eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJakie kable rozruchowe?Re: Jakie kable rozruchowe?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!newsfeed.pionier.net.p
    l!2.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!newsfeed.xs4all.nl!news
    feed9.news.xs4all.nl!news-out.netnews.com!news.alt.net!fdc2.netnews.com!peer01.
    ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-media.co
    m!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!u
    nt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Tue, 2 Nov 2021 23:51:49 +0100
    MIME-Version: 1.0
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.2.1
    Subject: Re: Jakie kable rozruchowe?
    Content-Language: pl
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <61795cc9$0$556$65785112@news.neostrada.pl> <slc037$fps$1@dont-email.me>
    <617a7e1b$0$534$65785112@news.neostrada.pl>
    <617a7ebe$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <617a7fea$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    <617a877a$0$528$65785112@news.neostrada.pl>
    <617e3e2b$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <61813151$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
    <61817b16$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
    <61819fd2$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <6181a258$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
    <6181a933$0$539$65785112@news.neostrada.pl>
    <6181b000$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <6181b77d$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
    <6181bbb8$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Shrek <...@w...pl>
    In-Reply-To: <6181bbb8$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 78
    Message-ID: <6181c105$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
    X-Trace: 1635893509 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 509 83.142.196.21:51017
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4728
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2698722
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 02.11.2021 o 23:28, LordBluzg(R) pisze:

    > Nonie. Cytnę Ciebie:
    > "
    > To ma sens tylko wtedy gdy odłączysz aku biorcy."

    No ale do jasnej cholery wcześniej niż odpalisz silnik i co za tym idzie
    altka!



    >> Odłączenie na działającym silniku rzeczywiscie może spowodować że
    >> regulator na chwile poleci w kosmos, ale nie dlatego że "nie ma
    >> napięcia odniesienia" ale po prostu ma ograniczoną szybkość działania.
    >
    > W sumie to samo, uprościłem.

    No uprościłeś - tak że pominąłeś że aku ewentualnie rozłączamy _przed_
    odpaleniem silnika:P

    >> Rzeczywiście jest tu mechanizm który może spowodować spalenie
    >> elektroniki przy podłączeniu aku, ale nie tym że go podłączasz, a tym,
    >> że nie robisz tego zdecydowanym ruchem podłaczasz, odłączasz,
    >> podłączasz odłączasz i finalnie podłączasz.
    >
    > Niekoniecznie. Jeden cykl wystarczy, czy to odłączenie czy podłączenie.

    NIe - podłącznie nie spowoduje skoku napięcia w górę. Odłączenie jak
    najbardziej chwilowy pik może spowodować.

    > Jest duże ryzyko uszkodzenia reglera, tylko dlatego że miana jest
    > radykalna a elektronika reglera tego nie lubi, dodatkowo dochodzi
    > iskrzenie, gdzie nie zawsze masz czyste klemy i kontakt w nanosekundzie
    > jest bezwzględny. To zła droga.

    NIe powiedziałem, że dobra - tylko jedyna która uzasadniałaby hipotezę
    ąckiego. Generalnie nic nie powinno się stać. Ale jak ktoś ma pecha to i
    cegłówka...

    >> Niebezpieczne jest odłączenie. Uprzedzający pytanie - nie
    >> nikrosekundowe "niekontakty" nie są problemem, bo jak pisałem
    >> problemem jest niewielka ale jednak bezładnośc rega. Po prostu nie
    >> zdąży zareagować na iskrzenie na styku jak zrobisz to zdecydowanie.
    >
    > Nie ma czegoś takiego jak "zdecydowanie" to nie jest żaden pewnik w
    > warunkach bojowych.

    Po prostu zkładasz zdecydowanym ruchem i już - ważne żeby nie rozłączać
    potem.

    > Tego się nie robi w "locie". Kontakt ma być "zawsze"
    > z akumulatorem, bo ryzyko uszkodzenia reglera jest duże.

    Jakieś zawsze jest jak to głupio zrobisz, ale nie zgodziłbym się że duże.

    >> A jak akumulator albo regiel jest uszkodzony to różne dziwne rzeczy
    >> mogą się dziać z akumulatorem i bez. Temat na odzielną dyskusję i
    >> bardziej bym się martwił o dawcę.
    >
    > Dawca jest zabezpieczony swoim aku. Ten jest potęgą na <500A a nie
    > altek, zakładając że dawca jest w 100% sprawny.

    To dlaczego większośc producentów nakazuje nie odpalać dawcy? :P

    >> PS - podłaczanie do bloku silnika ma jedną teoretyczną zaletę. Jak
    >> masz rozładowany aku to jest niezerowa szansa że zacznie upuszczać
    >> wodór przy forsownym ładowaniu. Wtedy lepiej jak zacisk kabla jest
    >> jest daleko od niego jak rozłączasz, żeby ie jebło od iskry. Także
    >> poniekąd ącki miał rację, ale z calkiem innego powodu niż napisał.
    >>
    > 10min? Nie jest wstanie wyzwolić tyle wodoru/tlenu na rozładowanym aku.
    > Bzdura.

    Czemu akurat 10. Podłącasz, odpalasz, odłączasz.


    --
    Shrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: