  • Data: 2016-12-16 20:19:28
    Temat: Re: Jakie są koszty wydruków laserowych względem atramentowych?
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-12-16 o 18:08, ąćęłńóśźż pisze:
    > Ile kosztowała (brutto)?

    Nie pamiętam dokładnie. Powiedzmy 1400zł.

    > Może być podobne zjawisko, jak przy
    > atramentówkach, których sprzedaż wydaje się być dofinansowywana z
    > przyszłych zysków sprzedaży tuszy. Były np. jakieś minolty czy
    > samsungi po 350-400 zł (kolorowe), taniej chyba wyrzucić i kupić
    > nową, niż zamawiać oryginalne tonery.

    Tak, ja to rozumiem. Niemniej jednak nie potrafię odgadnąć jaki segment
    klienta jest adresatem dla tego urządzenia. Wywalić 1400zł po to aby za
    większą kasę kupić do niej toner po miesiącu eksploatacji? Szejk arabski
    kupi drukarkę oprawioną w złoto więc to nie dla niego. Przeciętny
    Kowalski stuknie się w głowę widząc koszty wydruku. Pozostają tylko
    frajerzy tacy jak ja, którym się spieszyło i wzięli za dobrą monetę
    doradztwo sprzedawcy (lokalna sieć sklepów komputerowych) bez weryfikacji.

    Po drugie liczę na to, że za jakiś czas pojawią się zamienniki.
    RadoslawF ponoć już je gdzieś widział - czekam na link od niego bo sam
    nie znalazłem. W paru większych dedykowanych sklepach internetowych też
    ich jeszcze nie uraczyłem. Komplet tonerów zamiennych do drukarek
    wcześniejszych ale bardzo podobnych potrafi kosztować 149zł zamiast
    1800zł za oryginały. Czy OKI nie zdaje sobie sprawy ze swojego
    przegięcia cenowego?

    > BTW parę razy na ruski miesiąc potrzebuję wydruk kolorowy
    > (oczywiście, gdyby wydruki kolorowe były w cenie cz.b., to
    > potrzebowałbym codziennie).

    Na to nie licz :-)

    > Po punktach usługowych nie mam czasu ani
    > ochoty biegać (do najbliższego jest kawałek i nie pracuje całą
    > dobę). Po negatywnych doświadczeniach z drukarkami tuszowymi
    > (wszystko wcześniej czy później ciekło czy zasychało) także szukałem
    > laserówki. Włączasz po dniu / miesiącu / roku i drukuje jak wczoraj.

    No to już wiesz czemu uległem namowom sprzedawcy :-) Fuckami rzucam
    tylko z tego względu, że nie zweryfikowałem tego.

> [...]
    > obejrzeć sobie możesz parę fotek na olx, a postawić możesz zamiast
    > pralki lub lodówki (lub dobudować osobne pomieszczenie). Z Oki 562
    > (wybrana z uwagi na potrzebne mi funkcje faksu i dostępne na
    > amazon.de zamienniki tonerów) nie trafiłem jeśli chodzi o jakość
    > druku zdjęć, szczęśliwie nie w tym celu kupowałem, pracuje głównie
    > jako faks lub kolorowe ksero. Poczekaj może, aż na amazonie lub
    > eBay'u pojawią się zamienniki tonerów do Twojej 363, choć jeżeli
    > drukarka nie ma opcji tonerów jumbo (5-10 tys. kopii), to tak czy

    Tak zrobię. Początkowe wkur... na to, że stałem się frajerem minęło.
    Zaczekam aż pojawią się zamienniki. Do tej drukarki tonery XL pozwalają
    na druk 3000 kolorowych stron. Nie jest

    --
    Pozdrawiam,
    Marek