-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
!eu.feeder.erje.net!newsfeed.datemas.de!rt.uk.eu.org!aioe.org!.POSTED!not-for-m
ail
From: "X-Man" <k...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
Date: Thu, 27 Jun 2013 21:42:26 +0100
Organization: Aioe.org NNTP Server
Lines: 24
Message-ID: <kqi83d$v1b$1@speranza.aioe.org>
References: <51cc92bd$0$1459$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: e0cZVkdXxGbrlJOeJbip0w.user.speranza.aioe.org
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Complaints-To: a...@a...org
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.8.2
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2496586
[ ukryj nagłówki ]"Jacek" <s...@o...pl> wrote in message
news:51cc92bd$0$1459$65785112@news.neostrada.pl...
> Mam w rodzinie nowego kierowcę. Na kursie tak go nauczyli, że redukuje biegi
> już przy 2000 - 2500 obrotów i jeździ przeważnie poniżej 2000, co mnie
> denerwuje, bo ja z kolei unikam obrotów poniżej 2000 i przeważnie trzymam w
> granicy 2500 - 3000.
> Wydaje mi się, że fiatowskie turbodiesle źle znoszą niskie obroty (1,6 jtdm i
> 1,9 jtd).
> Wyprostujcie mnie, jak nie mam racji.
nie jeździłem nigdy fiatowksim dieslem ale wszystko zależy od tego gdzie masz
połozony najwyższy moment obrotowy, diesel z załozenia jest silnikiem
wolnoobrotowym i wcale nie trzeba go kręcić wysoko a samo jechanie ze stałą
prędkoćią z obrotami rzędu 1500-1800 nie ma jakiegoś szkodliwego wpływu na
silnik o ile nei jedziemy tak na najwyższym biegu pod góre czy przyspieszamy z 4
biegu z butem w podłodze od 1500 zamiast zredukowac na 3, zmiana biegu przy
spokojnej jeździe w okolicach 2000 obrotów u mnei jest zupełnie płynna i auto
bez problemu dalej przyspiesza oczywiście jak jadę dynamiczniej to ciągnę wyżej
ale przy normalnej jeździ nie ma takiej potrzeby, dużo zależy od rozkładu
momentu i mocy silnika w funkcji obrotów, wagi auta itd.
Pzdr
Piotrek
Następne wpisy z tego wątku
- 27.06.13 22:56 Arbiter
- 27.06.13 23:16 arek333
- 27.06.13 23:22 anacron
- 27.06.13 23:28 scobowski
- 27.06.13 23:45 A5tu5
- 27.06.13 23:53 PiteR
- 28.06.13 00:04 Iksiński
- 28.06.13 00:56 Budzik
- 28.06.13 01:46 Tomasz Pyra
- 28.06.13 02:00 X-Man
- 28.06.13 02:08 X-Man
- 28.06.13 07:06 Tomasz Gorbaczuk
- 28.06.13 08:34 arek333
- 28.06.13 08:46 DoQ
- 28.06.13 08:52 Adam Wysocki
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-23 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-23 Łódź => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-23 Kraków => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-23 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-23 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2024-12-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-23 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-12-23 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-23 Warszawa => Site Reliability Engineer (SRE) <=
- 2024-12-23 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2024-12-23 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-12-23 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-23 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-12-23 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=