  • Data: 2009-06-05 23:04:36
    Temat: Re: Jakość druku z plujki
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Paweł W. wrote:
    > Nie, ale mógłbyś przysłać profil ICC, albo coś w tym stylu - mam Pixmę
    > IP3600.

    Moja to IP4300, więc i tak nie podpasuje. Nie robiłem szczególnej
    kalibracji - kilka prostych machnięć tylko i wyłącznie do podobieństwa
    monitora. Z założenia wydruki z tej drukarki nie są do celów jakościowych
    od tego to tylko lab.

    > Właśnie z jednym walczę - brakuje mi zieleni w prawym górnym rogu
    > zdjęcia. Właśnie zastanawiam się, czy jest to kwestia kalibracji, czy
    > takie wredne zdjęcie, bo na innych jakoś wielkich przekłamań w stosunku
    > do monitora nie widzę. Ale ja już wcześniej mówiłem, że jestem mało
    > wrażliwy na kolory.
    > http://images46.fotosik.pl/138/ff38dcb12e75cf8a.jpg
    >
    > Albo mój monitor dodaje tej zieleni :/

    Wiesz bardziej mi się wydaje to być żółtawo-zielone. To jest owszem kolor
    dość daleki od składowych i problem może być, ale i tak masz tam jakieś
    szczegóły. Mnie najbardziej bolą przekłamania na przejściach tonalnych -
    są po prostu maczki, paćki i inne mniej przyjemne efekty.

    > Dzięki za kalkulację. Kalkulowałem sobie wg. trochę innych cen i też mi
    > wyszło trochę taniej, jeśli chodzi o druki w większych formatach, ale
    > 10x15 to mi wychodziło tak sobie (chociaż można zmieścić 4 zdjęcia na
    > jednym papierze A4). Fajnie, że jest aż tak tanio. Chociaż 10x15 to nie
    > za bardzo mi się chce drukować. Wolę jednak większe.

    To i tak jest kalkulacja dla wymiennych kartridży. Jeszcze taniej wychodzi
    dla systemu ciągłego zasilania, ale tu trzeba mieć przerób. Osobiście
    drukuję po kilkaset zdjęć w razie potrzeby - na szybko :)

    Wyjątkowo fajnie na canonku cieszą naklejki i miniobrazki z pinholów. Tam
    i tak nie ma wielu szczegółów, spore iso, a obrazek w ręce cieszy bo na
    monitorze, zaraz mnie jakieś piksele gryzą po oczach ;')

    d.