    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jakie są koszty wydruków laserowych względem atramentowych?
    Date: Wed, 14 Dec 2016 20:07:29 +0100

    W dniu 2016-12-14 o 00:12, Adam pisze:

    > Przy okazji wskazówka.
    > Ja mam MC342. Nauczyłem ją gadać po polsku na wyświetlaczu. Jestem z
    > niej zadowolony - ma więcej opcji, niż potrzebuję.
    > Żeby nie było - w kompach i sprzęcie siedzę ponad 25 lat.
    > Odnośnie MC342 - można dosypywać toner nawet do opakowań startowych.
    > Trzeba tylko zrobić pełny reset urządzenia do stanu fabrycznego -
    > zacznie liczyć strony od początku.
    > Ja tego nie próbowałem. Próbował też raczej nie będę: maszyna ma
    > skonfigurowane konta ftp, mail, dużo ustawień do skanera, itp.

    Z pewnością resetować ustawień nie chcę. Sporo czasu zajmuje potem
    zabawa, jak zauważyłeś. Wstrzymam się z decyzją do czasu pojawienia się
    zamienników lecz póki co raczej pozbędę się tego urządzenia i kupie
    atramentowe. Sprzedawca doradził, nie zweryfikowałem z braku czasu i
    wpakowałem się.

    > Kupiłem nie toner regenerowany, tylko zamiennik fabrycznie nowy, a
    > konkretnie firmy General Plastic/Cardridge Web: Toner CW-O301BN Black
    > do drukarek OKI (Zamiennik OKI 44973536)

    Powiedz mi, jaki jest średni czas pojawienia się zamienników do OKI od
    chwili wypuszczenia drukarki na rynek?

    > Epson do zdjęć już wyzionął ducha, pewnie poszukam jakiegoś z CISSem.
    > A do roboczych wydruków mam starego cz-b Lexmarka.

    Ja z kolei sporo czasu spędziłem na szukaniu odpowiedniej drukarki do
    zdjęć. Moim zdaniem w tej chwili Epson ma najlepszą jakościowo ofertę.
    Model SC-P600 jest wart grzechu. Tańsze, 6cio kolorowe to wyrzucona
    kasa. Pierwsze co, to wsadziłem samoresetujące się kartridże. Można też
    CISS kupić jeśli od rana do nocy drukujesz.

    > Ciekawe, czy ma tu znaczenie kolejność nakładanych kolorów.
    > A w atramencie ważne, czy tusz pigmentowy czy rozpuszczalnikowy.

    Moim zdaniem nie ma co się zastanawiać jak mieszany jest tusz. Producent
    daje "black box", na którego wyjściu ma powstać ładna i tania fotka :-)

    A jeśli o moje zdanie chodzi: wyłącznie pigmentowy.

    > 4ev to chyba podobnie, jak popularne skanery foto?

    Być może tak jest. Na skanerach się nie znam. Jeśli o papier chodzi, to
    raczej nie ma szans na większą dynamikę (przy atramencie pigmentowym), a
    i tak sporo trzeba papieru się naszukać dla takich efektów. Na zwykłym
    papierze ksero, jak 1ev uzyskasz to i tak sukces. Plujki Epsona z 6cioma
    klasycznymi atramentami dają użyteczne 2-3ev na dobrym papierze foto.
    Przy próbie drukowania powyżej 2ev odwzorowanie kolorów jest żadne. Tak
    mi z amatorskich pomiarów wyszło.

    > Ja czasem spotykam faktury drukowane w 300dpi, na dobrym sprzęcie. A
    > jeszcze jakiś lokalny informatyk-sadysta próbuje tam wtłoczyć jakieś
    > logo graficzne. Wychodzi efekt gorszy niż fotka w starej Trybunie Ludu.

    Czemu? Drukuję na swojej 363 dokumenty (w tym faktury) z logo kolorowym
    i wychodzi świetnie.

    > Jeszcze kwestia, czy osoby chcące mieć na papierze fotkę "Michałką jak
    > sobie buzie ubrudził" potrafią zobaczyć różnicę, pomiędzy wydrukiem z
    > lasera a wydrukiem z atramentu.
    > Niejednokrotnie spotykałem osoby, którym musiałem pod lupą lub skanerem
    > objaśniać różnice w wydruku, aby wiedziały na co zwracać uwagę.

    No i zepsułeś klientelę komuś :-D Im wystarczyłoby wydrukowanie
    czegokolwiek na czymkolwiek a teraz będą wybrzydzać :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek