eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika"Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata... › Re: "Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata...
    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: "Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc
    przyszłość świata...
    Date: Mon, 7 May 2018 20:59:41 +0200
    <pburig$qa4$1$Adam@news.chmurka.net> <pburnc$qa4$2$Adam@news.chmurka.net>
    <pbvj2m$uv8$1@node1.news.atman.pl> <pbvukh$7sa$1$Adam@news.chmurka.net>
    <pbvv8a$dpu$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <pcbqrl$6et$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <pccmh6$v57$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <pcnlae$7nm$1@node1.news.atman.pl>
    <5aef67c9$0$604$65785112@news.neostrada.pl>
    <pcnqaq$csu$1@node1.news.atman.pl>
    <5aef8153$0$692$65785112@news.neostrada.pl>

    On 5/7/2018 12:27 AM, Uzytkownik wrote:
    > Także i po stronie inwestorów, którzy z pośród 10 polecanych, dobrych
    > fachowców wybiorą tego 11-tego tylko dlatego, bo jest tani.

    Moi od gazu tani nie byli. Następne kryterium bez sensu.

    > Ale rura gazowa w garażu może być miedziana.

    Wydaje mi sie że przepis dopuszcza tylko stalowe. Ale ja się na tym nie
    znam, choć kierownik budowy jasno zaznaczył że miedzi w garażach nie
    wolno stosować, wyłącznie stal.

    > Wewnątrz budynków prawo

    Garaż ma inne przepisy ponoć.

    > Zrobili, bo tak sobie wymyślili, czy zrobili, bo się nie dało inaczej?

    Bo mieli akurat gotową rurkę 20cm a nie 40cm a cięcie i gwintowanie to
    roboty na 10 minut.

    Zawsze warto zopytymalizowac robotę.

    > Jaką rurę zatynkowaną w ścianie?

    Ano rura ma przechodzić przez przepust pozwalający jej swobodnie i bez
    napręzeń przemieszczać się w środku. Chłopaki uznali że będzie wiało,
    więc zrobili ładny przepust stalowy i zatyknowali w cholerę. Innymi
    słowy robili przepust bez zrozumienia po co on tam jest.

    > Czasami też trafiają się i niedouczeni kierownicy i projektanci.

    Projektant zrobił dobrze: zawory miały opisana wysokość, rury w garazu
    były stalowe.

    Natomiast projektant okazał sie imbecylem z innej przyczyny: uznał że
    najlepszym miejscem na zamontowanie licznika gazu bedzie podjazd dla
    samochodu na wprost garażu, centralnie na środku. Jak potem tłumaczył
    pierwsza wersja projektu może posiadac małe błędy. A taki miał ładny
    stół kreślarski ... profesjonalny ...

    Gdzie nie wdepniesz, zawsze gówno.

    > Niestety trudno jest mi się odnieść do konkretnej sprawy nie znając
    > szczegółów.

    Nie odnoś się. Wszystko odkręcone, tyle że wiecej siwych włosów.