  • 31. Data: 2013-04-07 17:33:41
    Temat: Re: Jakiej mocy lamp używacie?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek wrote:

    > No więc właśnie :-)
    >
    > A tak na marginesie: atutem rozwiązania na lampie wbudowanej lub
    > dedykowanej systemowej jest to, że ona nie tylko wyzwala inne ale
    > można wygodnie przestawiać ich parametry zdalnie. Zwykły pilot
    > pozbawia mnie takiej możliwości. Podobnie sytuacja się ma przy
    > zastosowaniu nie-dedykowanej lampy.

    ale ty piszesz o fotografii studyjnej czy jakiejś domowej zabawie w fotki...

    bo lampy studyjne miewają systemy zdalnego zarządzania ale raczej dotyczy to
    tych droższych.

    a na lampach systemowych to sie robi jakieś udawanie pracy studyjnej :)

    Naprawdę fotografia studyjna jest w sumie prosta jak sie opanuje kilka
    podstawowych zasad, pierwszą jest im mniej tym lepiej i łatwiej. Dodawanie
    kolejnych lamp mnoży poroblemy.

    Idź sobie na jakiś proste warsztaty fotografii studyjnej, dowiesz sie kulku
    spraw i bedzie ci szło znacznie prościej.

    Pamiętam jak Jankiem i kilkoma jeszcze kolegami uruchomiliśmy sobei nasze
    studio, lampy mieliśmy robione przezemnie + parasolki ale coś tam zaczeliśmy
    pstrykać potem kupiśmy jakieś elfo wieszaki do teł a potem studio sie powoli
    rozlazło :)

  • 32. Data: 2013-04-07 17:36:39
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek wrote:

    > http://www.photoneurope.cz/en/products/flash-light/r
    emote-control-for-dps-iii-professional/

    > Z tymi lampami:
    >
    > http://www.photoneurope.cz/en/products/flash-light/p
    hoton-dpsiii-400-ws/

    > Poza typowo chińsko - absurdalną i niekompletną instrukcją obsługi
    > zmuszającą do empirycznego rozkminiania funkcjonalności, uważam to
    > rozwiązanie za bardzo wygodne.

    widzisz trzeba było kupiś mniej zaawansowane lampy ale mocniejsze a tak
    poszedłeś w bajery.

  • 33. Data: 2013-04-07 18:36:49
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-04-07 17:33, Marek Dyjor pisze:
> [...]
    > nasze studio, lampy mieliśmy robione przezemnie + parasolki ale coś tam
    > zaczeliśmy pstrykać potem kupiśmy jakieś elfo wieszaki do teł a potem

    Dalej działa, jutro tam idę :)
    Taka inicjatywa siłą rzeczy przechodzi z rąk do rąk. Po... ośmiu już
    chyba latach przewinęło się tam ze 20 ludzi. Obecnie prowadzi dość
    zaawansowaną działalność i jest przyzwoicie wyposażone.
    Coś takiego to dobry pomysł na obcowanie ze studiem większego kalibru
    niż ''pokojowe'' i ma rację bytu w nieco większych miastach (które jest
    w stanie zapewnić stały dopływ kilkorga ludzi z niewielkimi pieniążkami).

    --
    pozdrawia Adam
    /w trosce o środowisko od dziś będę mniej pracował, a więcej żądał/

  • 34. Data: 2013-04-07 18:41:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Janko Muzykant wrote:

> [...]
    > niż ''pokojowe'' i ma rację bytu w nieco większych miastach (które
    > jest w stanie zapewnić stały dopływ kilkorga ludzi z niewielkimi

    Myślałem, że umarło całkiem.. ;-)

    To fajnie że dalej prosperuje.

    Może kiedyś je nawiedzę :) tylko jeden pan bóg raczy wiedzieć kiedy...

  • 35. Data: 2013-04-07 18:54:44
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-04-07 18:41, Marek Dyjor pisze:
    > Myślałem, że umarło całkiem.. ;-)
    > To fajnie że dalej prosperuje.

    Ja już gościnnie tylko. No i już nie tam, wróciło nieopodal pierwszej
    lokalizacji.

    --
    pozdrawia Adam
    /leje, a także pada, zacina, sieka, smaga, siusia, pryska, szcza i kapie.../

  • 36. Data: 2013-04-07 18:56:41
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-04-07 17:36, Marek Dyjor pisze:

    > widzisz trzeba było kupiś mniej zaawansowane lampy ale mocniejsze a tak
    > poszedłeś w bajery.

    Szczerze mówiąc wyznaję nieco inna filozofię: albo kupować dobrze albo
    wcale (jeśli mnie nie stać np).

    Po drugie: nie chodziło o kasę w tym przypadku lecz o porady jakie
    otrzymałem. Wspominałem wcześniej, że doradzano mi 300 Ws a ja i tak
    uznałem, że to chyba za mało widząc co w studiach się używa. Zrobiłem
    więc ostrożną górkę 100 Ws bo obawiałem się więcej bazując na tych kilku
    zgodnych poradach. Gdybym kupił mniej zaawansowane też miałbym teraz
    400Ws i ten sam "problem".

    Marek

  • 37. Data: 2013-04-07 20:03:00
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-04-07 17:33, Marek Dyjor pisze:

    > ale ty piszesz o fotografii studyjnej czy jakiejś domowej zabawie w
    > fotki...

    O jednym i drugim. Z Tobą rozmawiałem o zdjęciach studyjnych a w
    międzyczasie w innej gałązce temat zszedł na wątek poboczny.

    > bo lampy studyjne miewają systemy zdalnego zarządzania ale raczej
    > dotyczy to tych droższych.

    No i takie właśnie mam jeśli o studyjnych mówimy.

    > a na lampach systemowych to sie robi jakieś udawanie pracy studyjnej :)

    Ale one też się przydają. Np. chcę rzucić akcentującą plamę światła na
    jakiś element w tle. Potrzebuję słaby błysk. Wygodniej mi jest wtedy
    zastosować małą lekką lampkę zamiast wielkiego potwora.

    > Naprawdę fotografia studyjna jest w sumie prosta jak sie opanuje kilka
    > podstawowych zasad, pierwszą jest im mniej tym lepiej i łatwiej.
    > Dodawanie kolejnych lamp mnoży poroblemy.

    Tak, przyznaję Ci rację :-) Jednakże i tak trochę trzeba ich czasem
    użyć: np. lewa, prawa, snoot we włosy plus w tle zaakcentowanie mebla
    czy obrazu itp. i uzbierały się 4 szt.

    > Idź sobie na jakiś proste warsztaty fotografii studyjnej, dowiesz sie
    > kulku spraw i bedzie ci szło znacznie prościej.

    O tym też myślę w wakacje...

> [...]
    > nasze studio, lampy mieliśmy robione przezemnie + parasolki ale coś tam
    > zaczeliśmy pstrykać potem kupiśmy jakieś elfo wieszaki do teł a potem

    Heh. Niestety też mnie ta kosztowna infekcja dopadła :-)

    Marek

  • 38. Data: 2013-04-09 21:48:38
    Od: CichyBartko <c...@g...com>

    On 2013-04-05 17:15, Marek Dyjor wrote:
    > Do fotografii samochodów to trzeba alno sprzęt kinowy wynajmować albo
    > mieć genratory i lampy po kilka tysięcy Ws w jednej głowicy :)

    A na sumy z Wisły mini trauler z echosondą plus wcześniejsze rozpoznanie
    dronem z podglądem termicznym ;).

    Zadziwiające jest to jak nieraz wystarczy minimalny nakład finansowy by
    uchwycić piękno za miliony:
    http://db.tt/H08lnkrD
    http://db.tt/oNxO92PO

    Wybaczcie skan aparatem. Tutaj strona tego pana:
    http://www.kenbrownart.com

    Skan pochodzi z książki "Okiem Strobisty" Zeke Kamm.

    --
    Pozdrawiam!
    http://takpatrze.cba.pl/

  • 39. Data: 2013-04-09 21:55:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    CichyBartko wrote:

> [...]
    > http://db.tt/H08lnkrD
    > http://db.tt/oNxO92PO
    >
    > Wybaczcie skan aparatem. Tutaj strona tego pana:

    no i co resztę tych zdjęć też zrobił tym prostym sposobem :)

    czy tylko to jedno zdjęcie do książeczki o fotografowaniu, aby udowodnić że
    sie da...

  • 40. Data: 2013-04-09 21:59:50
    Od: CichyBartko <c...@g...com>

    On 2013-04-09 21:55, Marek Dyjor wrote:
    > czy tylko to jedno zdjęcie do książeczki o fotografowaniu, aby udowodnić
    > że sie da...

    Tak na boku dodam że najważniejsze to trzeba chcieć ;).

    --
    Pozdrawiam!
    http://takpatrze.cba.pl/