-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: gildor <g...@N...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: Jakie to " klasyczne " :-(
Date: Thu, 14 May 2009 19:19:04 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 73
Message-ID: <guhjq8$dcp$10@news.onet.pl>
References: <gue9ub$3qt$1@nemesis.news.neostrada.pl> <4...@o...pl>
<u...@n...lechistan.com> <gugepp$2eo$1@inews.gazeta.pl>
<c...@n...lechistan.com> <guhgda$ri6$1@inews.gazeta.pl>
<guhhdt$dcp$9@news.onet.pl> <guhj84$aiq$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 193.108.194.202
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1242321544 13721 193.108.194.202 (14 May 2009 17:19:04 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 14 May 2009 17:19:04 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.21 (X11/20090318)
In-Reply-To: <guhj84$aiq$1@inews.gazeta.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:598684
[ ukryj nagłówki ]Arni pisze:
> gildor pisze:
>> ja to Cię Arni, chyba nie kumam. jeśli piszesz, że pojazd prawie stał
>> przy samej linii, to kiedy doszło do wypadku? do wypadku dojdzie jeśli
>> ów pojazd będzie już w poprzek do skrętu. inaczej nie dojdzie do
>> wypadku. i kierunkowskaz ma spore znaczenie, bo jeśli go nie było, to
>> nie było skrętu i wyprzedzać (a ciągła nie jest zakazem wyprzedzania)
>> go można wyłącznie z lewej strony. więc jeśli miał nie mieć
>> kierunkowskazu, to nie mógł też stać przy ciągłej, a przy prawej
>> krawędzi.
>> egro, kierunkowskaz ma w tym wypadku wielkie znaczenie.
>
>
> juz tłumacze :)
> jesli pojazd stoi przy srodkowej _podwojnej_ciąglej_ to jak chcesz go
> wyprzedzic lewą stroną bez przekraczania tej linii ?
ej no, pisałem wyraźnie. jak zaczęli wyprzedzanie (nie koniecznie za
linią), to co mają zrobić jak ten się przesunął? wywalić mu w kufer?
> no ja wiem - linia
> jest podwójna wiec pasem dla motocyklistów. Tyle ze tez niezgodnie z
> prawem, moze kołem nie przejezdziesz ale kierownica na pewno wyjdzie na
> drugi pas. Pomijajac ze nie bedzie zachowania bezpiecznej odleglosci :)
ja nie pisałem, że zgodnie. pisałem też o mandacie.
PoRD mówi o zakazie najeżdżania na ciągłą, a nie rzucaniu na nią cienia.
>> a teraz hipotetycznie:
>> Vir stał do skrętu z lewym kierunkiem i miał prawo skręcić, zachowując
>> przy tym szczególną ostrożność, gdyż jeśli chłopaki zaczęli już manewr
>> wyprzedzania Vira zanim ten włączył kierunkowskaz i się zatrzymał, to
>> nawet jeśli w końcu przekroczyli tą ciągłą, zmuszeni zbliżeniem się
>> Vira do niej, to mieli prawo dokończyć swój manewr. jeśli tak było, to
>> oni dostali by mandat, a Vir byłby sprawcą. jeśli manewr zaczęli jak
>> ten już miał włączony kierunek, to nie mieli prawa wyprzedzać go z
>> lewej tylko obowiązek z prawej.
>
> no własnie pisze ze brak kierunku byłby in minus ale miejsce i kąt
> uderzenia powiedziałyby sporo na temat trajektorii motocykla. I nie
ale co z tego? jeśli kierunku nie było a on chciał skręcić i zjechał do
lewej gdy tamci byli w trakcie wyprzedzania, to _nie_mógł_ nawet zjechać
do lewej, więc spowodował, że wbili by mu się w kufer, lub ratując się,
przekroczyli ciągłą.
mogło tak być? niestety, bez świadków nie do udowodnienia. choć to czy
kierunek auto miało czy nie da się sprawdzić na podstawie badań żarówki,
podobno. i Twoje kąty uderzenia dadzą jedynie tyle, że opiszą sytuację
technicznie, a nie z punktu widzenia PoRD
> przesądza automatycznie o winie Vira. Motocyklista mialby na koncie
> przekroczenie podwojenj ciągłej (nie pisze nic o wyprzedzaniu)
no, czyli mandat. też o tym pisałem. ale jak Vir stał i się nie ruszał,
to nie ma wypadku, więc nie ma też żadnych kątów. chyba, że mówisz o
wjebaniu się w kuferek.
>> widzisz? kierunkowskaz ma wielkie znaczenie i lepiej czasem puścić
>> głupków (co słusznie wykonał Vir), niż niechcący narazić się na
>> konsekwencje poprzez nieuważną obserwację tychże głupków.
>
> a ja nie przecze, glupiego zawsze nalezy puscic przodem. Tylko czase ten
> glupi narozrabia i wtedy trzeba za niego ponosic konsekwencje.
> A pomyslales ze moze motocyklista sie zagapił i to była jedyna droga
> ucieczki zeby mu w kufer nie wjechac?
czyli, że lepiej w bok niż w kufer? no nie wiem. ja bym jednak w prawo
jechał.
--
gildor
9'99
Następne wpisy z tego wątku
- 14.05.09 17:19 gildor
- 14.05.09 17:38 Arni
- 14.05.09 17:55 gildor
- 14.05.09 18:13 Arni
- 14.05.09 18:27 N1
- 14.05.09 18:58 Andrzej Lawa
- 14.05.09 19:19 Andrzej Lawa
- 14.05.09 19:24 Andrzej Lawa
- 14.05.09 18:51 Andrzej Lawa
- 14.05.09 19:15 Andrzej Lawa
- 14.05.09 20:02 gildor
- 14.05.09 21:05 Arni
- 14.05.09 21:35 Arni
- 14.05.09 22:03 Andrzej Lawa
- 14.05.09 21:56 Andrzej Lawa
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe
- 2024-12-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-20 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-19 Kamerka sam. na tył
- 2024-12-20 Jak być bezpiecznym z Li-Ion?
- 2024-12-19 Fujitsu LIFEBOOK E746