  • 11. Data: 2009-01-18 14:15:04
    Temat: Re: Jasny bez VR czy ciemniejszy z VR
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Lustrzanka, zwłaszcza z założonym dużym teleobiektywem, takim jak Sony
    > 70-200/2,8 SSM, budzi szacunek, bowiem sugeruje wyższy poziom
    > wtajemniczenia. Osoba z lustrzanką jest postrzegana jako prawdziwy fotograf.
    > Bądź jednym z nich!

    Nieładnie Mateusz - a gdzie cudzysłów ???

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    "Jak podały Fakty TVN: W poniedziałek ma sie rozpocząć Miedzynarodowa
    Konferencja d/s Walki ze Spamem. Organizatorzy rozesłali główne

  • 12. Data: 2009-01-18 14:33:34
    Od: koala <f...@w...pl>

    Valwit wrote:

    > obejrzyj sample zrobione tymi obiektywami, szczegolnie przy 150-200 mm.
    > potem wybor bedzie bardzo prosty.

    biorac pod uwage sample wybor jest prosty, biorac pod uwage cene juz nie

  • 13. Data: 2009-01-18 14:34:01
    Od: koala <f...@w...pl>

    Krzysztof Hajduk wrote:

    > Pierwszy waży 1300g, drugi 250g. To też weź pod uwagę. Ten 80-200 to
    > naprawdę wielki i ciężki obiektyw. Ja mam podobny (70-200) i
    > najczęściej leży w domu lub hotelu, bo nie chce mi się dźwigać cały
    > dzień takiego ciężaru
    >
    > Krzysiek

    faktycznie nie wzialem tego pod uwage

  • 14. Data: 2009-01-18 15:32:52
    Od: Valwit <l...@v...net>

    koala wrote:

    > biorac pod uwage sample wybor jest prosty, biorac pod uwage cene juz nie

    rozwaz wiec 70-300 VR zamiast 55-200 VR

    --
    Łukasz "Valwit" Grupa http://valwit.net ICQ:40117364 GG:1591997

  • 15. Data: 2009-01-18 15:38:34
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Valwit pisze:

    > rozwaz wiec 70-300 VR zamiast 55-200 VR

    Do APS-C? Z moich doświadczeń wynika, że za długi jest ten krótki
    koniec, przez co rzadziej zabiera się obiektyw ze sobą. A z obiektywem
    jest jak z aparatem - najlepszy jest ten, którego ma się pod ręką :D

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 16. Data: 2009-01-18 15:42:09
    Od: docxxx <s...@g...com>

    On 18 Sty, 15:07, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:
> [...]
    > Omniscient, omnipotent, omnipresent, without judgment
    >
    > Mateusz Ludwin                             mateuszl [at] gmail [dot] com

    No tak, masz racje. Jak ide na hale sportowa z D80 + grip i Sigma
    70-200/2.8 to jedynie o czym mysle, to o bolu rak i lansowaniu sie niz
    zrobieniu porzadnych zdjec. Tylko nasuwa sie mysl: co zrobic z 55-200
    na 5.6, gdy czasem jest tak ciemno, ze robie na ISO 1600 (D80! Ale
    przy 800x600px szumu nie ma:), 2.8 i 1/250sec i wiem, ze musze jeszcze
    podbic o 1EV w "cyfrowej ciemni". Przy 5.6 moglbym zalozyc dekielek i
    byloby to samo. No chyba, ze to ja czegos nie rozumiem i upieram sie,
    ze lepiej isc OD PRACY i nie nameczyc sie niz zrobic dobra robote.
    A jesli kolega nie ma takich wymagan, ze 2.8 to max przy krotkich
    czasach rzedu 1/250-500 to niech wezmie 70-300mm VR i bedzie
    zadowolony.

  • 17. Data: 2009-01-18 17:05:09
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze docxxx:

> [...]
    > A jesli kolega nie ma takich wymagan, ze 2.8 to max przy krotkich
    > czasach rzedu 1/250-500 to niech wezmie 70-300mm VR i bedzie

    Ale zrozum że było od początku pisane, że VR nic nie daje przy obiektach w
    ruchu. Ale jak ruchu nie ma, to można nawet 1/20 utrzymać.

  • 18. Data: 2009-01-18 17:20:55
    Od: docxxx <s...@g...com>

    > Ale zrozum ?e by?o od pocz?tku pisane, ?e VR nic nie daje przy obiektach w
    > ruchu.

    Nie daje

    > Ale jak ruchu nie ma, to mo?na nawet 1/20 utrzyma?.

    Utrzyma

    Ja i tak polecalbym 70-300 VR zamiast 55-200 VR.

  • 19. Data: 2009-01-18 17:39:04
    Od: "KZ" <n...@a...com.pl>

    Mateusz Ludwin wrote:

    > Ale zrozum że było od początku pisane, że VR nic nie daje przy
    > obiektach w ruchu. Ale jak ruchu nie ma, to można nawet 1/20 utrzymać.

    Daje - dość skutecznie pomaga w panoramowaniu...

    KZ

  • 20. Data: 2009-01-18 17:52:30
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze KZ:

    > Daje - dość skutecznie pomaga w panoramowaniu...

    Przecież nie o to chodzi.