eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJazda na obrotach poniżej 2000Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
    !eu.feeder.erje.net!newsfeed.datemas.de!rt.uk.eu.org!aioe.org!.POSTED!not-for-m
    ail
    From: "X-Man" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
    Date: Thu, 27 Jun 2013 21:42:26 +0100
    Organization: Aioe.org NNTP Server
    Lines: 24
    Message-ID: <kqi83d$v1b$1@speranza.aioe.org>
    References: <51cc92bd$0$1459$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: e0cZVkdXxGbrlJOeJbip0w.user.speranza.aioe.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Complaints-To: a...@a...org
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.8.2
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2496586
    [ ukryj nagłówki ]

    "Jacek" <s...@o...pl> wrote in message
    news:51cc92bd$0$1459$65785112@news.neostrada.pl...
    > Mam w rodzinie nowego kierowcę. Na kursie tak go nauczyli, że redukuje biegi
    > już przy 2000 - 2500 obrotów i jeździ przeważnie poniżej 2000, co mnie
    > denerwuje, bo ja z kolei unikam obrotów poniżej 2000 i przeważnie trzymam w
    > granicy 2500 - 3000.
    > Wydaje mi się, że fiatowskie turbodiesle źle znoszą niskie obroty (1,6 jtdm i
    > 1,9 jtd).
    > Wyprostujcie mnie, jak nie mam racji.

    nie jeździłem nigdy fiatowksim dieslem ale wszystko zależy od tego gdzie masz
    połozony najwyższy moment obrotowy, diesel z załozenia jest silnikiem
    wolnoobrotowym i wcale nie trzeba go kręcić wysoko a samo jechanie ze stałą
    prędkoćią z obrotami rzędu 1500-1800 nie ma jakiegoś szkodliwego wpływu na
    silnik o ile nei jedziemy tak na najwyższym biegu pod góre czy przyspieszamy z 4
    biegu z butem w podłodze od 1500 zamiast zredukowac na 3, zmiana biegu przy
    spokojnej jeździe w okolicach 2000 obrotów u mnei jest zupełnie płynna i auto
    bez problemu dalej przyspiesza oczywiście jak jadę dynamiczniej to ciągnę wyżej
    ale przy normalnej jeździ nie ma takiej potrzeby, dużo zależy od rozkładu
    momentu i mocy silnika w funkcji obrotów, wagi auta itd.

    Pzdr
    Piotrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: