  • 41. Data: 2015-06-17 09:06:09
    Temat: Re: Japońska robota chińskimi rękoma.
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    dyskusyjnych:mlq16d$ms5$...@d...me...

    "__Maciek" <i...@c...org> wrote in message
    news:1o01oat31rlib9s84eu2im35d7vvc41hto@4ax.com...

    >Jemu chyba chodzi o to, że Nikon robi baterie pasujące
    >tylko do Niona. Nie zauwazył, że Canon robi baterie
    >pasujące tylko do Canona a Olympus tylko do Olka.
    >Taki jest standard - ułatwia to firmom pomoc klientom:

    Hahahahahah, pszemus jak zwykle potrafi bawić. Pozwól ze ci to wyosle:
    ułatwia to firmom uzyskanie wyższego zysku. Nic więcej.

  • 42. Data: 2015-06-17 09:10:41
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Magnus Elephantus" napisał w wiadomości grup

    >Mysle, ze za jakis czas, tu takze bedzie unifikacja.

    Tylko wtedy gdy niedobra (h)U(j)nia dobierze sie im do dupska.

  • 43. Data: 2015-06-17 10:12:39
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Akond ze Skwak napisał:
    > Dopuściłem się dziś czynu niegodnego.
    > Mianowicie rozebrałem oryginalną, świeżo kupioną za nie małe pieniądze
    > baterię Nikona.
    > Dlaczego to zrobiłem pomińmy, w każdym razie cel został osiągnięty.
    > Bateria jedyna w swoim rodzaju EN-EL22 do aparatu Nikon 1 J4 i żadnego
    > innego.
    > Być może jeszcze do J3.
    >
    > Po potraktowaniu baterii papierem ściernym (chciałem ją odchudzić, ale
    > się nie udało :)
    > i oberwaniu resztek plastiku oczom moim ukazał się napis ... Panasonic.

> [...]

    Dobra, widzę że koledzy się na Tobie trochę wyżyli.
    Po pierwsze Nikon nie będzie reklamował baterii (akumulatorów)
    Panasonic. Całą resztę już Ci wyjaśnili - zarabia na bateriach, jak
    producenci drukarek na wkładach z tuszami. Mechanizm jest identyczny.

    Teraz moja porada. Baterie ostatnio nie wybuchają, więc spokojnie kupuj
    zamienniki. Jestem posiadaczem aparatów i kamery Panasonic. Nie, nie
    jestem fanem tej marki ale po różnych namysłach i szukaniu tak mi za
    każdym razem wyszło. Panasonic chyba jako pierwszy zaczął w swoim
    firmware wstawiać blokadę nieoryginalnych baterii. Po prostu na
    wyświetlaczu pojawia się napis o zagrożeniu i konieczności wyłączenia
    aparatu :-) Takie tam pitu pitu. W tym czasie oryginalna bateria do
    mojego Panasonica G1 kosztowała 300zł. Ostatnio łaskawcy obniżyli cenę
    do 150zł. Na początku kupiłem trzy baterie na zapas po 70zł każda.
    Musiałem tylko pamiętać, żebym nie wpadł na pomysł aktualizacji firmware
    aparatu.
    Minęło chyba 6 lat i przyszła pora na kupno następnych trzech, więc
    kupiłem je po 35 zł. Szukałem w miarę sprawdzonego sprzedawcy i jakoś
    działają. Obiecywał, że jest nowy chip, udający oryginał ale nie
    testowałem. Pojemność jest OK.
    Poprzednie baterie zaczęły delikatnie puchnąć i spadała ich pojemność.
    Nic drastycznego ale zauważyłem, że po otwarciu klapki sama nie wypada,
    tylko muszę ją wyciągnąć. Trochę zaczęły tracić na pojemności, więc
    spokojnie zastąpiłem je nowymi.
    Teraz następna prawda o bateriach - jeżeli producent wypuści na rynek
    kolejny model aparatu, to zwykle nie z tym samym modelem baterii.
    Zmienisz aparat, to i kupisz nowe baterie :-) Gdyby go to nie udupiło na
    rynku, to by nawet zmieniał mocowanie obiektywu, stopkę lampy, gwinty
    mocowania filtrów i co jeszcze się tylko da.
    Firma Adobe nie wypuści aktualizacji do starszego Photoshopa na nowsze
    aparaty. Znajdzie do tego masę powodów. Kupując nowy aparat i chcąc
    skorzystać z ich naprawdę dobrej wywoływaczki RAWów musisz kupić nową
    wersję PS. Witaj w kapitaliźmie :-)
    Stąd też czasami na grupie foto.cyfrowa pada pytanie o aparat na
    nieśmiertelne akumulatorki AA. Jeżeli masz aparat na inne baterie, to
    nie daj się zwariować i kupuj zamienniki dedykowanych baterii. Tylko
    każdy przetestuj w trakcie gwarancji. Padlina zdażyła mi się tylko dwa
    razy a używam sporo różnych urządzeń. Za każdym razem wymiana była
    bezproblemowa.

  • 44. Data: 2015-06-17 10:19:56
    Od: i...@p...az.pl

    > Jeżeli masz aparat na inne baterie, to
    > nie daj się zwariować i kupuj zamienniki dedykowanych baterii.

    Słyszałem, że jak używa się zamienników to piksele się mydlą.

  • 45. Data: 2015-06-17 10:38:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Akond ze Skwak" napisał w wiadomości
> [...]
    >żadnego innego.
    >i oberwaniu resztek plastiku oczom moim ukazał się napis ...

    baterii czy ogniw/a w srodku ?

    >MADE IN CHINA
    >NIKON CORP., JAPAN

    No coz - Nikon ogniw li-ion nie robi. Wiec w srodku musi byc cos
    innego.
    Podobnie jak np Nokia, Microsoft, Dell, LG, Samsung (choc tu nie
    bylbym pewien).
    A kazda wielka firma ma wiele fabryk, ostatnio duzo w Chinach.
    Globalizacja.

    I niby nie ma w tym nic zlego, tylko zawsze pozostaje pytanie jak z
    jakoscia.
    Choc oczywiscie nie musi to pochodzic z wlasnej fabryki - wiec sie nie
    zdziw ze Nikon zamowi baterie u chinskiego podwykonawcy, ktory
    zmontuje je z ogniw z chinskiej fabryki Panasonica, obudowy od innego
    chinczyka i ukladow scalonych z Malezji ...

    Ty lepiej ten aparat obejrzyj - made in japan ? Obiektyw tez ?

    J.

  • 46. Data: 2015-06-17 10:40:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Akond ze Skwak" napisał w wiadomości grup
    >Widać ukryłem treść między wierszami ...
    >Dziwi mnie to że tak zacna firma jak Nikon
    >produkuje do swojego aparatu baterię sygnowaną swoim podpisem,
    >baterię unikalną - która nie pasuje do niczego innego,
    >jedynie do jednego modelu aparatu,
    >a wewnątrz okazuje się, że ... to zupełnie inna firma.
    >PANASONIC

    Jak pisalem - Nikon ogniw li-ion nie robi.
    ALe co cie dziwi - nie robi tez przetwornikow obrazu, nie robi ukladow
    scalonych i w srodku aparatu pewnie sporo roznych nazw znajdziesz ..

    J.

  • 47. Data: 2015-06-17 10:42:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "__Maciek" napisał w wiadomości grup
    com...
    >No ale naprawdę, co w tym dziwnego? Zlecili firmie która się tym
    >zajmuje, albo montują na jej częściach. Tak działa biznes. Takie np.
    >drukarki HP są robione od zawsze na mechanizmach drukujących Canona
    >(raz użyli Ricocha) i co z tego?

    Laserowe, plujace ?
    Plujki to wydawalo mi sie, ze ich pomysl.

    Laserowe ... kto wie, kserografu nie wymyslili ...

    J.

  • 48. Data: 2015-06-17 10:49:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "__Maciek" napisał w wiadomości
    Tue, 16 Jun 2015 22:04:03 +0200 "Akond ze Skwak" <a...@z...skwak>
> [...]
    >Postaw się w sytuacji takiego Nikona - umiesz robisz aparaty - znasz
    >się na optyce, masz swoją szlifiernię soczewek itp. Obiektyw
    >obliczysz
    >i wyprodukujesz sam, obudowę też (temat własnej rafinerii i huty
    >pomińmy :-) ) Do aparatu potrzebujesz jeszcze m.in.: scalaki, migawkę
    >i akumulator. Co robisz - budujesz własną fabrykę scalaków, własną
    >fabrykę migawek (bardzo precyzyjny wyrób), własną fabrykę
    >akumulatorków, czy zamawiasz to u firm które to produkują?
    >Przypominam
    >że dysponujesz skończoną ilością pieniędzy...

    No, Nikon firma z tradycjami, to spodziewam sie, ze migawki robi sama.
    I cala reszte elementow stricte zwiazanych z aparatem fotograficznym.
    Ale akumulatory i uklady scalone nie. Przelaczniki, gniazdka tez
    pewnie nie.

    No i czy ma wlasna szlifiernie soczewek to nie bylbym taki pewien.
    Ale soczewki potrzebuja huty szkla, kopalni piasku itp :-)
    W ogole robi obiektywy do wsystkich swoich aparatow, czy tez juz sie
    wspomaga kooperacja ?

    J.

  • 49. Data: 2015-06-17 10:53:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    >Ford tak chyba produkował Mdel T.
    >Na wejściu była ruda żelaza, a na wyjściu auto. Cykl trwał 2dni.

    Prawie na pewno nie. Tzn nie 2 dni, a i za to co na wejsciu to nie
    bylbym taki pewien.

    Wspolczesne auto tez sie robi 2 dni, tzn raczej jeden - kilkanascie h
    montazu na tasmie.

    Tylko czesci do tego montazu z calego swiata (choc sporo lokalnie), a
    czesci do tych czesci tez - ale to juz dostawcy zmartwienie ...

    J.

  • 50. Data: 2015-06-17 10:56:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Kupijąc scalak od Atmela oblewasz go plastikiem i opisujesz : Maciek
    >MADE in China

    Kupujesz scalak, montujesz na plytce (zamowionej w chinach, bo
    najtaniej), wsadzasz w pudelko - tez chinskie, ale to jest np zegarek,
    wiec piszesz Akond made in Poland.
    Gorzej jak odkryjesz, ze i montaz w Chinach jest najtanszy ...

    J.