  • Data: 2011-10-18 11:39:11
    Temat: Re: Jestem taka niefotogeniczna!
    Od: marek augustynski <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Do czego tu się odnieść? Do faktu, że niektórych (i nie piszę tego w
    > żaden sposób złośliwie) osób po prostu nie sposób przedstawić tak, żeby
    > wydali się atrakcyjni?

    Może wydać ci się to oderwane od rzeczywistości, ale nie zrażaj się.
    Dla mnie dyskusja o fotografii ma sens tylko w przypadku rozmowy o
    fotografie.

    Obraz powstaje pomiędzy obserwatorem a obserwowanym. Jest to sytuacja
    indywidualna, nieobiektywna. Posiadanie określonego gustu skutkuje nie
    tyle wynajdywaniem szczególnie "ładnych" cech w rozumieniu ogółu
    populacji. Gust bierze się z cech jakie posiadasz ty. Patrzysz na
    świat i innych ludzi przez swój pryzmat. Jeśli poszukujesz piękna, to
    poszukujesz go w sobie. Ten proces jest naturalny i odbywa się na
    bieżąco, nawet jeśli nie zdajemy sobie z niego sprawy. Dzięki temu
    różnym ludziom podobają się różni ludzie. I dopiero w tym momencie
    wchodzi fotografia. Czyli jak pokazać drugiego człowieka z upodobaniem
    jakie my czujemy w stosunku do niego? Może wiec powinniśmy zapytać w
    jaki sposób pokazać siebie poprzez kogoś?

    Wszystko da się pokazać w sposób piękny, ponieważ mówimy o fotografii
    czyli o naszej twórczości. Jeśli twierdzisz, że ktoś nie jest
    fotogeniczny to znaczy, że myślisz schematycznie. Rejestrujesz
    określone rzeczy i niewiele się nad tym zastanawiasz. Powiedzmy teraz,
    że tego typu podejście jest zrozumiałe i jak najbardziej może mieć
    miejsce. Tylko musisz mieć świadomość, że są ludzie, którzy wyczują na
    podstawie twoich fotografii jakie masz podejście. I jeśli patrzysz na
    fotogeniczność lub szukasz piękna w uniwersalnej postaci, to twoje
    fotografie w oczach tamtych ludzi będą płytkie a szydło wyjdzie z
    wora. Fotografujesz ludzi, nie manekiny.

    marek