-
31. Data: 2011-01-09 00:12:23
Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach...
Od: "P_ablo" <o...@o...pl>
Użytkownik <x...@g...pl> napisał w wiadomości
news:igahce$b1k$1@inews.gazeta.pl...
>
> Pytanie skad tam sie bierze paliwo... bo na pewno nie z wtryskiwacza ;]
> Jak juz pisalem inzynierowie to nie debile, jak nie ma sygnalu z
> czujnika spalania stukowego to odcina wtryskiwacz z niepracujacego
> cylindra. Wiec przestancie gadac glupoty o katalizatorach, jakis
> mieszankach i innych bzdurach. Skoro niemcy potrafili to zrobic 20 lat
> temu to mysle, ze inne nacje tez.
Dla mnie czujnik spalania stukowego to najzwyklejszy piezoelektryczny
mikrofon. Mikrofon ten jest zbudowany tak aby odbieral fale o odpowiedniej
dlugosci. Kiedy taka fala sie pojawia, to na wyjsciu mikrofonu zmienia sie
stan i ECU wie, ze ma opoznic zaplon.
Jesli w cylindrze nic sie nie spala to nie ma i spalania stukowego a ponadto
ja nie widzialem konstrukcji aby kazdy cylinder mial wlasny czujnik spalania
stukowego...
Wyjasnij mi wiec w jaki sposob na podstawie jednego czujnika spalania
stukowaego i braku takiego spalania ECU ma wiedziec ktory cylinder nalezy
wylaczyc...
--
Picasso
-
32. Data: 2011-01-09 00:25:05
Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach...
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 8 Jan 2011 23:53:03 +0100, marek napisał(a):
> a Ty sie dowiedz jak dziala silnik 4t zanim napiszesz kolejna bajke.
Umiesz czytac ze zrozumieniem?
--
Maciek
-
33. Data: 2011-01-09 11:04:36
Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach...
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sun, 9 Jan 2011 00:12:23 +0100, P_ablo napisał(a):
> Dla mnie czujnik spalania stukowego to najzwyklejszy piezoelektryczny
> mikrofon. Mikrofon ten jest zbudowany tak aby odbieral fale o odpowiedniej
> dlugosci. Kiedy taka fala sie pojawia, to na wyjsciu mikrofonu zmienia sie
> stan i ECU wie, ze ma opoznic zaplon.
Prawie dobrze. On zbiera wszystko, dopiero elektronika analizuje to, co
zebrał pod kątem detonacji.
> Wyjasnij mi wiec w jaki sposob na podstawie jednego czujnika spalania
> stukowaego i braku takiego spalania ECU ma wiedziec ktory cylinder nalezy
> wylaczyc...
Banalnie - ECU wie, że 2 cylinder ma odpalić, czujnik spalania nie 'słyszy'
normalnego zapłonu. Czytaj - 2 cylinder nie pali.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
34. Data: 2011-01-09 11:24:15
Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach...
Od: "P_ablo" <o...@o...pl>
Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w
wiadomości news:c1.01.3P2w8P$JQY@mike.oldfield.org.pl...
>
> Banalnie - ECU wie, że 2 cylinder ma odpalić, czujnik spalania nie
> 'słyszy' normalnego zapłonu. Czytaj - 2 cylinder nie pali.
Niestety nic na ten ciekawy temat w sieci nie znalazlem - moze jakis link?
Za chwile pojde zrobic doswiadczenie... podlacze sie pod kompa LPG i zdejme
cewke. Komp LPG pokazuje czasy wtryskow dla wtryskiwaczy benzynowych i na
tej podstawie oblicza czas wtrysku gazu - bede mial pewnosc.
--
Picasso
-
35. Data: 2011-01-09 12:04:17
Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach...
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sun, 9 Jan 2011 11:24:15 +0100, P_ablo napisał(a):
>> Banalnie - ECU wie, że 2 cylinder ma odpalić, czujnik spalania nie
>> 'słyszy' normalnego zapłonu. Czytaj - 2 cylinder nie pali.
>
> Niestety nic na ten ciekawy temat w sieci nie znalazlem - moze jakis link?
irl://mój.mózg
> Za chwile pojde zrobic doswiadczenie... podlacze sie pod kompa LPG i zdejme
> cewke. Komp LPG pokazuje czasy wtryskow dla wtryskiwaczy benzynowych i na
> tej podstawie oblicza czas wtrysku gazu - bede mial pewnosc.
Pytanie, czy Twój ECU jest na tyle mądry.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
36. Data: 2011-01-09 12:12:20
Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach...
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sun, 9 Jan 2011 00:12:23 +0100, P_ablo wrote:
>Dla mnie czujnik spalania stukowego to najzwyklejszy piezoelektryczny
>mikrofon. Mikrofon ten jest zbudowany tak aby odbieral fale o odpowiedniej
>dlugosci. Kiedy taka fala sie pojawia, to na wyjsciu mikrofonu zmienia sie
>stan i ECU wie, ze ma opoznic zaplon.
Gdzies tam musi byc stosowna elektronika ktora rozpoznaje czy to
zwykle spalanie, czy detonacja.
No i tu problem - ma wyjscie trojstanowe (nic, zwykle, detonacja) czy
dwustanowe (detonacja lub nie ). Raczej dwu.
>ja nie widzialem konstrukcji aby kazdy cylinder mial wlasny czujnik spalania
>stukowego...
>Wyjasnij mi wiec w jaki sposob na podstawie jednego czujnika spalania
>stukowaego i braku takiego spalania ECU ma wiedziec ktory cylinder nalezy
>wylaczyc...
Teoretycznie moglby po czasie rozpoznawac w ktorym cylindrze dzwoni.
Byc moze niektore konstrukcje sa tak zaawansowane ze rozpoznaja
dodatkowo poprawna prace.
W innych bywaly swiece i wtryskiwacze laczone parami ..
J.
-
37. Data: 2011-01-09 12:17:46
Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach...
Od: MarcinJM <m...@i...pl>
W dniu 2011-01-09 11:04, Adam Płaszczyca pisze:
> Banalnie - ECU wie, że 2 cylinder ma odpalić, czujnik spalania nie 'słyszy'
> normalnego zapłonu. Czytaj - 2 cylinder nie pali.
Zdaje sie, ze wiekszosc aut ma obecnie 2 cewki, wiec i bledy tycza pary
cylindrow.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
-
38. Data: 2011-01-09 12:51:37
Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach...
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-01-09 12:12, J.F. pisze:
> On Sun, 9 Jan 2011 00:12:23 +0100, P_ablo wrote:
>> Dla mnie czujnik spalania stukowego to najzwyklejszy piezoelektryczny
>> mikrofon. Mikrofon ten jest zbudowany tak aby odbieral fale o odpowiedniej
>> dlugosci. Kiedy taka fala sie pojawia, to na wyjsciu mikrofonu zmienia sie
>> stan i ECU wie, ze ma opoznic zaplon.
>
> Gdzies tam musi byc stosowna elektronika ktora rozpoznaje czy to
> zwykle spalanie, czy detonacja.
> No i tu problem - ma wyjscie trojstanowe (nic, zwykle, detonacja) czy
> dwustanowe (detonacja lub nie ). Raczej dwu.
>
>> ja nie widzialem konstrukcji aby kazdy cylinder mial wlasny czujnik spalania
>> stukowego...
>> Wyjasnij mi wiec w jaki sposob na podstawie jednego czujnika spalania
>> stukowaego i braku takiego spalania ECU ma wiedziec ktory cylinder nalezy
>> wylaczyc...
>
> Teoretycznie moglby po czasie rozpoznawac w ktorym cylindrze dzwoni.
> Byc moze niektore konstrukcje sa tak zaawansowane ze rozpoznaja
> dodatkowo poprawna prace.
> W innych bywaly swiece i wtryskiwacze laczone parami ..
Ale taka półsekwencja nie przeszkadza w indywidualnym sterowaniu tym
właśnie cylindrem.
Bo ECU nie wie który to cylinder z pary, ale wie że co 720 stopni ten
sam i może go odłączyć.
Tylko pozostaje właśnie kwestia czy takie daleko posunięte tryby
awaryjne zakłada projekt.
-
39. Data: 2011-01-09 13:05:28
Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach...
Od: "P_ablo" <o...@o...pl>
Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w
wiadomości news:c1.01.3P2xTG$JQh@mike.oldfield.org.pl...
>
> Pytanie, czy Twój ECU jest na tyle mądry.
Tak jak myslalem - nie ma mowy o wylaczaniu wtryskiwacza - przejechane tak
do momentu zapalenia checka. Silnik 3,2 l V6 BFD z konca 2005 r - auto jest
z poczatku 2006r. Kazdy cylinder ma osobna cewke i w tym przypadku nie ma
problemu aby wylaczyc niepalacy cylinder. Prawdopodobnie blad zapala sie
przez anormalne wskazania sond lambda.
--
Picasso
-
40. Data: 2011-01-09 13:08:13
Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach...
Od: "P_ablo" <o...@o...pl>
Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
news:igc5gr$all$1@news.onet.pl...
>
> Zdaje sie, ze wiekszosc aut ma obecnie 2 cewki, wiec i bledy tycza pary
> cylindrow.
Ale to nie ma znaczenia dla cylindra ktory jest akurat w suwie wydechu.
--
Picasso