eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJakie kable rozruchowe?Re: Jakie kable rozruchowe?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!newsreader4.netcologne.de!news.netcologn
    e.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.ams4!peer.am4.highwi
    nds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.ne
    ostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Tue, 2 Nov 2021 23:11:09 +0100
    MIME-Version: 1.0
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.2.1
    Subject: Re: Jakie kable rozruchowe?
    Content-Language: pl
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <61795cc9$0$556$65785112@news.neostrada.pl> <slc037$fps$1@dont-email.me>
    <617a7e1b$0$534$65785112@news.neostrada.pl>
    <617a7ebe$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <617a7fea$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    <617a877a$0$528$65785112@news.neostrada.pl>
    <617e3e2b$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <61813151$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
    <61817b16$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
    <61819fd2$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <6181a258$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
    <6181a933$0$539$65785112@news.neostrada.pl>
    <6181b000$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Shrek <...@w...pl>
    In-Reply-To: <6181b000$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 32
    Message-ID: <6181b77d$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
    X-Trace: 1635891069 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 509 83.142.196.21:51017
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3230
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2698716
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 02.11.2021 o 22:39, LordBluzg(R) pisze:

    > Teraz sobie to zestaw z wyładowanym akumulatorem, gdzie nie wiesz w
    > sumie, czy to akumulator jest winien czy alternator,że nagle Ci zdechło,
    > stąd opcja bezpiecznego odłączania/podłączania akumulatora, żeby nie
    > wysadzić w kosmos instalacji, jeśli alternator/regler jest uszkodzony.

    Zaraz, zaraz - ja pisałem od podłączniu akumulatora. Odłączenie na
    działającym silniku rzeczywiscie może spowodować że regulator na chwile
    poleci w kosmos, ale nie dlatego że "nie ma napięcia odniesienia" ale po
    prostu ma ograniczoną szybkość działania. Rzeczywiście jest tu mechanizm
    który może spowodować spalenie elektroniki przy podłączeniu aku, ale nie
    tym że go podłączasz, a tym, że nie robisz tego zdecydowanym ruchem
    podłaczasz, odłączasz, podłączasz odłączasz i finalnie podłączasz.
    Niebezpieczne jest odłączenie. Uprzedzający pytanie - nie nikrosekundowe
    "niekontakty" nie są problemem, bo jak pisałem problemem jest niewielka
    ale jednak bezładnośc rega. Po prostu nie zdąży zareagować na iskrzenie
    na styku jak zrobisz to zdecydowanie.

    A jak akumulator albo regiel jest uszkodzony to różne dziwne rzeczy mogą
    się dziać z akumulatorem i bez. Temat na odzielną dyskusję i bardziej
    bym się martwił o dawcę.

    PS - podłaczanie do bloku silnika ma jedną teoretyczną zaletę. Jak masz
    rozładowany aku to jest niezerowa szansa że zacznie upuszczać wodór przy
    forsownym ładowaniu. Wtedy lepiej jak zacisk kabla jest jest daleko od
    niego jak rozłączasz, żeby ie jebło od iskry. Także poniekąd ącki miał
    rację, ale z calkiem innego powodu niż napisał.


    --
    Shrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: