  • 21. Data: 2010-04-20 20:19:54
    Temat: Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner)
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > Czy ja wiem. Mam już 4 auto z rzedu i w kazdym altek dawal (daje) 14.2V -
    > 14.5V. W zadnym zarowki nie przepalaly mi sie bardzo czesto. Nidgy nie
    > stosowalem zadnych patentow z obnizaniem napiecia, bo to leczenie skutkow
    > a nie przyczyny.

    cóż widać Opel uznał że warto nawet produkować/oferować fabryczne przewody
    do leczenia tych skutków,
    nie wiem jakie okoliczności sprzyjają padaniu żarówek ale swego czasu
    notorycznie paliły się w nowych P307, P207, Astrach G,
    zwróć uwagę że problem dotyczy zawsze żarówek świateł mijania, inne nie
    padają,
    więc podpowiadam skuteczne rozwiązanie problemu,
    brat

  • 22. Data: 2010-04-20 20:28:51
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Adam Adamaszek" <c...@g...com> wrote in message
    x.googlegroups.com...

    > Bo slabiej swieca juz po trzech latach?
    >
    > BMW zaleca wymiane co trzy lata, nie bez kozery zreszta.

    Dobre. A silnik co ile lat zalecają wymieniać bo traci kompresję?

    Czy możesz mi zacytować takie zalecenie pochodzące od BMW?

  • 23. Data: 2010-04-20 20:29:11
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-04-20 15:32, Aleksander wrote:

    > Polecono mi tu na grupie Tungsram H4 MEGA LIGHT (+60%) ...
    > OK, świecą przyzwoicie... ale przepalają się nieco za często.
    >
    > Średnio co 3-4 miesiące (6000-8000km).

    coś nie teges... może coś masz w instalacji uszkodzone?

  • 24. Data: 2010-04-20 20:29:15
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "BorysPogoreło" <b...@p...edu.leszno> wrote in message

    > Bo stłuczony reflektor kiepsko świeci, a wymieniać jednego sensu nie ma.
    >
    > Auto sprzedałem wciaż z tymi samymi żarówkami.

    Ano... jasne, stłuczony to inna sprawa.

  • 25. Data: 2010-04-20 20:29:26
    Od: "M1SLQ" <mbierwia@w_domenie_o2.pl>

    > wiekszy prad? gdzie mierzony? na zarowce?

    Nie prąd lecz napięcie, sprawdź sobie do jakiej wartości chwilowo
    wzrasta tuż po rozruchu.

  • 26. Data: 2010-04-20 20:48:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "M1SLQ" <mbierwia@w_domenie_o2.pl> wrote in message

    > Nie prąd lecz napięcie, sprawdź sobie do jakiej wartości chwilowo wzrasta
    > tuż po rozruchu.

    Czemu Ty nam nie powiesz?

    Do jakiej chwilowo wzrasta?

    I skąd się ten wzrost bierze?

    Gdzie to mam sobie "sprawdzic"?

  • 27. Data: 2010-04-20 20:48:33
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "krzysiek82" <s...@u...pl> wrote in message

    > bardzo prosto, podczas rozruchu powstaje większy prąd.

    Mówisz prąd... jesteś pewny że myślisz o amperach nie woltach?
    I co to znaczy "powstaje" większy prąd? Bezdyskusyjnie prąd
    z akumulatora płynie większy w czasie rozruchu silnika, bo
    pobiera go z akumulatora rozrusznik, ale w efekcie napięcie
    w instalacji się obniża w trakcie kręcenia silnikiem...

    Czy sugerujesz że w czasie rozruchu w instalacji jest więcej
    napięcia niż te standardowe maksimum 14,4V?
    Skąd się to większe napięcie ma niby brać skoro wszystkie
    nowoczesne samochody mają przecież regulator napięcia?

    > Jest sporo na ten temat w sieci, zachęcam do lektury.

    Czy możesz mi podać jakiś link lub dwa do takich lektur?

    > Albo podłącz miernik zamiast żarówki zobaczysz sam.

    Widzisz - zapytałem bo właśnie podłączałem często woltomierz
    do instalacji i widziałem że napięcie w czasie rozruchu spada
    i to bardzo wydatnie... Jeśli więc już mielibyśmy analizować
    żywotność żarówek włączanych przed/po rozruchem silnika
    to ja postulowałbym hipotezę, że Ci co włączają je przed zapłonem
    silnika będą je mieć dłużej niż Ci co włączają gdy silnik już pracuje.

    A tu parę zdań celem wyjaśnienia...
    Żarówka gdy jest zimna (wyłączona) ma bardzo, bardzo małą
    oporność dla prądu elektrycznego. Oporność ta silnie wzrasta
    gdy żarówka się nagrzewa od świecenia. W momencie włączania
    zimnej żarówki wystąpi więc przez ułamek sekundy silne uderzenie
    prądu które zwykle przepala już stare, wyświecone żarówki...
    Więc, zakładając stałą oporność zimnej żarówki w dwu omawianych
    scenariuszach (włączenie jej przed i po zapłonie zilnika) prąd jaki
    popłynie przez zimną żarówkę będzie MNIEJSZY gdy napięcie
    w instalacji będzie mniejsze. A zatem lepiej jest włączać zimne
    żarówki gdy silnik nie pracuje, i w instalacji jest zaledwie 12V niż gdy
    silnik pracuje i alternator zasila nam instalację napięciem 13-14V.

    Co Ty na to?

  • 28. Data: 2010-04-20 20:50:47
    Od: "Feniks" <F...@n...ma.maila>

    Aleksander wrote:
    > Zatem teraz proszę grupę o inny wybór.
    > Mogą świecić byle jak, byle chociaż ten rok /25.000km wytrzymały ;)

    Philips LongerLife. Podobno wytrzymują 3x dłużej od standardowych żarówek.

  • 29. Data: 2010-04-20 20:54:34
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "bratPit" <k...@o...pl> wrote in message
    > takie przewody są dostępne np w serwisach Opla, obniżają napięcie na
    > żarówkach do poziomu nominalnego - efekt żarówki nie świecą słabiej
    > niż wcześniej, a ich żywotność znacznie wzrasta,

    Przy 12V będą świecić znacznie SŁABIEJ niż wcześniej przy 14V.
    Wszystko zależy od tego czy chcesz aby świeciły mocno czy długo...
    Ta sama zasada panuje przy kupowaniu żarówek typu +20% czy +40%.
    Świecą mocniej, ale krócej. Z tego samego powodu żarówki tablicówki
    czy te w lodówce lub lampkach nocnych świecą słabo a bardzo długo.

  • 30. Data: 2010-04-20 21:00:50
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > Przy 12V będą świecić znacznie SŁABIEJ niż wcześniej przy 14V.

    ale na pewno znacznie?
    skoro żarówka jest robiona na nominalne napięcie 12V, po prostu będzie mieć
    jasność nominalną, a ta większa jasność wynika po prostu z przekręcenia
    napięcia zasilania o więcej niż 10%,
    brat