  • 1. Data: 2009-11-16 10:54:01
    Temat: Jakie akku AA
    Od: raviz <r...@v...pl>

    Witam
    Od pewnego czasu przerabiam rozne akku AA, mam Philipsy, Cameliony i
    Energizery. Uzywam ladowarki BC-900. Poczatkowo wszystkie ladowaly sie
    bez problemow. Po pewnym czasie ladowarka przestala rozpoznawac niektore
    z Camelionow i Philipsow. Wiecie czym to jest spowodowane? Co ciekawe z
    10 Energizerow nadal wszystkie sa rozpoznawane. Wazny jest dla mnie
    rowniez rozmiar baterii bo jak juz wczesniej sie przekonalem AA drugiemu
    AA nierowny. Czasami roznice w wielkosci sa na tyle spore, ze do
    niektorych urzadzen poprostu nie wejda lub trzeba je wciskac na sile
    ryzykujac uszkodzenie stykow. Energizery 2500 ponownie sa ok, reszta roznie.
    Jak Waszym zdaniem wypadaja w tym zestawieniu SANYO ENELOOP a moze
    jeszcze inny typ jest wart rozwazenia?
    Pozdrawiam.....Rafal

  • 2. Data: 2009-11-16 11:03:11
    Temat: Re: Jakie akku AA
    Od: "Jakub Jewula" <b...@s...com.pl>

    Uzytkownik "raviz" <r...@v...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > uszkodzenie stykow. Energizery 2500 ponownie sa ok, reszta
    > roznie. Jak Waszym zdaniem wypadaja w tym zestawieniu SANYO ENELOOP a moze

    Enelopy i nie kombinuj.

  • 3. Data: 2009-11-16 11:14:42
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl>

    Uzytkownik "Jakub Jewula" <b...@s...com.pl> napisal w wiadomosci
    > Uzytkownik "raviz" <r...@v...pl> napisal w wiadomosci
    >
    > Enelopy i nie kombinuj.

    lub Panasonc Infinium, GP Recyko, itp.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 4. Data: 2009-11-16 11:15:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "raviz" hdrb0j$frg$...@n...onet.pl

    > Od pewnego czasu przerabiam rozne akku AA, mam Philipsy, Cameliony i Energizery.
    Uzywam ladowarki BC-900.

    Ja podobnie. Camelionów mam chyba osiem AAA.

    > Poczatkowo wszystkie ladowaly sie bez problemow. Po pewnym czasie ladowarka
    przestala rozpoznawac niektore z Camelionow i
    > Philipsow.

    Moja nie chce pięcioletnich Camelionów AAA, szesnastoletnich niebieskich GP AA,
    piętnastoletnich Energizer AA, ale ładuje bez problemu dwunastoletnie Panasonicki
    AA,
    piętnastoletnie Philipsy AA, trzyletnie Philipsy AA, dwuletnie Eneloopy AA, dwuletnie
    Panasonicki AAA, dwuletnie Philipsy AAA... Eneloopów AAA jeszcze nie ładowałem, choć
    mam tego chyba 12 sztuk.

    Philipsy AA w nominale mają 1600 mAh, ale oddają bez trudu niemal 1700 mAh przy
    małym (0.2C) prądzie rozładowywania. Natomiast cudeńka ;) Philipsa AA 2500 mAh
    dają niewiele więcej od tych 1600 mAh. :)

    > Wiecie czym to jest spowodowane? Co ciekawe z 10 Energizerow nadal wszystkie sa
    rozpoznawane.

    A ja, ze wszystkiego, co miałem wywaliłem dwa niebieskie GP AA i dwa Energizery AA.

    > Wazny jest dla mnie rowniez rozmiar baterii bo jak juz wczesniej sie przekonalem AA
    drugiemu AA nierowny.

    Z tym nie mam trudności.

> [...]
    > uszkodzenie stykow. Energizery 2500 ponownie sa ok, reszta roznie.
    > Jak Waszym zdaniem wypadaja w tym zestawieniu SANYO ENELOOP a moze

    IMO żadne nie mają sensu poza Eneloopami. :) Sanyo od zarania dziejów ;)
    jest najlepszym producentem tego typu źródeł energii.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2009-11-16 11:19:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Wojtekk" hdrbr4$svh$...@s...cyf-kr.edu.pl

    > lub Panasonc Infinium, GP Recyko, itp.

    Na razie ładuję dwa Panasoncki Infinium AAA i mam dla nich 680 mAh
    i 685 mAh -- trochę mało, zważywszy, że ładuję prądem 80 mA
    i rozładowuję prądem 160 mA. W nominale mają 800 mAh.

    Zobaczę, co pokażą kolejne ładowania. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 6. Data: 2009-11-16 12:34:37
    Od: Uncle Pete <p...@a...waw.pl>

> [...]
    > i rozładowuję prądem 160 mA. W nominale mają 800 mAh.
    >
    > Zobaczę, co pokażą kolejne ładowania. :)

    Zwiększyłbym prąd łądowania do jakichś 500 mA.

    Piotr

  • 7. Data: 2009-11-16 13:15:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Uncle Pete" 4b0146db$...@n...home.net.pl

    > Zwiększyłbym prąd łądowania do jakichś 500 mA.

    W jakim celu?

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 8. Data: 2009-11-16 14:12:46
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Uncle Pete wrote:

    > Zwiększyłbym prąd łądowania do jakichś 500 mA.

    Nie przesadzaj bedą sie grzały troszke przy 500mA, dla AAA wystarczy
    300-400mA, ale dla AA to 700-1000mA bedzie ok. Najlepiej zobaczyć co poleca
    producent ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 9. Data: 2009-11-16 15:57:51
    Od: "JackDeJack" <J...@w...pl>

    napisał w wiadomości news:hdrjfn$i0l$1@inews.gazeta.pl...

    > "Uncle Pete" 4b0146db$...@n...home.net.pl

    > W jakim celu?

    Dla oszczędności czasu ;)

    BTW - większość ładowarek firmowych ładuje właśnie prądem 500mA.

    JDJ

  • 10. Data: 2009-11-16 16:12:22
    Od: Uncle Pete <p...@a...waw.pl>

    > W jakim celu?

    Nie mogę w tej chwili znaleźć, ale pamiętam dyskusję nt. ładowania
    akumulatorów NiMN (a Eneloop to też NiMH tyle że zmodyfikowany), z
    której wynkało, iż zbyt niski prąd ładowania może powodować niepełne
    naładowanie akumulatora. A 0,5 A to zupełnie bezpieczny prąd dla
    Eneloopow AAA - w mojej ładowarce BC-900 praktycznie się nie grzeją.

    Pozdrawiam,

    Piotr