  • 21. Data: 2011-10-14 11:31:10
    Temat: Re: Jestem taka niefotogeniczna!
    Od: John Smith <j...@e...net>

    W dniu 2011-10-14 13:16, marek augustynski pisze:

    > To jest świetny powód. Po co więc fotografować tych, którzy nam się
    > nie podobają?

    To jest tak jak z flirtem.
    Jeśli robiłbyś to tylko z ładnymi kobietami, szybko wyszedłbyś z wprawy. ;-)

    --
    Mirek

  • 22. Data: 2011-10-14 11:39:55
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 14 Oct 2011 04:16:51 -0700 (PDT), marek augustynski napisał(a):

    > To jest świetny powód. Po co więc fotografować tych, którzy nam się
    > nie podobają?

    Najczęściej dlatego że fotograf uważa to za wejście w krąg "sztuki".
    Kwiatki, koty i ładnie dziewczyny to fotografują amatorzy, a prawdziwy
    artysta to powinien brzydkie. No a jak ma ładną modelkę to przynajmniej w
    ruinach utaplaną w błocie albo ketchupie i owiniętą w folię.
    Inna sytuacja to gdy ktoś jest psychiczny i musi tak odreagować.
    Albo z powodów politycznych jak na przykładzie podanym przez XX YY.

    Nawet Saudek fotografował dla piękna - tylko nie tego powierzchownego (żeby
    nie było że ktoś go poda jako przykład fotografującego brzydkich ludzi).
    "Podstawowy komunikat, który chciałem przekazać, mianowicie: ludzie są
    piękni - wręcz mnie uderzył. Minęło tyle lat, a ja nadal uważam tak samo"

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 23. Data: 2011-10-14 12:03:56
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 14 Okt., 13:39, "Henry(k)"
    <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> wrote:
> [...]

    tutaj zdjecie osoby fotogenicznej (w ludycznym pojeciu) , czyli
    ladnie wychodzacej na zdjeciach.

    http://c.wrzuta.pl/wi10014/12916ff3002220e046b2c74a/
    doda_kopiuje_britney_spears

    sam widzisz, ze kryterium wyboru : fotogeniczna ( w ludycznym
    pojeciu) lub nie jest bez znaczenia.
    w tym wypadku mamy do czynienia z rodzajem fotograficznego disco polo.

    poszukiwanie czy tez sklonnosc do fotografowania osob "fotogenicznych"
    wynika z bezmyslnosci i bezradnosci.
    Z niemocy.

    W zadnym wypadku o wartosci / jakosci zdjecia nie decyduje
    "fotogenicznosc".

    przy czym wbrew defincji ( ludycznego pojecia) - fotogeniczny wcale
    nie musi oznaczac " ladnie wychodzacy".
    Czesto starsza osoba , z wyrytym zyciorysem na twarzy jest bardziej
    fotogeniczna od wypacykowanej slicznotki.

    Fotogeniczny to raczej ten ktory potrafi przekazac swoim cialem na
    sposob fotografii emocje.
    Ze jest ladny - to za malo.
    Ale piekno moze wzbudzic emocje , podobnie jak brzydota.

    Fotogeniczny to budzacy ( na zdjeciu ) emocje - nie ma nic wspolnego z
    pieknem , gdyz nie tylko piekno budzi emocje.

    Mysle , ze to pospolity blad - utozsamianie "fotogenicznosci" z uroda.

  • 24. Data: 2011-10-14 14:20:06
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

> [...]
    > artysta to powinien brzydkie. No a jak ma ładną modelkę to przynajmniej w
    > ruinach utaplaną w błocie albo ketchupie i owiniętą w folię.

    No weź. Mówisz "sztuka" bo myślisz "sztuczne". To są pierdoły.

    Obserwator pisze głupoty, ponieważ jeśli tzw. fotogeniczność istnieje
    to najlepiej robić zdjęcia ludziom fotogenicznym i nie zawracać sobie
    głowy pozostałymi. Nie ma sensu utrudniać sobie życia. Ale. Podchodząc
    do tematu w ten sposób staje się jasne, że fotogeniczność jest
    szablonem, naszym wyobrażeniem piękna, które nie ma nic wspólnego z
    poszukiwaniem piękna w człowieku. To uproszczenie. Jeśli odstawimy na
    bok ludzi "niefotogenicznych" lub też będziemy ich fotografować tak
    aby na zdjęciu wyglądali "dobrze", to pozbawimy siebie i ich piękna,
    które znajduje się w każdym, również w tym, który nam się podoba. Nie
    istnieje piękno bez brzydoty. Ideał to koszmar.

> [...]
    > "Podstawowy komunikat, który chciałem przekazać, mianowicie: ludzie są
    > piękni - wręcz mnie uderzył. Minęło tyle lat, a ja nadal uważam tak samo"

    Tak. Piękno wychodzi z fotografa poprzez jego zdjęcia. Jeśli są one
    wystylizowane w tym stopniu co Saudka, to adresatem słów "ludzie są
    piękni" jest sam artysta. Nie biorę tego. Narcyz.

    marek

  • 25. Data: 2011-10-14 14:33:22
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

    > To jest tak jak z flirtem.
    > Jeśli robiłbyś to tylko z ładnymi kobietami, szybko wyszedłbyś z wprawy. ;-)

    Bez jaj! Skalą tragedii mężczyzny jest piękno jego kobiety.

    marek

  • 26. Data: 2011-10-14 15:07:28
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 14 Oct 2011 07:20:06 -0700 (PDT), marek augustynski napisał(a):

> [...]
    > które znajduje się w każdym, również w tym, który nam się podoba. Nie
    > istnieje piękno bez brzydoty. Ideał to koszmar.

    Jeżeli określamy kogoś "niefotogenicznym", to znaczy że tego piękna nie
    widzimy i nie pokażemy go na zdjęciu. Zamiast robić zdjęcia takiej osobie
    lepiej umówić się z nią na kawę czy spacer i porozmawiać.

    > Tak. Piękno wychodzi z fotografa poprzez jego zdjęcia. Jeśli są one
    > wystylizowane w tym stopniu co Saudka, to adresatem słów "ludzie są
    > piękni" jest sam artysta. Nie biorę tego. Narcyz.

    Fotografowanie dla siebie to jedyny sensowny sposób fotografowania.
    Fotografowanie dla innych to praca.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 27. Data: 2011-10-14 15:17:56
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 14/10/2011 16:07, Henry(k) wrote:

    > Jeżeli określamy kogoś "niefotogenicznym", to znaczy że tego piękna nie
    > widzimy i nie pokażemy go na zdjęciu. Zamiast robić zdjęcia takiej osobie
    > lepiej umówić się z nią na kawę czy spacer i porozmawiać.

    Przestańcie już z tym pisaniem głodnych kawałków, bo takie rzeczy
    przejdą na lekcji języka polskiego w drugiej klasie liceum.

    Niektórzy ludzie nie wyglądają ładnie, choćbyś na uszach stanął i
    migawkę wielkim palcem od lewej nogi. Nie chciej, żebym z google images
    korzystał, bo to będzie prostactwem po prostu.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 28. Data: 2011-10-14 15:47:14
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

> [...]
    > migawkę wielkim palcem od lewej nogi. Nie chciej, żebym z google images
    > korzystał, bo to będzie prostactwem po prostu.

    Tak dla ścisłości to sam piszesz jak w podstawówce. Tu nie chodzi o
    "ładne wyglądanie". Przykłady z google, które masz na myśli są dziełem
    ludzi, którzy myślą podobnie jak ty.

    marek

  • 29. Data: 2011-10-14 15:59:34
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 14/10/2011 16:47, marek augustynski wrote:

    > Tak dla ścisłości to sam piszesz jak w podstawówce. Tu nie chodzi o
    > "ładne wyglądanie". Przykłady z google, które masz na myśli są dziełem
    > ludzi, którzy myślą podobnie jak ty.

    Czekam teraz na cytaty z Paolo Coelho.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 30. Data: 2011-10-14 16:06:48
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

    > Czekam teraz na cytaty z Paolo Coelho.

    Też masz na co czekać. Jeśli moje gadanie przypomina Coelho jest to
    moja porażka. Zadowolony?

    Odnieś się do moich słów jak jesteś taki mądry Szekspirze.

    marek