  • 1. Data: 2016-12-12 00:46:56
    Temat: Jakie są koszty wydruków laserowych względem atramentowych?
    Od: Marek <p...@s...com>

    Używałem do niedawna urządzenia wielofunkcyjnego Epsona XP-850, które
    wyzionęło ducha. Sprzedawca namówił mnie na zakup laserowego twierdząc,
    że koszty jego eksploatacji są porównywalne przy średnim użyciu.
    Przystałem na to i kupiłem OKI MC363. W ramach testów wydrukowałem m.in.
    2 foty na A4. Sprawdziłem zużycie toneru... 10%! Wychodzi mi z tego, że
    koszt wydruku jednego zdjęcia wyniósł 40zł za A4!!!

    Oczywiście nie zamierzam drukować zdjęć na w/w drukarce ale w/g takiej
    kalkulacji wychodzi mi, że laser jest droższy ze 100x od plujki. Zapewne
    robię jakiś błąd w szacunkach. Liczę na to, że mi podpowiecie jaki.

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2016-12-12 09:55:34
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    W laserze nie tracisz atramentu na czyszczenie i przedmuchiwanie głowic itp.
    Nie wyobrażam sobie taniego druku na oryginalnych tonerach, a raczej na 3x tańszych
    zamiennikach.
    No i toner startowy to na dość symboliczną liczbę wydruków jest.
    Do tego zainteresuj sie funkcjami oszczędzania (w zapewne bogatym menu drukarki).

    -----

  • 3. Data: 2016-12-12 17:06:56
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-12-12 o 09:55, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Do tego zainteresuj sie funkcjami oszczędzania (w zapewne bogatym menu drukarki).

    Dobrze mówisz. Jest tak właśnie. Zwłaszcza w kolorowych laserach
    Tanio by było na czarno-białym laserze/kombajnie zwłaszcza Brothera
    gdzie nie ma czipów i proszek się sypie wręcz "z beczki".

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2016-12-12 18:03:47
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 12.12.2016 o 17:06, Irokez pisze:

    > Dobrze mówisz. Jest tak właśnie. Zwłaszcza w kolorowych laserach
    > Tanio by było na czarno-białym laserze/kombajnie zwłaszcza Brothera
    > gdzie nie ma czipów i proszek się sypie wręcz "z beczki".

    ja dałem się "wkręcić" w laserówkę brothera i zgadza się, wydruk jest
    tani, ale od pierwszego zamniennika jest coś nieteges z bębnem, i mam
    ciapy po obydwu stronach kartki co 8 cm.
    w starym atramentowym hpku wystarczyło dolać tuszu strzykawką albo
    wymienić pojemnik

    ToMasz

  • 5. Data: 2016-12-12 18:35:57
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-12-12 o 18:03, ToMasz pisze:
> [...]
    > ciapy po obydwu stronach kartki co 8 cm.
    > w starym atramentowym hpku wystarczyło dolać tuszu strzykawką albo

    I modlić się o niezaschniętą głowicę :-)

    Ostatnio dużo drukuję na bardziej profesjonalnych laserach i mogę
    powiedzieć że marzy mi się stabilność i równomierność koloru i to na
    oryginalnych tonerach.
    To wszystko to jedno wielkie gu... się teraz sprzedaje a w serwisie
    brak pracowników ;-( Czekam już tydzień czasu.

  • 6. Data: 2016-12-12 20:55:37
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2016-12-12 o 19:24, Konrad Grochal pisze:

    > Jedna uwaga: drukarki i urządzenia wielofunkcyjne OKI sprzedawane
    > są z tak zwanymi tonerami startowymi, które mają dużo mniejszą
    > pojemność niż standardowe. Kup nowy toner i wtedy przeprowadź
    > obliczenia. Wyjdzie Ci zdecydowanie taniej.

    Obyś miał rację. Jednakże ile tego toneru może być tam więcej? Nie sądzę
    aby 100x bo dopiero wtedy koszty druku byłyby zbliżone do plujek.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 7. Data: 2016-12-12 21:04:06
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2016-12-12 o 09:55, ąćęłńóśźż pisze:

    > W laserze nie tracisz atramentu na czyszczenie i przedmuchiwanie głowic itp.

    Racja. Ale w praktyce to nie zabiera aż tak dużo atramentu. Przynajmniej
    na Epsonach jakie mam: SC-P600 oraz XP-850. Zresztą poczytaj końcowe
    moje spostrzeżenia.

    > Nie wyobrażam sobie taniego druku na oryginalnych tonerach, a raczej na 3x tańszych
    zamiennikach.

    Póki co mam startowy oryginalny zestaw.Po drugie nie ma na rynku
    zamienników jeszcze. Ta drukarka weszła na rynek w październiku chyba.

    > No i toner startowy to na dość symboliczną liczbę wydruków jest.

    No tak, ale nie sądzę aby w tonerze XL napchali 100x więcej proszku.

    > Do tego zainteresuj sie funkcjami oszczędzania (w zapewne bogatym menu drukarki).

    Tak zrobię. W menu jest trochę opcji oszczędnościowych. Jednakże nurtuje
    mnie pytanie: ile na nich zaoszczędzę. Sądziłem, że na atramentowym
    profesjonalnym Epsonie SC=P600 kolorowe wydruki są drogie, ale wychodzi
    na to, że to pikuś w porównaniu do kosztów wydruku na drukarce biurowej.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 8. Data: 2016-12-12 21:22:05
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-12-12 00:46, Marek wrote:
    > 2 foty na A4. Sprawdziłem zużycie toneru... 10%! Wychodzi mi z tego, że
    > koszt wydruku jednego zdjęcia wyniósł 40zł za A4!!!

    Bezedura. Archeologiczny LaserJet 2100. Od 5 lat nie zmieniam toneru, w
    dodatku cardridge nieoryginalny (więc pewnie napełniany). Drukuje tyle
    co przecietny user domowy.

    Kupiłem dodatkowo kolorową Hp 3800 za jakieś absurdalnie małe pieniądze.
    Miała jeden z tonerów w stanie "prawie się kończy". Wydrukowalem chyba z
    tysiąc kolorowych dupereli, głównie do szkoły i wskaźnik ani drgnie.
    Nawet jeśli się skończy napełnianie kosztuje śmieszne pieniądze w
    porownaniu z nowymi drukarkami.

    > kalkulacji wychodzi mi, że laser jest droższy ze 100x od plujki.

    Jest tańszy, szczególnie starsze modele gdzie od dawna wiadomo jak
    wymieniać kasety.

  • 9. Data: 2016-12-12 22:42:23
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-12-12 o 21:04, Marek pisze:

> [...]
    > profesjonalnym Epsonie SC=P600 kolorowe wydruki są drogie, ale wychodzi
    > na to, że to pikuś w porównaniu do kosztów wydruku na drukarce biurowej.

    No bo kupiłeś nowy laser do drukowania fotek to masz za swoje ;)
    To nie będzie ani tanie ani ładne, ani pojemne tonery bo trzeba aż 4
    zmieścić.

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2016-12-12 22:48:42
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

> [...]
    > atramentowym profesjonalnym Epsonie SC=P600 kolorowe wydruki są
    > drogie, ale wychodzi na to, że to pikuś w porównaniu do kosztów

    Na drukarce HP Descjet 3070A wydrukowałam 12 kartek A4 kalendarza z
    dużymi zdjęciami mojego wnuńcia i koloru prawie nie ubyło. 1 wklad z
    czipem kosztuje 9 zł (u dostawcy tej drukatki) i starcza na długo.

    --
    animka