nie ma sie co oburzac , ze tak jest jak na wykresie.
    To jest zwykla zaleznosc wystepujaca w urzadzeniu skonstruowanym przez
    czlowieka.
    Zaleznosc pomiedzy wielkoscia poprawki a rozdzielczoscia zdjecia.
    Ze takich wykresow i badan nikt wczesniej nie publikowal to nie powod
    zeby od razu tracic jezyck w gebie i sadzic ze na oko to lepiej widac.

    Na oko nie widac lepiej - jak pewnie doskonale wiesz na oko to chlop w
    szpitalu umarl.

    Dodam jeszcze ze na poczatku dokonalem porownani obu metod -
    okreslenia jakosci ostrzenia za pomoca tablicy testowej i linijki i na
    oko jak to dotad robiono oraz za pomoca wyznaczenia MTF . Roznica
    jest kolosalna - metoda za pomoca wyznaczeni MTF jest nieporownywalnie
    czulsza i daje pelniejsze wyniki.
    Ostatecznie to nie wazne czy AF myli sie o 1 lub 3 cm , a wazne jest
    jak taka pomylka przeklada sie na ostrosc obrazu.

    > Niech i tak zostanie.

    no wiec zostanie.

    XXX