  • 21. Data: 2012-12-03 15:18:53
    Temat: Re: Program Uwaga Pirat
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-12-03, Bydlę <p...@g...com> wrote:

    > OK, to kupujemy.
    > Tzn. kierowca kupuje: pojedynczą za 100 zł, podwójną za...
    >
    > TAK! 200!
    >:-)

    Jakby nie bylo 2x pojedyncza ciagla = 1x podwojna ciagla ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 22. Data: 2012-12-03 15:52:49
    Temat: Re: Jednostronnie przerywana, bylo: Program Uwaga Pirat
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    >Tak i zaczynam mieć wątpliwości.
    >/P-3 linia jednostronnie przekraczalna oznacza zakaz przejeżdżania
    >przez tę linię od strony linii ciągłej i najeżdżania na nią, z
    >wyjątkiem powrotu po wyprzedzaniu na położony przy linii przerywanej
    >pas ruchu zajmowany pred wyprzedzaniem/

    >Moim zdaniem spójnik "i" zakaz najeżdzania jest doprecyzowaniem
    >pierwszej części zdania zakazującej przejeżdżania przez tę linię od
    >strony linii ciągłej. Jednak dość łatwo jest to zdanie zinterpretować
    >inaczej :), stąd moje wątpliwości.

    Sluszna uwaga, swoja droga trzeba by wszystkie kwiatki z kodeksu
    zaczas spisywac, bo pelno takich.

    Tym niemniej ... intencja ustawodawcy jest tu w miare jasna.

    A co z podwojna ciagla? Zlamawszy przepis raz i przejezdzajac za nia,
    to za powrot na swoj pas nalezy sie drugi mandat ?

    A jak ktos przejechal na przeciwny pas na linii przerywanej, a potem
    pojawila sie ciagla, to ma tak jechac az do wypadku ? :-)

    J.

  • 23. Data: 2012-12-03 18:04:21
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-12-02 23:17, Baczek pisze:

    > Mandat i pozwolenie czasowe, to chyba dwa różne dokumenty?

    Poza tym - dowód rejestracyjny zatrzymuje się po to, żeby samochodem
    nie jeździć. A tymczasowy jednodniowy może służyć do dojechania do domu.

    P.

  • 24. Data: 2012-12-03 18:10:42
    Od: dddddd <n...@w...pl>

    W dniu 2012-12-03 18:04, Piotrne pisze:
    > Poza tym - dowód rejestracyjny zatrzymuje się po to, żeby samochodem
    > nie jeździć. A tymczasowy jednodniowy może służyć do dojechania do domu.
    >
    > P.

    miało być 30dni, samochód nie nadawał się do jazdy bo miał zdjęty
    zderzak przedni - jechał do serwisu.

    Lukasz

  • 25. Data: 2012-12-03 18:55:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Bydlę p...@g...com ...

    > No i? Niepolicjant w tym samym położeniu prowadzi, zmienia biegi,
    > włącza/wyłącza kierunkowskazy, patrzy w lusterka (TRZY!), obsługuje
    > nawigację, CB-radio, radio zwykłe, klimatyzację, szyby, szyberdach,
    > rozmawia z pasażerami, ogląda krajobrazy...

    Ale nie ma przyzwolenie jechać przy tym niezgodnie z przepisami.

  • 26. Data: 2012-12-04 08:01:31
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-12-03 15:52, *J.F* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    > A jak ktos przejechal na przeciwny pas na linii przerywanej, a potem
    > pojawila sie ciagla, to ma tak jechac az do wypadku ? :-)

    To jedno wykroczenie moim zdaniem, choc w świetle zapowiadanych przez
    strażników wiejskich kontroli kaskadowych nic juz pewne nie jest :)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 27. Data: 2012-12-04 09:21:22
    Od: "j@szek" <...@s...pl>

    Użytkownik "Rybak" <...@...com> napisał w wiadomości

    > A przy okazji, bo tez o tym ostatnio myslalem. Czesto pojawia sie
    > stwierdzenie - "wyprzedzal pan na podwojnej ciaglej". Czy to jest roznica
    > dla kierujacego, ze linia jest podwojnie ciagla, czy tez jednostronnie,
    > ale dla kierujacego i tak ciagla? Przeciez to w sumie to samo - nie mozna
    > przekraczac i juz.

    Włosi mówią tak:

    - Co oznacza linia ciągła?
    - Zakaz wyprzedzania.
    - A co oznacza podwójna ciągła?
    - Naprawdę zakaz wyprzedzania.

    J.

  • 28. Data: 2012-12-04 13:57:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.12.2012 15:52, J.F pisze:

    > A jak ktos przejechal na przeciwny pas na linii przerywanej, a potem
    > pojawila sie ciagla, to ma tak jechac az do wypadku ? :-)

    W takie sytuacji wyprzedzający jest winny rozpoczęcia wyprzedzania bez
    upewnienia się, czy ma dość miejsca.

    Czyli mamy dwa wykroczenia: nieprawidłowe rozpoczęcie wyprzedzania i
    najechanie na ciągłą.

  • 29. Data: 2012-12-04 14:33:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał

> [...]
    >bez
    >upewnienia się, czy ma dość miejsca.

    >Czyli mamy dwa wykroczenia: nieprawidłowe rozpoczęcie wyprzedzania i

    Ale jak nie najedzie na ciagla, to nie ma wykroczenia ?

    J.

  • 30. Data: 2012-12-04 15:55:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Dec 2012, J.F wrote:

    > Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał

    > Ale jak nie najedzie na ciagla, to nie ma wykroczenia ?

    Jeszcze trzeba powoli wyprzedzać, żeby wystarczyło pojazdów
    wyprzedzanych aż do końca ciągłej; inaczej będzie naruszenie
    nakazu jazdy możliwie z prawej :P

    Swoją drogą, konstrukcja nielogiczna ale wychodzi że prawnie
    prawidłowa.
    No, zawsze można się sądzić o "stwarzanie zagrożenia" :]

    I pozostaje jeszcze wersja optymistycznego założenia iż jednocześnie:
    - linia podwójna z mocy innych przepisów powinna znajdować się wyłącznie
    w miejscach, w których jednocześnie obowiązuje zakaz wyprzedzania
    - faktycznie tak jest :P

    Ale wtedy pytanie brzmi: "po co mandat za samą linię".

    pzdr, Gotfryd