  • 51. Data: 2009-11-17 10:14:32
    Temat: Re: Jakie akku AA
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Dobrze. :) Dodam tylko, że moje najstarsze, pracujące nadal akumulatorki
    > kupiłem gdzieś około 1995 roku. Były ładowane może i 7 tysięcy razy. :)
    > Zazwyczaj prądem 50 mA (pojemności tych akumulatorków to chyba 900 mAh)
    > a czasami wyższym, takim około 300 mA lub podobnym.
    >
    > --

    i dobrze robiles gdyz wowczas mogles miec najparwdopodobniej nicd o
    pojemnosci ok 750-1000 mah

    i ladowanie przewlekle pradem 50 ma takich aakku jest jak najbardziej
    wskazane ze wzgledu na ich zywotnosc i uzyskiwany stopien naladowania.

  • 52. Data: 2009-11-17 10:29:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "XX YY" c...@c...goog
    legroups.com

> [...]

    : i ladowanie przewlekle pradem 50 ma takich aakku jest jak najbardziej
    : wskazane ze wzgledu na ich zywotnosc i uzyskiwany stopien naladowania.

    Mam też Philipsy o pojemności rzekomej 2500 mAh i 1600 mAh, które
    ładowałem skutecznie prądem 50 mA.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 53. Data: 2009-11-17 10:44:40
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 17 Nov., 11:29, "Eneuel Leszek Ciszewski"
    > "XX YY" c...@c...goog
    legroups.com

> [...]
    > : wskazane ze wzgledu na ich zywotnosc i uzyskiwany stopien naladowania.
    >
    > Mam też Philipsy o pojemności rzekomej 2500 mAh i 1600 mAh, które

    czy skutecznie tego nie mozesz wiedziec.
    byc moze ladujac na 250-500 mah ( jesli nimh)naladowalbyc je w
    wiekszym stopniu.

    ja mam zakonotowane w lepetynie jedno : nimh wymagaja wiekszego pradu
    ladowania i nie zamierzam tego weryfikowac.
    wiem , ze jak zostawie je w ladowarce 50 ma na dluzej to nic sie im
    nie stanie.

  • 54. Data: 2009-11-17 11:25:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "XX YY" 6...@s...goo
    glegroups.com

    : czy skutecznie tego nie mozesz wiedziec.
    : byc moze ladujac na 250-500 mah ( jesli nimh)naladowalbyc
    : je w wiekszym stopniu.

    Zamierzam to sprawdzić za pomocą tej ładowarki.

    : ja mam zakonotowane w lepetynie jedno : nimh wymagaja wiekszego
    : pradu ladowania i nie zamierzam tego weryfikowac.

    I to jest Twoim mottem? ;)
    Uważam, że tak jest (i nawet nie wiem, dlaczego tak uważam) i nie zamierzam tego
    sprawdzać.

    Uważam, że Słońce jest sześcianem i nie zamierzam tego sprawdzać.

    : wiem , ze jak zostawie je w ladowarce 50 ma na dluzej to nic sie im nie stanie.

    Na 50 godzin? Przeładują się.
    Jakiś czas energia elektryczna będzie zamieniana
    na chemiczną, po czym na cieplną i akumulatorki
    przegotują się. :) Inna sprawa, że chyba wraz
    ze wzrostem temperatury, spada napięcie, więc
    w akumulatorki idzie coraz mniej energii od
    czasu, gdy zostaną naładowane do pełna.

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 55. Data: 2009-11-17 11:41:07
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Uważam, że tak jest (i nawet nie wiem, dlaczego tak uważam) i nie zamierzam tego
    sprawdzać.

    >    Uważam, że Słońce jest sześcianem i nie zamierzam tego sprawdzać.

    to lepiej sprawdz bo jest kuliste.

    ja uwazam ze jest kula i nie zamierzam tego weryfiklowac

    > : wiem , ze jak zostawie je w ladowarce 50 ma na dluzej to nic sie im nie stanie.
    >
    > Na 50 godzin? Przeładują się.

    nic sie nie stanie nimh 2500 mah mozesz spokojnie trzymac na 50 ma
    dlugo .

    to 1/50 C , spoko .

  • 56. Data: 2009-11-17 11:43:57
    Od: Uncle Pete <p...@a...waw.pl>

    > Dzięki. Ja na razie obrabiam inne akumulatorki.
    > Za jakiś czas wezmę się za Eneloopy. Mam ich 20
    > sztuk -- 8 AA i 12 AAA. :)

    Okazało się, że pod ręką nie mam Eneloopów AAA, w tej technologii i
    rozmiarze mam tylko GP Recyko. Test pokazał dokładnie 850 mAh (ładowanie
    500 mA, rozładowywanie 250 mA).

    Piotr

    --
    Uncle Pete
    piotr (at) kozarzewski (dot) org

  • 57. Data: 2009-11-17 11:51:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Uncle Pete" 4b028c7e$...@n...home.net.pl

    > Okazało się, że pod ręką nie mam Eneloopów AAA, w tej technologii i rozmiarze mam
    tylko GP Recyko. Test pokazał dokładnie 850 mAh
    > (ładowanie 500 mA, rozładowywanie 250 mA).

    Dziękuję. Jeszcze tylko jedno -- ile cykli mają za sobą te akumulatorki?

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 58. Data: 2009-11-17 11:53:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "XX YY" d...@f...goo
    glegroups.com

    > Uważam, że Słońce jest sześcianem i nie zamierzam tego sprawdzać.

    : to lepiej sprawdz bo jest kuliste.

    W piątek mam chwilę czasu -- może przelecę się w pobliże Słońca i sprawdzę. ;)

  • 59. Data: 2009-11-17 12:00:24
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > "KILu" hdtegc$9it$...@i...gazeta.pl

    > Chodzi nie o pojemność, ale o optymalne prądy ,,odświeżania''.
    >
    > Czy ładujesz dużym, czy małym, zasada jest ta sama -- ładuje
    > się do momenty, gdy napięcie na akumulatorku zaczyna spadać.

    Tylko że przy małym prądzie spadek napięcia "delta peak" jest
    bardzo mały, i o wiele łatwiej jest zarówno go przegapić jak i
    co gorsza, wziąć przedwcześnie przypadkową fluktuację za właśnie dp.

  • 60. Data: 2009-11-17 13:09:48
    Od: Uncle Pete <p...@a...waw.pl>

    > Dziękuję. Jeszcze tylko jedno -- ile cykli mają za sobą te akumulatorki?

    Kilkadziesiąt. Nie wiem dokładnie.