eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJakie kable rozruchowe? › Re: Jakie kable rozruchowe?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!feeds.phibee-telecom
    .net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed9.news.xs4all.nl!news-out.netnews.com!news.alt.
    net!fdc2.netnews.com!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.ams4
    !peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!un
    t-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POS
    TED!not-for-mail
    Date: Tue, 2 Nov 2021 22:51:03 +0100
    MIME-Version: 1.0
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.2.1
    Subject: Re: Jakie kable rozruchowe?
    Content-Language: pl
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <61795cc9$0$556$65785112@news.neostrada.pl> <slc037$fps$1@dont-email.me>
    <617a7e1b$0$534$65785112@news.neostrada.pl>
    <617a7ebe$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <617a7fea$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    <617a877a$0$528$65785112@news.neostrada.pl>
    <617e3e2b$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <61813151$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
    <61817b16$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
    <61819fd2$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <6181a258$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
    <6181a933$0$539$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Shrek <...@w...pl>
    In-Reply-To: <6181a933$0$539$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 76
    Message-ID: <6181b2c7$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
    X-Trace: 1635889863 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 509 83.142.196.21:51017
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4454
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2698715
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 02.11.2021 o 22:10, LordBluzg(R) pisze:

    >> Benzynę 1.8 to i kiepskie kable odpalą bez zająknięcia przy chodzącym
    >> dawcy.
    >
    > Chujprawda.

    Uważaj na nisko latające kwantyfikatory. Accord 1,8 odpalał bez problemu
    na marketowych nawet jak na swoim nawet nie zakręcił.

    >>> Pojebało? Alternator odpali i co? Jak to przełączysz potem na zdechły
    >>> aku?
    >>
    >> Normalnie - odpinasz kable, zakładasz klemę i dokręcasz?
    >
    > No i po odpięciu kabli, regulator wariuje i pali żarówy i wszystko co
    > może, tylko dlatego że nie posiada punktu odniesienia napięcia, czyli
    > podpiętego akumulatora.

    Jak nie ma jak ma? Jakby było jak piszesz, to by po podłączeniu dawcy
    ześwirował tak samo regulator dawcy.

    > Uda się 3 razy a 10 razy się nie uda.

    Mi udało się raz. Więcej nie miałem potrzeby sprawdzać:P

    > Przerabiałem.

    I co - popaliłeś? Jak dla mnie taka sama miejska legęda jak zrywanie
    paska przy odpalaniu na pych.

    > Poczytaj. Może opuściłeś tą lekcję z Fizyki ale mam
    > pewność, że "ąćki" rzucał w panią od Fizy kamieniami :)

    Ja też - natomiast z fizy miałem 6 a elektrotechniki na studiach nie
    miałem warunków;)

    >> Jak spinasz kablami to przecież też podłaczasz alternator dawcy na
    >> rozładowany aku biorcy. Jak ma się zjebać to lepiej już biorcy:P
    >
    > Nonie, jak odepniesz aku biorcy  i nagle swoje krokodylki, to
    > alternator/instalacja szuka drogi mlecznej żeby poszerzyć wszechświat :]

    Bo ponieważ? Regulator alternatora trzyma 14,4 wolta z tego co pamiętam
    i w dupie ma akumulator. Co najwyżej jak podłączysz to napięcie siądzie
    bo altek nie wydoli prądowo. Ale raczej nie spadnie tak żeby na świce
    nie stykło, więc nie zgasnie i naładuje do normalnego napięcia w minutę
    jeśli aku żyje (nie mylić z naładuje do normalnej pojemności w minutę).
    Jakby było jak piszesz to odłącznie kabli od razu po odpaleniu
    powodoałoby "wyjebanie w kosmos" instalacji biorcy. Legenda mówi, że
    długotrwałe kręcenie starych motocykli bez aku może spieprzyć regulator
    - ale tam jest inny z reg niż w samochodowych alternatorach. A i w to
    nie wierzę specjalnie bo naładowany aku nie zmienia bilansu
    energetycznego na tyle żeby ubytek energii na jedno odpalenie coś zmieniał.

    >> Nie chuj prawda, tylko cała prada. Nie ma znaczenia gdzie podłączysz
    >> byle by dobry styk był.
    >
    > Nonie. Najpierw ma się najebać aku biorcy, żeby pomagał i nie stwarzał
    > obciążenia. Dlatego 10min uważam jako podstawę.

    Paraktyka jebie twoją teorię:P Jak masz wystarczająco mocnego dawce nie
    nie do końca chujowe kable to odpalasz od razu i nic się nie dzieje.

    >>> Jprdl. 21 wiek a oni tego nie wiedzo :/
    >>
    >> Wiedzo, wiedzo:P
    >>
    > Nochyba niedokońca :)

    Pozwole sobie zgłosić zdanie odrębne. Co nie znaczy że popieram abecadło
    bo jego teoria jest z dupy wzięda i tu się zgadzamy.


    --
    Shrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: