  • 11. Data: 2010-04-20 16:32:35
    Temat: Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner)
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    On 20 Kwi, 09:04, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:

    > A czemu z reflektorami? Ciekawe...

    Bo slabiej swieca juz po trzech latach?

    BMW zaleca wymiane co trzy lata, nie bez kozery zreszta.

    pozdr
    AA

  • 12. Data: 2010-04-20 16:34:46
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > a nie masz swiatel calorocznych (opcja) wlaczonych?

    Nie - nie włączałem tego ustrojstwa. Lepiej mieć nawyk
    włączania świateł "ręcznie"... bo jednak czasem jeździ
    się innymi autkami, bez takiej opcji... i wówczas
    bez nawyku można jednak zapomnieć o włączeniu świateł.

    Ale dzięki za sugestię :)

    Pozdrawiam,
    Aleksander

  • 13. Data: 2010-04-20 16:35:39
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 20 Kwi, 16:29, krzysiek82 <s...@u...pl> wrote:
    > Pszemol pisze:
    >   > A jak taką teorię uzasadniasz?
    >
    > bardzo prosto, podczas rozruchu powstaje większy prąd. Jest sporo na ten
    > temat w sieci, zachęcam do lektury. Albo podłącz miernik zamiast żarówki
    > zobaczysz sam.

    wiekszy prad? gdzie mierzony? na zarowce?

    jesli juz ma cos negatywny wplyw na zarowke, to np. jais uklad
    odlaczajacy swiatla mijania na czas pracy rozrusznika - wtedy 2x
    wiecej wlaczen swiatel

    jesli natomiast nie sa odlaczane, to trwalosc powinna sie poprawic...
    gdyz zalacza sie swiatla przy nizszym napieciu, a dopiero po dopaleniu
    sa zasilane wyzszym... ;)

    WS

  • 14. Data: 2010-04-20 16:46:15
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 20 Apr 2010 09:04:56 -0500, Pszemol napisał(a):

    > A czemu z reflektorami? Ciekawe...

    Bo stłuczony reflektor kiepsko świeci, a wymieniać jednego sensu nie ma.

    Auto sprzedałem wciaż z tymi samymi żarówkami.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 15. Data: 2010-04-20 16:51:41
    Od: "tor" <t...@t...pl>

    > Polecono mi tu na grupie Tungsram H4 MEGA LIGHT (+60%) ...
    > OK, świecą przyzwoicie... ale przepalają się nieco za często.
    >
    > Średnio co 3-4 miesiące (6000-8000km).

    Albo masz cos z elektryka, albo mocowanie zarowki uszkodzone. Mamy w firmie
    Berlingo z '2006r (blizniak partnera)i zarowki sa tam od momentu kupna
    ,czyli od 3 lat, jak posiadamy auto. Nikt ich nie wymienial, a auto naprawde
    sporo jezdzi. Do tego z wlasnego doswiadczenia wiem, ze Tungsram Megalight
    H4 sa jednymi z zywotniejszych zarowek. W drugim aucie mam H1 i tam
    OsramNightbreaker wytrzymaly 2 lata (jakies 30tys km, glownie miasto), a
    ponoc przepalaja sie co kilka miesiecy.
    Wracajac do tematu. Mozesz poszukac zarowek Narva, ew cos Z osram'a, ale
    najpierw sprawdz instalacje.

    Pozdrawiam
    Tor

  • 16. Data: 2010-04-20 17:18:24
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

> [...]
    >
    > Polecono mi tu na grupie Tungsram H4 MEGA LIGHT (+60%) ...
    > OK, świecą przyzwoicie... ale przepalają się nieco za często.

    inny wybór to zastosować przewody oporowe w szereg z obwodem żarówki,
    zapewne alternator daje napięcie na instalacji rzędu >14V co powoduje
    skuteczne skrócenie żywotności żarówek,
    takie przewody są dostępne np w serwisach Opla, obniżają napięcie na
    żarówkach do poziomu nominalnego - efekt żarówki nie świecą słabiej niż
    wcześniej, a ich żywotność znacznie wzrasta,
    brat

  • 17. Data: 2010-04-20 19:24:20
    Od: "Miki" <s...@i...eu>

    Guys, nie pierwszy raz czytam ze wlasciciel peugota skarzy sie ze przepalają
    mu się często żarówki mijania. Poprzedni wlasciciel chyba 307 posiadal i
    zmienial zarowki raz na 1-2 miesiace. U mnie w V70 zarowka wystarcza na
    okolo rok, jezdzac glownie 5 dni w tygodniu po 2 godziny dziennie. Uzywam
    zwyklych zarowek premium (czyli sredniej klasy) - philips, bosh.

    Pzdr,
    Miki

  • 18. Data: 2010-04-20 19:54:48
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > OK, świecą przyzwoicie... ale przepalają się nieco za często.

    Polecę Ci takie jak zamontowano od nowości w Tucsonie.
    1,5 roku świecą.
    Jakiej są marki zobaczę po awarii ;-)

    P.

  • 19. Data: 2010-04-20 20:12:15
    Od: "truk" <t...@o...pl>

    > inny wybór to zastosować przewody oporowe w szereg z obwodem żarówki,
    > zapewne alternator daje napięcie na instalacji rzędu >14V co powoduje
    > skuteczne skrócenie żywotności żarówek,

    Czy ja wiem. Mam już 4 auto z rzedu i w kazdym altek dawal (daje) 14.2V -
    14.5V. W zadnym zarowki nie przepalaly mi sie bardzo czesto. Nidgy nie
    stosowalem zadnych patentow z obnizaniem napiecia, bo to leczenie skutkow a
    nie przyczyny. Obecnie mam auto z zarowkami H1 oraz drugie z H4. W obu
    siedza Tungsramy bo byly tanie i przyzwoicie swieca. Oba auta eksplatowane
    glownie w miescie, czesto na krotkich odcinkach, wiec lampy sa co chwile
    wlaczanie i wylaczane.H4 wymienialem jak mnie pamiec nie myli jakies 3lata
    temu, H1 jakis rok temu. U watkodawcy sprawdzilbym raczej czy napewno
    napiecie trzyma sie w zadanych normach i czy nie "plywa" bo wtedy faktycznie
    zarowki moga czesto padac.

    Pozdrawiam
    Radek

  • 20. Data: 2010-04-20 20:12:15
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

> [...]
    > okolo rok, jezdzac glownie 5 dni w tygodniu po 2 godziny dziennie. Uzywam
    > zwyklych zarowek premium (czyli sredniej klasy) - philips, bosh.

    ale z tym sobie można łatwo poradzić, tylko kwestia chęci i zastosowanego
    rozwiązania, zamiast przewodów oporowych wspomnianych przeze mnie tańszym
    rozwiązaniem które stosują ludzie jest bodaj wsadzenie prostowniczej diody
    mocy, spadek napięcia na złączu również daje ten sam efekt a jest taniej,
    zwrot kosztów szybki a później święty spokój,
    brat