  • 61. Data: 2009-11-17 13:18:50
    Temat: Re: Jakie akku AA
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jakub Witkowski" hdu38p$16nq$...@n...ipartners.pl

    > Tylko że przy małym prądzie spadek napięcia "delta peak" jest
    > bardzo mały, i o wiele łatwiej jest zarówno go przegapić jak i
    > co gorsza, wziąć przedwcześnie przypadkową fluktuację za właśnie dp.

    ZTCW jest odwrotnie -- im wyższy prąd ładowania, tym więcej niepożądanych fluktuacji.
    Napięcie spada, gdyż rośnie temperatura. A rośnie, gdyż na coś trzeba zamienić
    energię
    elektryczną. Zapewne jest taki mały prąd, przy którym trudno zgadnąć, czy już trzeba
    przestać, czy jeszcze nie, bo akumulatorek jest chłodzony. Z innej strony napięcie
    nie
    będzie rosło w nieskończoność.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 62. Data: 2009-11-17 13:20:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Uncle Pete" 4b02a09d$...@n...home.net.pl

    > Kilkadziesiąt. Nie wiem dokładnie.

    Czyli rozchodzone świeżynki.
    Dziękuję.

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 63. Data: 2009-11-17 14:45:54
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

> [...]
    > niepożądanych fluktuacji.
    > Napięcie spada, gdyż rośnie temperatura. A rośnie, gdyż na coś trzeba

    Wystarczy jak obejrzysz przykładowe przebiegi napięć ładowania.
    Przy małych prądach przebieg napięcia jest mocno wypłaszczony.
    W praktyce, gdy projektowałem i testowałem protoptypy takich ładowarek,
    to właśnie małe prądy były wyzwaniem, a nie duże. I wymagały znacznie
    precyzyjniejszych pomiarów.

  • 64. Data: 2009-11-17 15:57:36
    Od: "Norbert" <x...@h...spam>

    > Ale dodaję, że te 2000 mAh to nominał, Sanyo gwarantuje mniej, dodając
    > warunki, w jakich to gwarantuje.

    Mi na wszystkich BC-700 pokazuje srednio 2050mAh. 100 w ta czy w ta to bez
    roznicy. Wazniejszy jest jak dla mnie opor wewnetrzny, a tego typu aku maja
    na szczescie niewielki. Ogolnie im wieksza pojemnosc tym wiekszy opor,
    dlatego cuda co maja realnie 2500-2600 nie sprawdzaja sie przy duzych
    natezeniach (a w aparatach takie zwykle sa), sprawdzone empirycznie, kiedy
    to praktycznie nowe energizery 2500 nie dawaly rady w cyfraku choc byly
    swiezo naladowane i na 100% sprawne. Na jakis starszych 2000 (klasyczne
    NiMh) nawet troche dluzej dzialal. Ale ten nowy typ NiMh nierozladowujacy
    sie, w szczegolnosci Eneloop jest swietny.
    Pozdrawiam
    Norbert

  • 65. Data: 2009-11-17 20:44:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jakub Witkowski" hducv3$1bj5$...@n...ipartners.pl

> [...]
    > W praktyce, gdy projektowałem i testowałem protoptypy takich ładowarek,
    > to właśnie małe prądy były wyzwaniem, a nie duże. I wymagały znacznie

    Masz te przykładowe przebiegi napięć ładowania?

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 66. Data: 2009-11-17 21:24:30
    Od: "JackDeJack" <J...@w...pl>

    napisał w wiadomości news:hdv21i$mud$1@inews.gazeta.pl...

    > "Jakub Witkowski" hducv3$1bj5$...@n...ipartners.pl

    > Masz te przykładowe przebiegi napięć ładowania?

    Czy wasz akademicki wykład odpowieda na pytanie: Jakie akku AA? LOL

    JDJ

  • 67. Data: 2009-11-18 00:40:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "JackDeJack" hdv4ah$2dp$...@i...gazeta.pl

    > Czy wasz akademicki wykład odpowieda na pytanie: Jakie akku AA? LOL

    Odpowiedź padła -- Eneloopy.

    Mogę jeszcze dodać, że Sony miała wiele wpadek akumulatorowych,
    łącznie z wybuchającymi w kieszeniach i urywającymi jaja. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 68. Data: 2009-11-18 01:14:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Norbert" hduh4c$31s$...@n...task.gda.pl

> [...]
    Wazniejszy jest jak dla mnie opor wewnetrzny,
    > a tego typu aku maja na szczescie niewielki. Ogolnie im wieksza pojemnosc tym

    Powinno być odwrotnie. Mierzyłeś czymś ten opór?
    Może warto pomierzyć. IMO ładowarki powinny mierzyć -- ale nie mierzą.

    > dlatego cuda co maja realnie 2500-2600 nie sprawdzaja sie przy duzych

    Te cuda zazwyczaj mają mniej i szybko rozładowują się.

  • 69. Data: 2009-11-18 05:13:03
    Od: Uncle Pete <p...@a...waw.pl>

    > Odpowiedź padła -- Eneloopy.
    >
    > Mogę jeszcze dodać, że Sony miała wiele wpadek akumulatorowych,
    > łącznie z wybuchającymi w kieszeniach i urywającymi jaja. ;)

    Tylko te białe Sony - to też Eneloopy w innym opakowaniu ;)

    Piotr

  • 70. Data: 2009-11-18 10:16:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Uncle Pete" 4b038261$...@n...home.net.pl

    > Tylko te białe Sony - to też Eneloopy w innym opakowaniu ;)

    Tego nie wiem na pewno, ale widywałem wiele różnych akumulatorków
    z różnymi nazwami, które de facto były akumulatorkami Sanyo.
    I cylindryczne, i guzikowe, czy jak się one nazywają.

    --