eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJakie letnie opony? › Re: Jakie letnie opony?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.man.lodz.pl
    !lublin.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jakie letnie opony?
    Date: Tue, 24 May 2011 09:43:00 +0000 (UTC)
    Organization: Bractwo Bronkowe
    Lines: 44
    Message-ID: <s...@d...wkurw.org>
    References: <4dd6d40d$0$2506$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@d...wkurw.org>
    <m...@4...com>
    <s...@d...wkurw.org> <ird6kt$f7r$1@news.onet.pl>
    <s...@d...wkurw.org> <irfsgm$sed$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: net133-138.4web.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1306230180 6445 194.63.133.138 (24 May 2011 09:43:00 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 24 May 2011 09:43:00 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.9p1 (OpenBSD)
    X-FAQbot-Ignore: yes
    X-Mielonka: m...@l...wkurw.org n...@l...wkurw.org
    l...@l...wkurw.org
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2370341
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tue, 24 May 2011 11:06:43 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik
    <t...@s...won> wrote:

    > To, że masz go "tyle ile trzeba" nie znaczy, że dane zjawisko nie
    > występuje. W tym momencie powinniśmy ustalić o jakim stylu jazdy
    > rozmawiamy: toczenie się, jazda dynamiczna, jazda torowa/rajdowa.

    Nie zauważyłem, żeby autor wątku szukał opon na tor. Wtedy
    poleciłbym mu wyścigowe slicki/medie/deszcze, w zależności od
    pogody. Mieszankę musiałby sobie sam dobrać. Ciśnienia też.
    Poruszamy się wokół opon drogowych z uproszczeniami narzuconymi
    przez te opony. Prawie nikt, poza paroma maniakami z
    motorsportowymi korzeniami nie bawi się w docinanie cywilnych
    opon czy zmniejszanie wysokości bieżnika. W sklepie można kupić
    pewien pakiet zachowań, będący jakimś tam kompromisem, raz
    skierowanym na własności trakcyjne, innym razem na trwałość czy
    komfort.

    > No i właśnie: R888 na początku trzyma, później może zacząć płynąć -
    > szczególnie SG.

    Ale autor wątku nie szuka opon na tor.

    > O 280, pisałem w kontekscie stwierdzenia: "na deszcz jak najbardziej
    > miękka" - znowu generalizowanie z którym się nie zgodzę. Dużo wody i
    > kałuże - istotniejsze jest odprowadzanie wody czyli otwarty bieżnik
    > przez co twardsza mieszanka, mżawka i wilgotna jezdnia - lepsza miękka,
    > lekko nacięta (media lub nawet semi slick)

    Ale większość opon drogowych, poza trackdayowymi semislickami,
    ma wystarczająco otwarty bieżnik, by poradzić sobie z normalnym
    deszczem. Wskaźnik trwałości opon HP i UHP krąży w okolicach
    200-320, za wyjątkiem wynalazków w typie RE-070, niektórych
    P-Zero, R888 czy A048 (60!!!). Znów wszystkie trwałe wynalazki
    mają wskaźnik zużycia po 400, 600, a nawet widziałem i 800 przy
    wskaźniku trakcji A (Kumho eco Solus -- usański sklep Delticomu
    podaje UTQG).

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: