eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Jazda na obrotach poniżej 2000
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 39

  • 1. Data: 2013-06-27 21:30:06
    Temat: Jazda na obrotach poniżej 2000
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Mam w rodzinie nowego kierowcę. Na kursie tak go nauczyli, że redukuje
    biegi już przy 2000 - 2500 obrotów i jeździ przeważnie poniżej 2000, co
    mnie denerwuje, bo ja z kolei unikam obrotów poniżej 2000 i przeważnie
    trzymam w granicy 2500 - 3000.
    Wydaje mi się, że fiatowskie turbodiesle źle znoszą niskie obroty (1,6
    jtdm i 1,9 jtd).
    Wyprostujcie mnie, jak nie mam racji.
    Jacek


  • 2. Data: 2013-06-27 21:40:34
    Temat: Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 27 Jun 2013 21:30:06 +0200, Jacek napisał(a):
    > Mam w rodzinie nowego kierowcę. Na kursie tak go nauczyli, że redukuje
    > biegi już przy 2000 - 2500 obrotów i jeździ przeważnie poniżej 2000, co
    > mnie denerwuje, bo ja z kolei unikam obrotów poniżej 2000 i przeważnie
    > trzymam w granicy 2500 - 3000.
    > Wydaje mi się, że fiatowskie turbodiesle źle znoszą niskie obroty (1,6
    > jtdm i 1,9 jtd).
    > Wyprostujcie mnie, jak nie mam racji.

    Jesli to twoj fiat, to powiedz mu/jej ze fiaty sa wyjatkowe i trzeba
    szybciej.
    A jesli jego/j ... no, to tematna dyskusje :-)

    Do kapeluszniczej jazdy w pierwszym roku prowadzenia moze i dobre
    zalecenia.

    J.


  • 3. Data: 2013-06-27 22:09:24
    Temat: Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 27.06.2013 21:30, Jacek pisze:
    > Mam w rodzinie nowego kierowcę. Na kursie tak go nauczyli, że redukuje
    > biegi już przy 2000 - 2500 obrotów i jeździ przeważnie poniżej 2000, co
    > mnie denerwuje, bo ja z kolei unikam obrotów poniżej 2000 i przeważnie
    > trzymam w granicy 2500 - 3000.
    > Wydaje mi się, że fiatowskie turbodiesle źle znoszą niskie obroty (1,6
    > jtdm i 1,9 jtd).
    > Wyprostujcie mnie, jak nie mam racji.
    > Jacek
    mam w rodzinie starego kierowce, ktory zmienia biegi jak czuje że jest
    wystarczający moment obrotowy, czyli w HDI jakieś 1800rpm. Jazda
    pomiędzy 1200rpm a 1800rpm jakieś 50 tyś km nie spowodowała żadnych
    uszkodzeń.
    ToMasz

    PS chyba że słuchu, bo ja w tym momencie wrzeszczę dość głośno
    "ciąąąąągnij" go na niższych biegach!!!!! Nawet 1500 nie było a Ty
    zmieniasz.....


  • 4. Data: 2013-06-27 22:42:26
    Temat: Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "Jacek" <s...@o...pl> wrote in message
    news:51cc92bd$0$1459$65785112@news.neostrada.pl...
    > Mam w rodzinie nowego kierowcę. Na kursie tak go nauczyli, że redukuje biegi
    > już przy 2000 - 2500 obrotów i jeździ przeważnie poniżej 2000, co mnie
    > denerwuje, bo ja z kolei unikam obrotów poniżej 2000 i przeważnie trzymam w
    > granicy 2500 - 3000.
    > Wydaje mi się, że fiatowskie turbodiesle źle znoszą niskie obroty (1,6 jtdm i
    > 1,9 jtd).
    > Wyprostujcie mnie, jak nie mam racji.

    nie jeździłem nigdy fiatowksim dieslem ale wszystko zależy od tego gdzie masz
    połozony najwyższy moment obrotowy, diesel z załozenia jest silnikiem
    wolnoobrotowym i wcale nie trzeba go kręcić wysoko a samo jechanie ze stałą
    prędkoćią z obrotami rzędu 1500-1800 nie ma jakiegoś szkodliwego wpływu na
    silnik o ile nei jedziemy tak na najwyższym biegu pod góre czy przyspieszamy z 4
    biegu z butem w podłodze od 1500 zamiast zredukowac na 3, zmiana biegu przy
    spokojnej jeździe w okolicach 2000 obrotów u mnei jest zupełnie płynna i auto
    bez problemu dalej przyspiesza oczywiście jak jadę dynamiczniej to ciągnę wyżej
    ale przy normalnej jeździ nie ma takiej potrzeby, dużo zależy od rozkładu
    momentu i mocy silnika w funkcji obrotów, wagi auta itd.

    Pzdr
    Piotrek


  • 5. Data: 2013-06-27 22:56:39
    Temat: Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>


    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:51cc92bd$0$1459$65785112@news.neostrada.pl...
    > Mam w rodzinie nowego kierowcę. Na kursie tak go nauczyli, że redukuje
    > biegi już przy 2000 - 2500 obrotów i jeździ przeważnie poniżej 2000, co

    redukuje czy wrzuca w górę?

    > mnie denerwuje, bo ja z kolei unikam obrotów poniżej 2000 i przeważnie
    > trzymam w granicy 2500 - 3000.

    diesla na 3000?

    > Wydaje mi się, że fiatowskie turbodiesle źle znoszą niskie obroty (1,6
    > jtdm i 1,9 jtd).

    nie wiem, nie znam ale TDI jeźdzę między 1500 a 2500 i ZTCP przy 2000 wbijam
    wyższy (o ile nie mam potrzeby przyspieszania).



  • 6. Data: 2013-06-27 23:16:41
    Temat: Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
    Od: "arek333" <a...@w...pl>


    A co na to zmienna geometria lopatek w turbinie, jezeli takową posiadasz?



  • 7. Data: 2013-06-27 23:22:41
    Temat: Re: Jazda na obrotach poni?ej 2000
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 27.06.2013 22:56, Arbiter pisze:
    > diesla na 3000?

    W instrukcji mojego napisano, że najlepiej utrzymywać silnik między
    2000-4000 obr./min. :) Diesle dawno przestały być niskoobrotowe.

    --
    Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza


  • 8. Data: 2013-06-27 23:28:43
    Temat: Re: Jazda na obrotach poni?ej 2000
    Od: scobowski <s...@i...pl>

    W dniu 2013-06-27 23:22, anacron pisze:
    > W dniu 27.06.2013 22:56, Arbiter pisze:
    >> diesla na 3000?
    >
    > W instrukcji mojego napisano, że najlepiej utrzymywać silnik między
    > 2000-4000 obr./min. :) Diesle dawno przestały być niskoobrotowe.
    >
    Ale tu jest o silnikach dyskusja, a nie o wiertarkach 1,4crdi :D


  • 9. Data: 2013-06-27 23:45:50
    Temat: Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
    Od: "A5tu5" <n...@n...dialog.net.pl>

    A z ciekawości...
    jaka jest "zasada" ?

    --
    A5tu5


  • 10. Data: 2013-06-27 23:53:03
    Temat: Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Jacek pisze tak:

    > Na kursie tak go nauczyli, że redukuje biegi już przy 2000 - 2500
    > obrotów i jeździ przeważnie poniżej 2000,

    Jeśli potrafiłby tak zmienic bieg, żeby rozpęd samochodu gładko
    popchnął dalej auto to czemu nie. Potem minuty delikatnego rozpedzania
    :)

    Mój służbowy 100 Multijet PSA 4HV 2198cm3 100 (74)/2900
    250Nm/1500rpm jest superowy przy niskich obrotach (na czym po pracy
    niestety cierpi passat 1.6 - kosiarka do trawy).

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98

strony : [ 1 ] . 2 ... 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: