  • Data: 2009-06-05 22:27:49
    Temat: Re: Jakość druku z plujki
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Paweł W. wrote:
    > Jak zobaczyłem wydruk z plujki, to się na prawdę miło zdziwiłem.

    Zapewne zdjęcia były dość proste do druku - zawierały dużo szczegółów i
    popularny zestaw kolorów. Takie owszem wychodzą całkiem nieźle z plujek.
    Spróbuj drukować wściekłe czerwone i delikatne przejścia tonalne to od
    razu zobaczysz mocną różnicę.
    Żeby nie było mam kilkanaście zdjęć (te same i różne ujęcia) z różnych
    plujek canona - od tych po dwie stówki do tych z serii pro cośtam pewnie
    znacznie droższych - niestety też nie dają rady.

    > Mam
    > kilka zdjęć z kiosku (wydruk termosublimacyjny), mam kilka z labu Kodaka
    > (twierdzą, że daje to lepszą jakość niż termosublimacyjna z kiosku), ale
    > ja nie potrafię się dopatrzyć różnic między tymi trzema metodami.

    Zależy to przede wszystkim od zdjęcia.
    Przesłać Ci takie wredne, które pokazuje jak drukarki sobie nie radzą?

    > A co
    > najwazniejsze, to to, że z plujki możesz mieć odbitki A4, a z droższej
    > nawet A3. Odbitki 10x15 z plujki czy termosublimacyjnej raczej się nie
    > opłacają.

    Opłacają. Są nawet najtańsze.
    Przekalkulować Ci to? Nie liczę sprzętu, bo komputer i drukarkę ma się i
    tak do innych celów. Taka pixma 4300 to koszt dwóch i pół stówki (nowa w
    sklepie) więc też nie jest to jakieś halo.
    Atrament kupiłem raz hurtem na allegro w cenie 14zł za komplet tuszy (trzy
    kolory i dwa czarne). Od ręki na sztuki, na miejscu w Krakowie mam za
    3,5zł/pojemnik (niezależnie który). Podaję ceny bez chipów - je można
    przełożyć oczywiście.
    Na takim komplecie wydrukujesz kilkaset zdjęć. Ile dokładnie nie wiem, bo
    drukuję poza tym płyty, normalne dokumenty i wiele innych rzeczy. Do
    każdego kompletu atramentów dostałem 50 pak papieru 10x15 gratis, przy
    pierwszym komplecie tuszy poszły mi wszystkie te ekstra papiery.
    Papier na allegro nie jest drogi. Pierwsza z brzegu aukcja - 10x15
    100sztuk za 10zł. powiedzmy pełnych zdjęć niech starczy na 250 sztuk i
    masz 34zł za tyle zdjęć. Za odbitkę wychodzi więc 0,136 zł czyli niecałe
    14gr. Jak liczyłem kiedyś przy hurcie 1000szt. to za odbitkę 10x15
    wychodziło 10gr nawet. Ale jakość jest oczywiście niższa i to widać mocno.
    Trzeba też dobrać odpowiedni papier. U mnie najlepszy okazał się ten
    noname co to dostałem go do atramentu gratis.

    > Najtaniej jest zamówić przez internet, szczególnie jeśli
    > zamawiasz powyżej 100szt. Jest to najtaniej i jakość jak dla mnie bardzo
    > podobna do tych, które mam normalnie z labu.

    Ale nie jest najszybciej.
    W labie jakość jest znacznie lepsza. Możesz wybrać papier lepszy i gorszy.
    Ostatnio modny jest papier perłowy (tak się nazywa). Jakość robi wrażenie
    :) Jest też papier nazywany "jedwabistym", też jest niezły. Do
    atramentówek jednak tylko mat/semiglossy/glossy.

    > Oczywiście wszystko zależy od tego, jak wysoko stawiasz poprzeczkę i jak
    > wrażliwe są twoje oczy na kolory.

    Przekleństwo.

    d.