  • 1. Data: 2011-10-11 10:02:43
    Temat: Czas reakcji //zdjęcia
    Od: "Yarroll" <y...@g...com>

    Witam!
    Moglibyście powiedzieć, który parametr odpowiada za "zrzut" danych/zdjęcia
    na kartę pamięci w aparacie?
    Mam taki problem: robię dużo zdjęć książek, dokumentów itd. Po zrobieniu
    zdjęcia strony i przewróceniu na następną stronę muszę odczekać coś z 2-3
    sekundy (na oko) zanim nowa strona pojawi się na wyświetlaczu. Niby banalne,
    ale to bardzo irytuje no i wydłuża czas skopiowania książki :-(( W ten
    sposób zrobienie 200 zdjęć zajmuje ok. 25-30 minut.
    Może by kupić aparat z dużą pamięcią wewnętrzną? Ale chyba musiałaby być
    bardzo duża, bo zdjęcie zajmuje 700 kb do ok. 1 MB. 200 zdjęć = ok. 150 MB
    powiedzmy.
    Dzięki. Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-10-11 11:42:33
    Temat: Re: Czas reakcji //zdjęcia
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > który parametr odpowiada za "zrzut" danych/zdjęcia na
    > kartę pamięci w aparacie?

    Pewnie czas dostępu. Producenci z reguły podają najtłustszym
    drukiem max. transfer z/na kartę, a czas dostępu gdzieś
    małymi cyferkami :-).

  • 3. Data: 2011-10-11 12:20:39
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    A używasz lampy błyskowej? Bo jeśli tak, to następne zdjęcie możesz
    zrobić dopiero po naładowaniu kondensatorów lampy, co właśnie zwykle
    trwa 2-3s przy świeżo naładowanych akumulatorkach.
    No i podaj model aparatu.

    WAIDODAYO!

    --
    http://www.stopakcyzie.pl/
    Nie muszisz głosować na PO/PiS/SLD/PSL, poniżej znajdziesz link, gdzie

  • 4. Data: 2011-10-11 13:47:59
    Od: mt <t...@i...pl>

    Yarroll pisze:
> [...]
    > Może by kupić aparat z dużą pamięcią wewnętrzną? Ale chyba musiałaby być
    > bardzo duża, bo zdjęcie zajmuje 700 kb do ok. 1 MB. 200 zdjęć = ok. 150

    A nie masz przypadkiem ustawionego podglądu zrobionego zdjęcia na kilka
    sekund, bo zapisu zdjęcia w rozmiarach jakie podajesz to nawet nie
    powinieneś zauważyć.

    --
    marcin

  • 5. Data: 2011-10-11 17:28:49
    Od: "Marcepan" <b...@t...maila>

    > A nie masz przypadkiem ustawionego podglądu zrobionego zdjęcia na kilka
    > sekund

    To się nazywa "szybki podgląd" w niektórych aparatach ;-)

  • 6. Data: 2011-10-11 20:53:30
    Od: "Yarroll" <y...@g...com>

    Dzięki chłopaki... Miałem ustawiony podgląd.
    No i zdjęcia dokumentów siłą rzeczy z fleszem, więc logiczne że kondensatory
    muszą się ładować.
    Wyłączyłem podgląd więc chociaż tyle szybciej pójdą mi zdjęcia.
    Dobrze wiedzieć o fleszu, postaram się nie używać a za to robić zdjęcia
    książek pod jakąś silną lampą a flesz wyłączyć.
    Szkoda że nie zawsze to jest możliwe. A może by tak nosić taką lampę z sobą?
    ;-)) [czasem, kiedy wiadomo że będę robił dużo zdjęć z książek w miejscu
    gdzie nie ma dobrego światła]
    A czy nie ma jakichś aparatów z fleszami błyskawicznie ładującymi się? ;-))
    Pozdrawiam serdecznie, Yarroll

  • 7. Data: 2011-10-12 07:26:28
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 11 Oct 2011 22:53:30 +0200, Yarroll napisał(a):

    > Szkoda że nie zawsze to jest możliwe. A może by tak nosić taką lampę z sobą?
    > ;-)) [czasem, kiedy wiadomo że będę robił dużo zdjęć z książek w miejscu
    > gdzie nie ma dobrego światła]

    Latarkę diodową sobie kup. Taką z diodą MC-E, SSC-P7 czy lepszą - powinna
    wystarczyć. Przy A4 wychodzi f6.7 1/90 @200 (bez korekcji). Jak masz
    stabilizację w aparacie to spokojnie wystarczy. Tyle tylko że conajmniej
    200zł musisz wyłożyć. Taniej to tylko jakaś stara lampka Unomata z fotocelą
    - jeśli da się błysk w aparacie ustawić na minimum w trybie manualnym.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 8. Data: 2011-10-12 17:44:55
    Temat: Re: Czas reakcji //zdjęcia -ministatyw lub lampa makro LED ze światłem ciągłym
    Od: "J." <j...@i...pl>

    > Dobrze wiedzieć o fleszu, postaram się nie używać a za to robić zdjęcia

    > książek pod jakąś silną lampą a flesz wyłączyć.

    > Szkoda że nie zawsze to jest możliwe. A może by tak nosić taką lampę z sobą?
    Znam Twój ból, choć fotografowałm jedynie pojedyncze strony w książkach.

    -Jeśli ma być bez lampy, to spróbuj użyć mini statywu. Z jakimś wielkim
    aparatem byłby problem, ale do kompakta znadziesz coś za grosze. Niestety, do
    tego potrzebna jest jeszcze jakaś postawka, by płaszczyzna ksiażki/dokumentu
    była w miarę prostopadła do ukośnie ustawionego aparatu. Ale bez przesady z
    ustwianiem literatury na sztorc, bo książki lubią się w tej pozycji zamykać. Z
    tej przyczyny statywik niech będzie taki rozsuwany na przynajmniej 20-30cm, bo
    taki 10cm druciak będzie za niski i za nic nie ustawisz dobrze aparatu
    względem książki albo vice versa
    -Wariant z lampą: na allegro widziałem takie diodowe lampy do makro,
    przypominające mała tablicę montowaną nad aparatem, jak nizej:
    http://allegro.pl/lampa-diodowa-led-do-fotografii-ma
    kro-5600k-uniwer-
    i1860647699.html
    Nie jest to zbyt drogie, a świeci światłem ciągłym, możesz też ją na czymś
    postawić. Zero ładowania kondensatorów. Wreszcie coś podobnego możesz tanio
    zmajstrować sam. Poszukaj w necie taśm z diodami LED [sklepy z oswietleniem, z
    elementami elektonicznymi]. Są cięte na metry, zasilanie na ogół 12 V. Kolega
    zrobił sobie z czegoś takiego pierścieniową lampę do makro na obiektyw do
    lustrzanki.
    Pozdrawiam
    -J.

  • 9. Data: 2011-10-13 05:35:07
    Od: "MIR" <d...@g...com>

    Jest jeszcze jedna możliwość. Były kiedyś dostępne lampy błyskowe
    BEZKONDENSATOROWE z IFK-120 prod CCCP - zasilane z sieci ~220V.
    Odstępy czasu między błyskami, mogą wówczas być bardzo krótkie, gdyż nie ma
    tam ładowania kondensatora. Energią elektryczną błysku jest tu połowa, czyli
    1/2 sinusoidy prądu przemiennego. Jeden egzemplarz takiej lampy mogę
    wystawić na Allegro... ( - ) MIR
    ___________

    [...]
> [...]
    > -Wariant z lampą: na allegro widziałem takie diodowe lampy do makro,
    > przypominające mała tablicę montowaną nad aparatem, jak nizej:
    [...]

  • 10. Data: 2011-10-13 06:24:42
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > A czy nie ma jakich aparat w z fleszami b yskawicznie aduj cymi si ? ;-))
    > Pozdrawiam serdecznie, Yarroll
    > U ytkownik "mt" <t...@i...pl> napisa w wiadomo
    cinews:j71heg$63k$1@usenet.news.interia.pl...

    sa.
    flash zostaje doladowany po wyzwoleniu - czas ladowania zalezy od tego
    ile energii zostalo zuzytej do blysku.
    jesli nieiwiele to ladowanie trwa b krotko , jesli caly zasob
    zmagazynowanej energii zostal zuzyty to ladowanie trwa dluzej - rzad
    paru sekund.
    Flash jest bardzo wygodnym zrodlem oswietlenia , nie grzeje , daje
    neutralna barwe wiatla ( kolory ).
    Najwygodniej bylioby poslugiwac sie aparatem z mozliwoscia podlaczenia
    flasha zewnetrznego . Sa tanie lampy blyskowe o takim zasobie energii
    ze wykonuja kilkanascie blaskowwbez zwloki jak stroboskop. pare sekund
    potrzebujesz na zmiane kartek - to wystrczy do doladowanie na
    biezaz.Duza zaleta flasha - krotki czas blysku , a wiec male ryzyko
    poruszenia - mozna fotografowac z reki w pomieszczeniach niezbyt
    dobrze oswietlonych.