  • 11. Data: 2011-10-13 20:51:02
    Temat: Re: Jestem taka niefotogeniczna!
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

    > Czy ktoś z Koleżeństwa chciałby coś jeszcze dodać?

    Fotografujesz kogoś ponieważ jest fotogeniczny?

    marek

  • 12. Data: 2011-10-14 06:30:45
    Temat: Jestem taka niefotogeniczna!
    Od: Obserwator Toruński <o...@g...com>

    > Fotografujesz kogoś ponieważ jest fotogeniczny?

    Panie Marku!
    Z nieba Pan mi spadł.
    A właściwej z Grupy... .
    Pytanie swoją celnością zaskoczyło mnie i nakłoniło do działania
    mózg mój nieskory do myślenia.
    - Za co jestem w d z i ę c z n y .

    - Po co fotografuję innych?
    - Po co w ogóle fotografujemy?
    - Czy to ma związek z własną fotogenicznością?

    Bezpośrednia odpowiedź na tak postawione pytanie brzmi: NIE.

    Niestety nie jestem fotogeniczny. Z reguły!
    ...ale tam gdzie jest reguła są i wyjątki.
    W tym wypadku dwa.

    Zrobiłem sobie kiedyś szereg autoportretów.
    Namordowałem się w kilu sesjach i do dzisiaj
    wynik ten uznaję za zadowalający. Ba! Nie ma
    co przesadzać ze skromnością: WSPANIAŁY!

    Mamy więc podstawę, aby zacząć stworzyć całkiem ładny pkt nr 9;
    - Robienie sobie autoportretów może (chociaż nie musi!)
    być dobrym lekiem na własną nie-fotogeniczność.

    Drugi z wyjątków dotyczy wąsów.
    Otóż zdradzając rodzinną tajemnicę uprzejmie informuję,
    iż w mojej familii istnieje piękny zwyczaj z nimi związany.
    Mężczyzna na prawo noszenia wąsów musi sobie zasłużyć!
    Chociaż nie tak całkiem bezpośrednio.
    - Wolno mu się z nimi obnosić dopiero wtedy gdy zostanie dziadkiem.

    Jako człek klasyczny tradycję szanuję.
    Niemniej jednak pozwalam sobie od czasu do czasu na wyskoki.
    I tak w wakacyjnych głuszach, z dala od czujnych oczu Familii
    zapuszczałem sobie po cichu te nielegalne wąsy.

    Zrobione w tym przedwczesnym stanie przypadkowe parę zdjęć
    oszołomiło mnie swoją doskonałością!
    ...ale bliższa analiza wykazała, że ten przystojny dżentelmen
    został nim głównie przez... wąsy!

    Jaki morał z tej bajki?

    A może w trosce o własną fotogeniczność warto
    (Drogi Panie / Droga Pani) zapuścić bądź zgolić wąsy?
    Idąc dalej tą ścieżką: a może warto zapuścić warkocze,
    albo wręcz przeciwnie? Lub tu i ówdzie kitek?

    Wygląda mi na to, że kroi się całkiem niezły punkt 10.

    Na poparcie tegoż kolejny przykład (ekstremalny).
    Koleżanka mojej córki - osoba miła w obejściu - cierpiała
    straszne męki z powodu swej trudnej do pominięcia wady.
    Dokładnie wady zgryzu: dolna jej szczęka wystawała jak
    niedomknięta szuflada.

    Jako drugi (oficjalny) fotograf na jej ślubie (z uwagi na nikłe
    umiejętności tylko taką godność zdecydowałem się przyjąć) zostałem
    porażony urodą Panny Młodej! Okazało się, że rodzice PM w ramach
    prezentu ślubnego zafundowali jej operację plastyczną.
    - Wierzajcie mi: do dziś mam w oczach i gdzieś na dysku
    widok tej prześlicznej dziewczyny w jej najważniejszym dniu!

    A więc chyba mamy punkt nr 10.
    - Model / modelka winni rozważyć radykalną zmianę
    istotnych części swojej fizys. Co wcale nie zwalnia fotografa
    od zrobienia - możliwego przecież - tu i teraz wspaniałego portretu.

    Zachęcając do twórczych poszukiwań
    pozostaję z szacunkiem

    Obserwator Toruński
    www.obserwatortorunski.blogspot.com

  • 13. Data: 2011-10-14 06:41:34
    Od: John Smith <j...@e...net>

    W dniu 2011-10-14 08:30, Obserwator Toruński pisze:
    > - Model / modelka winni rozważyć radykalną zmianę
    > istotnych części swojej fizys. Co wcale nie zwalnia fotografa
    > od zrobienia - możliwego przecież - tu i teraz wspaniałego portretu.

    Przerażające jest to, że trafiło to do ostatniego punktu, przez co de
    facto sprawia wrażenie puenty.

    --
    Mirek

  • 14. Data: 2011-10-14 07:13:07
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > A więc chyba mamy punkt nr 10.
    > - Model / modelka winni rozważyć radykalną zmianę
    > istotnych części swojej fizys. Co wcale nie zwalnia fotografa
    > od zrobienia - możliwego przecież - tu i teraz wspaniałego portretu.

    trudno jest sie z ta opinia zgodzic , tym bardziej ze nie ma
    najmniejszego sensu.

    Jesli
    Model / modelka nie rozważa radykalnej zmiany " istotnych części
    swojej fizys". to fotograf bylby zwolniony od zrobienia "wspanialego
    portretu"?

    piekno jest ladne , brzydota frapujaca.
    co wyzej cenic - zdjecie ladne czy frapujace ?

    Kantor zwykl byl o swoich obraz mawiac - " sa brzydkie , za to
    swietnie namalowane".

    a co powiesz o tym portrecie? :

    http://www.ofeminin.pl/prawa-kobiet/okladka-time-osz
    pecona-afganka-bez-nosa-i-uszu-d15112.html

    tzw fotogenicznosc to nic innego jak stopien zaspokojenia niskich ,
    stereotypowych wymagan i oczekiwan fotografa/ ogladajacego .
    Dziewczyna nie jest fotogeniczna , zdjecie jest wtrzacajace.

    nie jest rzecza fotografa fotografowac ladnie , jego rzecza jest
    fotografowac dobrze.
    pytanie o brzydko / ladnie nie jest pytaniem istotnym - pytac trzeba o
    dobro i zlo.

  • 15. Data: 2011-10-14 07:35:07
    Temat: Re: Jestem taka niefotogeniczna! - Drobna refleksja
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 13 Oct 2011 19:59:08 +0200, Obserwator Toruński napisał(a):

    > No właśnie... .
    > Grupa zapada w sen zimowy!?

    Teraz jest taka ładna jesień - szkoda czasu na fotografowanie ludzi ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 16. Data: 2011-10-14 07:41:22
    Od: John Smith <j...@e...net>

    W dniu 2011-10-14 09:35, Henry(k) pisze:

    > Teraz jest taka ładna jesień - szkoda czasu na fotografowanie ludzi ;-)

    Kiedy to właśnie dzięki kolorowym liściom w tle każdy teraz może być
    fotogeniczny. :-)

    --
    Mirek

  • 17. Data: 2011-10-14 07:50:27
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 13 Oct 2011 13:51:02 -0700 (PDT), marek augustynski napisał(a):

    > Fotografujesz kogoś ponieważ jest fotogeniczny?

    Fotogeniczny lub nam się podoba - to bardzo dobry powód.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 18. Data: 2011-10-14 08:03:19
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-10-13 22:51, marek augustynski pisze:

    > Fotografujesz kogoś ponieważ jest fotogeniczny?
    >
    > marek

    Nielogiczne pytanie. To, że ktoś jest lub nie fotogeniczny,
    wychodzi dopiero na zrobionym zdjęciu.

    JD

  • 19. Data: 2011-10-14 10:07:35
    Od: Obserwator Toruński <o...@g...com>

    > Fotografujesz kogoś ponieważ jest fotogeniczny?
    Ze wstydem często się na tym przyłapuję!
    Wiem, że to jest pójście na łatwiznę i leniuchostwo.
    Mają grupę ludzi z której mogę wybrać pojedyncze osoby
    skupiam się na tych fotogeniczniejszych (z wyglądu).
    G ł o w n i e na takich co chcą (a najlepiej umieją) współpracować.

    Katastrofą jest modelka która (pośrednio mówi)
    "Oto jestem moda i piękna i to jest cały mój wkład w sesję".
    Fotografowanie takiej damy oszałamiająco nawet pięknej to dla mnie
    raczej strata czasu. Wolałbym już sesję z lalką Barbie... .

    (Uwaga profesjonaliści: jaka jest wasza typologia klientów?)

    > Teraz jest taka ładna jesień - szkoda czasu na fotografowanie ludzi
    I jest racja i jej nie ma!
    Aby choć na trochę wyszło na moje jako człowiek kompromisu proponuję:
    fotografujmy ludzi w pięknej jesieni!

    > to właśnie dzięki kolorowym liściom w tle każdy teraz może być
    fotogeniczny.
    :-)

    > Fotogeniczny lub nam się podoba - to bardzo dobry powód.
    Potwierdzam! Pewnie, że przyjemnie jest uwieczniać młodą a śliczną.
    Tylko, że często młoda i śliczna wiedząc o tym, że ona taka
    wcale nie stara się wychodzić poza schemat "młodej i ślicznej".
    - Na szczęście mi się zdarzają inteligentne dziewczyny również.

    Niezależnie jednak od cudów natury znajduję urok w kontakcie
    z ludźmi dojrzałymi. I wtedy to dopiero jest cichutka radość,
    gdy człowiek notorycznie stroniący od obiektywu
    mówi mi że (...autocenzura: coby nie było na mnie, że się chwalę).
    - Bywa przyjemnie i tak.

    Z fotograficznym pozdrowieniem

  • 20. Data: 2011-10-14 11:16:51
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

    > Fotogeniczny lub nam się podoba - to bardzo dobry powód.

    To jest świetny powód. Po co więc fotografować tych, którzy nam się
    nie podobają?

    marek