  • 11. Data: 2015-02-07 13:36:42
    Temat: Re: Jakie 32-bitowe MCU?
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-02-07 o 07:59, Andrzej pisze:

    > Też próbowałem, ale nie mogłem znaleźć literatury.

    > Keil uVision , Atollic TrueSTUDIO - darmowe do 32kB.

    moje binarki dawno przekroczyły 32kB :) niestety - warunek konieczny
    niespełniony

    @

  • 12. Data: 2015-02-07 14:10:17
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-02-07 13:35, Artur Miller wrote:
    [...]
    > Właśnie nad LPC się zastanawiałem... i jest jedną z następnych opcji.
    > Tylko czy NXP nie zrobi czegos w stylu Atmela, że nagle procki zaczną
    > znikać z rynku...
    No np. takiego LPC2106 NXP nadal klepie, a to już pewnie ponad 10 lat
    będzie. Zresztą AFAIR rodzina LPC2000 to były pierwsze łatwo dostępne
    dla hobbystów ARM-y i IMO to dzięki nim zaczął się boom na ARM-y.

  • 13. Data: 2015-02-07 18:41:56
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2015-02-07 o 13:35, Artur Miller pisze:

    > Właśnie nad LPC się zastanawiałem... i jest jedną z następnych opcji.
    > Tylko czy NXP nie zrobi czegos w stylu Atmela, że nagle procki zaczną
    > znikać z rynku...
    >
    > tego chyba nikt nie wie

    Ja używam LPCX1768 (Cortex M3)od pięciu lat. Nie wiem ile zamierzają go
    jeszcze produkować. Ale spokojnie, gdy zacznie znikać z rynku to po
    prostu najpierw jego cena będzie wyraźnie wyższa niż znacznie lepszych
    procków z nowych linii. Zawsze jest czas aby przeprojektować płytkę i
    przepisać kod na coś nowszego. W starych urządzeniach używam jeszcze SAB
    80537 (klon 51) i ich ceny dochodzą do 120 zł :)
    W tej chwili NXP robi rodziny Cortex M0/M0+, M3 i M4. M3 ma już kilka
    lat, ale nie oznacza żadnych procków z tej rodziny jako obsolete.
    Wspomniany LPC 15xx należy do M3. M4 jest nowszy, ale trudno znaleźć w
    tej grupie obudowy mniejsze niż LQFP 100. Dominują BGA. Nie wiem co ty
    robisz ale dla mnie to jest niekorzystne bo póki co robię montaż SMD sam
    na dwóch warstwach i BGA nie wchodzi w rachubę.
    Zaletą M4 jest zmienny przecinek, ale być może nie potrzebujesz.
    Ciekawa jest rodzina M0. Sporo jest tam małych obudów, typu QFN 33, czy
    LQFP48. Są też SSOP28. Zobacz sobie LPC11E68JBD48 - 256 kB Flash, 36 KB
    RAM i 4 KB EEprom. Obudowa LQFP 48 czyli całkiem całkiem. Produkt dość
    nowy, więc go szybko nie wycofają. Tylko nie ma JTAG, a wyłącznie SWD.
    Neie jest to straszne uitrudnienie ale typowe Interfejsy JTAG pod
    OpenOCD nie będa tu działać. Zalecałbym kupić np. w Kamami płytkę
    LPCXpresso, bo ona ma SWD. Po odłamaniu od płytki uruchomieniowej,
    interfejs możesz używać do programowania i debugowania własnych płytek.
    W ten sposób sobie pracuję nad projektami z LPC11xx, mimo że do
    LPC17xx mam środowisko pod Eclipse CDT gcc i OpenOCD.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 14. Data: 2015-02-07 19:18:21
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-02-07 18:41, Mario wrote:
    [...]
    > Ciekawa jest rodzina M0. Sporo jest tam małych obudów, typu QFN 33, czy
    > LQFP48. Są też SSOP28.
    Właśnie wczoraj, tak z czystej ciekawości przyjrzałem się ofercie
    MIPS-ów Microchipa dla picu zwanych PIC32. Również mają tam interesujące
    kostki w 28-pinowych obudowach. Dla ortodoksów to nawet PDIP28 się
    znajdzie. :-D

  • 15. Data: 2015-02-07 20:12:31
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    piszesz w jedynie słusznym języku elit po/eu?
    ciekawe jak się pisze na arm w assemblerze, jest jedna ksiązka, Ktoś ma i
    coś może powiedzieć?

  • 16. Data: 2015-02-08 14:23:55
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-02-06 o 21:44, Artur Miller pisze:
    > Potrzebny prosty w użyciu, 32-bitowy MCU z podstawowymi peryferiami

    [...]

    dzieki za podpowiedzi, przyjrzę się LPC'om bliżej

    a.

  • 17. Data: 2015-02-08 20:25:46
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-02-06 22:25, s...@g...com wrote:
    > Za darmola możesz jechać na wersji demo do 8kB kodu wynikowego.

    "No ARM(R) compiler offers so much at such a price."

    Obawiam się że przy gcc dostaną division by zero.

    Gdzie jest to "so much" wylistowane, bo klikam i nie mogę znaleźć?

    > A jak chcesz pełną wersję, to też cena jest sensowna ~300$.

    A co ma lepszego od gcc że warte jest >$0?

    Na marginesie: żadne znane mi komercyjne środowiskona uC nie ma lepszego
    kompilatora niż gcc/clang. Mogą mieć co najwyzej lepszą bibliotekę
    peryferiów, ale zazwyczaj tworzone są one przez imbecyli wiec api bywa
    absurdalne.

  • 18. Data: 2015-02-08 21:45:27
    Od: Marek Borowski <m...@n...com>

    On 2015-02-08 20:25, Sebastian Biały wrote:

> [...]
    > kompilatora niż gcc/clang. Mogą mieć co najwyzej lepszą bibliotekę
    > peryferiów, ale zazwyczaj tworzone są one przez imbecyli wiec api bywa

    Jesli chodzi o sam kompilator to pewnie gcc sie nie przebije, ale cale
    komercyjne srodowisko ma swoje plusy. Osobicie korzystam Attolic
    True Studio (bazujacym na gcc i to w miare swiezym 4.8.3) i z plusow
    moge wymienic bezproblemowy live debugging (czego nie mozna powiedziec
    o kombinacji gdb + openOCD), support - nawet rozwiazal jeden problem,
    zawsze aktualna biblioteka z np. linker skryptami, i ze duzo 3rd party
    bibliotek ma przyklady z gotowym projektem pod to srodowisko. Sa tez
    toole vendora z ktorych mozna "wyklikac" i wygenerowac gotowy zgodny
    projekt ze srodowiskiem, ktory domyslnie zawiera bledy wychodzace w
    runtime ale to inna sprawa :-).

    Pozdrawiam

    Marek

  • 19. Data: 2015-02-08 22:46:22
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 08 Feb 2015 20:25:46 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Na marginesie: żadne znane mi komercyjne środowiskona uC nie ma
    lepszego
    > kompilatora niż gcc/clang.

    + Makefile + vim :-)

    --
    Marek

  • 20. Data: 2015-02-08 23:58:30
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2015-02-08 o 14:23, Artur Miller pisze:

    > [...]
    >

    > dzieki za podpowiedzi, przyjrzę się LPC'om bliżej
    >
    > a.

    Zobacz też na STM32. Całkiem przystępne darmowe środowisko to CooCox,
    ale korzystając z opisu:
    http://gnuarmeclipse.livius.net/blog/posts/
    możesz sobie samemu połączyć Eclipse, toolchain GCC i OpenOCD (binarki
    pod Windows są na stronie Freddiego Chipina) bez żadnej kompilacji czy
    miliona ustawień. Ten plugin ma szablony, dzięki czemu nie trzeba się
    babrać w skryptach linkera, startupie, ani makefile, które to pliki na
    początek są trudne.

    --
    Michał