  • 21. Data: 2013-04-07 00:11:39
    Temat: Re: Jakiej mocy lamp używacie?
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-04-06 16:55, Janko Muzykant pisze:

    > Tanio będzie kupić małą lampę i wymienić kondensator z pokładowych
    > kilkuset uF do kilku. Choć jak już tak zacznie się kombinować, to chyba
    > po prostu warto kupić wyzwalacz :)

    No więc właśnie :-)

    A tak na marginesie: atutem rozwiązania na lampie wbudowanej lub
    dedykowanej systemowej jest to, że ona nie tylko wyzwala inne ale można
    wygodnie przestawiać ich parametry zdalnie. Zwykły pilot pozbawia mnie
    takiej możliwości. Podobnie sytuacja się ma przy zastosowaniu
    nie-dedykowanej lampy.

    Marek

  • 22. Data: 2013-04-07 01:08:10
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-04-07 00:11, Marek pisze:
> [...]
    > wygodnie przestawiać ich parametry zdalnie. Zwykły pilot pozbawia mnie
    > takiej możliwości. Podobnie sytuacja się ma przy zastosowaniu

    W praktyce wygodnie i szybko to jest pokręcić gałką przy lampie, a nie
    grzebać po maluśkim menu niewygodnymi klawiszkami. Przerost formy nad
    treścią (jak ekrany dotykowe w aparatach czy setki innych pomysłów tego
    typu).

    --
    pozdrawia Adam
    /umiera się tylko raz/

  • 23. Data: 2013-04-07 02:08:10
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-04-07 01:08, Janko Muzykant pisze:

> [...]
    > grzebać po maluśkim menu niewygodnymi klawiszkami. Przerost formy nad
    > treścią (jak ekrany dotykowe w aparatach czy setki innych pomysłów tego

    Ekran dotykowy w aparacie ma jedną zaletę jak dla mnie, używa się go
    jako touchpada do sterowania punktem af-a

    --
    marcin

  • 24. Data: 2013-04-07 10:52:35
    Od: Marek <p...@s...com>

> [...]

    > grzebać po maluśkim menu niewygodnymi klawiszkami. Przerost formy nad
    > treścią (jak ekrany dotykowe w aparatach czy setki innych pomysłów tego

    Być może jeszcze za wcześnie jest abym docenił ręczną ingerencję gdyż
    jeszcze nie potrafię na czuja określić o ile trzeba zredukować światło X
    a o ile podnieść Y. Kilka prób muszę robić zanim wszystkie poustawiam
    jak chcę. Każdorazowe wskakiwanie na drabinę, przestawianie jej ciągłe
    lub opuszczanie statywu trochę jest dla mnie deprymujące. Stosuję coś
    takiego:

    http://www.photoneurope.cz/en/products/flash-light/r
    emote-control-for-dps-iii-professional/

    Z tymi lampami:

    http://www.photoneurope.cz/en/products/flash-light/p
    hoton-dpsiii-400-ws/

    Poza typowo chińsko - absurdalną i niekompletną instrukcją obsługi
    zmuszającą do empirycznego rozkminiania funkcjonalności, uważam to
    rozwiązanie za bardzo wygodne.

    Marek

  • 25. Data: 2013-04-07 11:03:44
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    > Możesz przyczepić lusterko (białą kartkę)

    > Będzie rewelacyjny jak zadziała, a nie musi. Poza tym to promieniowanie
    > częściowo może być rejestrowane, w każdym razie w warunkach, kiedy
    > światło tej lampy jako pilota i nośnika informacji przeszkadza.

    Można spróbować przy zerowych kosztach: jako filtra użyć wywołanej
    zaświetlonej końcówki negatywu kolorowego (lub nienaświetlonego
    fragmentu slajdu). Barwniki praktycznie nie absorbują w bliskiej
    podczerwieni.

    Z filtrem może być kłopot. Z moich eksperymentów z fotografią w
    podczerwieni wynika, że filtr anty-IR odcina całkowicie od około 900nm,
    typowy filtr odcina przy 720nm, a to jest widziane przez sensor. Może
    powodować zafarby o dziwnych kolorach w głębokich cieniach.
    Po prostu trzeba sprawdzić :-)

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 26. Data: 2013-04-07 11:34:29
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-04-07 02:08, mt pisze:
    > Ekran dotykowy w aparacie ma jedną zaletę jak dla mnie, używa się go
    > jako touchpada do sterowania punktem af-a

    Tylko na statywie. Z ręki nie ma to sensu, szybciej jest przekadrować.
    Po kilku miesiącach radochy z ekranem dotykowym, zablokowałem go (na
    szczęście da się z menu). Zbyt często przypadkiem coś się tam wciskało i
    przestawiało - aparat to nie telefon, nie trzymasz go ekranem do siebie
    przez cały czas.

    --
    pozdrawia Adam
    /''m'' jak megalomania/

  • 27. Data: 2013-04-07 11:52:01
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote:

> [...]
    > szczęście da się z menu). Zbyt często przypadkiem coś się tam wciskało
    > i przestawiało - aparat to nie telefon, nie trzymasz go ekranem do

    Hmm... I tu racja, i tu racja! :)

    Przydałby się bardzo EVIL ze wskazywaniem punktu AF po całym ekranie
    (i zupełnie niezależnie spota dla AE! :))) (czasem na niebo, czasem
    na śnieg, czasem na cienie w kadrze - wiadomo gdzie po pierwszym
    przymierzeniu i dzięki kratce na wizjerze).

    Może trzeba połączyć to z jakimś gestem? Typu kółeczko na ekranie
    i zjazd do którejś krawędzi. Albo dwa palce zjeżdżające do jednego
    punktu... A na wszystko inne ekran zablokowany. Znowu trzeba będzie
    czekać na sensowne rozwiązanie?

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 28. Data: 2013-04-07 12:39:14
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-04-07 11:52, Mariusz [mr.] pisze:
> [...]
    > i zjazd do którejś krawędzi. Albo dwa palce zjeżdżające do jednego
    > punktu... A na wszystko inne ekran zablokowany. Znowu trzeba będzie

    Na szczęście w olku są cztery tryby obsługi ekranu: brak, tylko wejście
    w menu, wybór pola af i wybór pola af ze zrobieniem zdjęcia. Trzeci tryb
    przydatny bywa na statywie w studio (wraz z czwartym, choć paluch nie
    jest tak dokładny jak najmniejszy z dostępnych obszarów af i czasem
    potrzeba korekty, a nie od razu zdjęcia).
    No i nowe, choć stare (z komórek się pojawia) - wiecznie zapaćkany ekran :)

    --
    pozdrawia Adam
    /największa teoria spiskowa na świecie? - każdy chce zarabiać/

  • 29. Data: 2013-04-07 12:53:04
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-04-07 11:03, Paweł Pawłowicz pisze:

> [...]
    > typowy filtr odcina przy 720nm, a to jest widziane przez sensor. Może
    > powodować zafarby o dziwnych kolorach w głębokich cieniach.

    Dzięki za poradę. Tak zrobię. Radziłem sobie do tej pory za pomocą
    kartonika zasłaniającego światło na wprost od lampy.

    Marek

  • 30. Data: 2013-04-07 16:51:41
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    trolling tone wrote:

    > Mam pewne wątpliwości, czy zamówiłbym u Ciebie portret..

    dla piękna trzeba czasem cierpieć ;-)